[WN] Vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:54

ik rij met mijn haflinger basis reining, heb 1x in de week les.
train daarnaast zo'n 2 a 3x in de week in de bak , longeer een keer en vul de rest op met buiterijden in het bos.

ben geen wedstrijd ruiter , maar heb wel weer zin om een keertje een reining proef te gaan doen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:44

Ik ben nu vooral nog bezig met de basis. Probeer wel richting de trail en reining te trainen...
Het gaat nog allemaal niet zo snel met mijn Tink en ik...

Shelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:21

Ik rijd ook recreatief met mijn paard. Train wel veel. (all-round) Dat is ook wel nodig. Ik merk dat ik en mijn paard daar ontzettend veel van leren, en dat is ook handig voor buiten. Ik heb nog nooit wedstrijden gereden, maar wie weet? Het lijkt me wel eens leuk.

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 16:36

Ik heb zelf een Breeding Stock van 4 jaar. Ik train 4 a 5 keer in de week waaronder 2 lessen voor de rest wordt ie gelongeerd of staat ie buiten. Ik wil wedstrijden er mee gaan rijden en dan natuurlijk reining

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:59

Romkabouter schreef:
Pardon, maar elk paard kan een amateur reining proef lopen