[WN] Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

Re: Bo voor het eerst op Einsteins Playmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:19

Je mag ook zeker trots zijn, ik vind dat je een hele mooie merrie hebt! En de rijfoto's vind ik er ook erg vriendelijk uitzien, lekker relaxed, niks geen dwang erbij. Heel fijn!
Heel veel plezier met deze mooie dame.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:32

Needje schreef:
Je wil geen negatieve reacties, maar vervolgens plaats je trainingsfilm van een 2 jarig. +:)+

Begrijp er niks meer van. Een 2 jarige? heeft er iemand uitleg????

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 00:00

knap paardje!
goede afstamming! :P
wees er maar trots op!
en ja, ik ben jaloers op haar maantop :D

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:28

Wat een verschrikkelijk knappe merrie heb jij zeg! :D
Lekker hè, als ze na een hele (moeilijke) tijd nog steeds zo lekker lopen. Bo is óók gewoon erg goed, ook al is zijn haar nu halflang :+
Nog heel veel plezier met die mooie dame en lees maar over alle negatieve dingen (lees: over te veel doen, 2 jarige inrijden enz.) heen :) Mensen kunnen over leeftijden zeiken in andere topics, niet in 'privé-topics'.. ;)

Nogmaals: Erg leuke merrie (en je moet ook gewoon stiekem gaan rijden hoor! :)))

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 01:57

helemaal niet om af te katten hoor maar hoe kan je zoveel vragen van een paard in een kwartier?? Mijne loopt namelijk zoiezo 3 a 4 min gewoon warm. En dan de spins galop enzovoort in 15 min. Dat vind ik wel zonde helaas maar dat is mijn mening.

verder leuk paard loopt lekker laag uitzichzelf heerlijk ontspannen. toppie

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:05

Naja als het 1 spin is.. (waar zie jij overigens een stop? heb ik niet gezien hoor..)
En als het dier gewoon goed is uitgestapt zie ik het probleem niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:48

chexy schreef:
Needje schreef:
Ik heb goed gelezen. Maar daarom snapte ik dus niet dat je het in eerste instantie plaatste.

Omdat ik ze erg mooi vind lopen en erg trots ben op mijn meisje :o

Je mag ook trots zijn op je meisje. :j
Ze loopt ook mooi. (al had ik persoonlijk bij het eerste filmpje ook eerst zoiets van "een jaar niets doen en dan ineens alles :? " :o )
En als ze op het 2e filmpje ouder was geweest had je me ook niet gehoord. ;)
Vond het filmpje nl ook leuk. Maar omdat ik toen de leeftijd wist kon ik er gewoon niet zo van genieten. Sorry.
Ik weet dat jij dat niet bent. Maar omdat je eerst al wat negatieve klanken kreeg over de hoeveelheid werk die het paard ineens moest doen, vond ik het geen handige zet.

@mensen die zeuren op de mensen die zeuren: mensen mogen reageren op wat ze zien en lezen. Als je altijd alleen positieve dingen wil horen is mijn advies om het iig niet op Bokt te plaatsen. :D

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 09:39

@upperlady Ik had een film geplaatst van toen ze in de VS met 2 jaar is gereden maar die heb ik verwijderd

@spicegirl: die maantop is ook geweldig - ze is mijn eerste quarter met veel maanen :D

@Dancie Hij is een kwartier gereden maar daarvoor was ze aan de longe om warm te worden en aan de zadel te wennen, dat had ik ook al boven geschreven dacht ik...

@Zack 1 spin in elke richting en geen (sliding)stop en tuurlijk is ze goed uitgestapt - waarom zou ik een merrie van deze kwaliteit niet goed behandelen, mensen?

@all, misschien zet ik volgende keer gewoon fotos neer zonder uitleg dan kunnen jullie gewoon van het paard genieten, dat lijkt me beter
Vanaf nu ga ik ook niet meer op elk antwoord commentaar geven - ik heb geen redenen om me moeten verdedigen, die mensen die me kennen weten dat ik goed voor mijn paarden zorg, en dat is voor mij het belangrijkste!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:41

Ziet er super uit Chexy!
Wat een gave draf heeft ze....de souplesse straalt er vanaf :j

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:43

Supermooi paardje !!Zit qua conformatie heel mooi in elkaar. Het is zo'n typetje die van nature al laag gaat lopen en de achterhand onderbrengt - die worden gewoon zo geboren en dan ben je een ongeloofelijke bofkont als je er zo eentje hebt!!
Een Quarter die zijn basis kent, verleert die nooit - het moet gewoon terug opgefrist worden - stap bij stap.. Ik zou ze inderdaad terug wat laten werken en showen - veel van deze paarden vinden het namelijk leuk om te werken- zij hebben een "working attitude" - gewoon als weideornament houden, vind ik zonde ....
Voor jou kan dit paardje misschien de motivatie zijn om zelf nog meer aan je rijden te gaan werken en haar binnen dit en een paar jaar zelf te showen : gewoon doen joh !!!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:47

Ik weet even niet wat leuker is, de ruiter of het paard :=
Haha

Wat loopt ze super lekker zeg, ik heb totaal geen verstand van western hoor.. maar vind het er wel goed uitzien.. :D

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:07

Vind het echt een hele mooie merrie,met veel kwaliteiten!
Ben benieuwt hoe ze het in de toekomst gaat doen..
Jammer dat ze rot is behandelt in het verleden (tenminste dat is wat ik eruit opmaak) Maar zo te zien komt alles wel goed met haar!

Moet wel zeggen dat ik de eerste reactie's wel snapte toen ik ze las,was het ook even mijn eerste gedachte,het lijkt heel veel en zwaar,zeker als je hoort dat het paard net een jaar heeft stilgestaan,maar na je reactie's en uitleg erbij en als je goed kijkt zie je dat alles zo ontspannen en relaxt gaat;)ziet er echt top uit!
en ben zeker ook benieuwt naar een update van deze dame! :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:10

chexy schreef:
@Zack 1 spin in elke richting en geen (sliding)stop en tuurlijk is ze goed uitgestapt - waarom zou ik een merrie van deze kwaliteit niet goed behandelen, mensen?

heee ik neem het wel voor je op he!! ;)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:46

Mijne loopt namelijk zoiezo 3 a 4 min gewoon warm. En dan de spins galop enzovoort in 15 min.

Dat zei ik dus eerst warm lopen en dan 15 min aan het werk.

Dat wordt niet gezegd dat je haar niet goed behandeld. Het is gewoon dat na een jaar niet gereden te worden ineens iemand erop. En dan die dingen in 1x doen die ze moest doen toen ze tiptop in orde was. Dat is het zelfde als mijn paard kreupel is een jaar lang en ik ga haar De 1e keer gelijk M oefeningen laten doen maak er foto`s van en zet ze op bokt. Dan krijg je ook zulke vraagtekens.

ik vind het een gaaf beest excht waar

Mijn reactie was echt niet om je aan te vallen ik had alleen de tijd zitten kijken enzo. en kwam daaruit

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:51

mijn complimenten hoor!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:35

Mooie merrie hoor en ze loopt super!! Ik weet niet wat er gebeurt is met haar maar ze ziet er nu in ieder geval goed uit. En met die afstamming........... :j

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:50

chexy schreef:
die mensen die me kennen weten dat ik goed voor mijn paarden zorg, en dat is voor mij het belangrijkste!

En Bo vind haar helemaal geweldig, en die moet haar rijden..

Dancie schreef:
Het is gewoon dat na een jaar niet gereden te worden ineens iemand erop. En dan die dingen in 1x doen die ze moest doen toen ze tiptop in orde was. Dat is het zelfde als mijn paard kreupel is een jaar lang en ik ga haar De 1e keer gelijk M oefeningen laten doen maak er foto`s van en zet ze op bokt. Dan krijg je ook zulke vraagtekens.

Ik heb nergens gelezen dat dit paard kreupel was...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:00

Klopt Gabon, lees de zin nog maar een keer.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:26

Meiden zullen we hier geen discussie van maken?
Doe dat lekker ergens anders..

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:38

mooi paardje hoor, ook haar bloedlijn is gaaf, zeker iets om trots op te zijn!
Weet je al met welke bloedlijnen je wilt gaan fokken als het zover is? ;)

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:29

Needje schreef:
Klopt Gabon, lees de zin nog maar een keer.

Ik bedoel dat het wat anders is, als een paard een jaar lang kreupel is geweest, en daarom niet mocht rijden, en er nu voor het eerst iemand op zit.. of dat een paard om een andere reden niet onder het zadel is geweest, en zoals TS zegt wel heeft doorgewerkt (en nog goede conditie enzo heeft)..

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:32

dat ze niet stil heeft gestaan een jaar is wel te zien aan haar bespiering,... 'Zulke bespiering krijg je niet van een jaartje stil staan dat zie je zo... heerlijk om Bo op je paardje te zien ziet er echt super uit.!!!! maar wanneer kunnen we foto's verwachten van jou op je paard :). daar zijn we ook erg benieuwd naar hoor.
Heel veel plezier en succes!!!! Bo heeft trouwens best lange benen hoor, bijna alle paarden ogen een beetje klein onder hem

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:23

Pienb schreef:
wat ik niet snap is waarom mensen toch gaan reageren als ze alleen iets negatiefs te melden hebben. war komt die drang vandaan? iemand plaatst hier geen foto's om vervolgens allemaal verwijten naar zich toe gegooit te krijgen. zouden jullie zelf ook niet leuk vinden als je foto's plaatst.

Goed lezen is een kunst ...! ;) Er zijn mensen die naast vragen en kritische opmerkingen ook complimenten geven hoor, dat gaat ook samen!

Ik vroeg trouwens al in het begin hoe het paard zo in conditie was gehouden gedurende het jaar van niet-rijden vanwege blessure/verwonding. Daar ben ik nog wel benieuwd naar eigenlijk ...

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:44

Mooi paardje hoor Cornelia, wees d'r maar zuinig op...veel plezier van haar :D

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:59

Mooi paardje om te zien zeg! Proficiat! Ik moet ook eerlijk zeggen dat toen ik de fotos zag niet echt positief kon zijn over de manier waarop ze gereden werd (ik vind met erg veel druk op meerdere foto's na elkaar zit ze met haar hoofd achter de loodlijn) en dat ze voor een eerste keer rijden al erg veel moest doen. Ik zou de eerste paar keer relaxed aan een losse teugel rijden en niet meteen vol aan de bak gaan. Maar ja, foto's zijn moment opnamen en kunnen natuurlijk een verkeerd beeld geven.
Maar hoe dan ook, het lijkt me een leuke merrie, zeker goed gefokt dus heel veel plezier met haar! 8-)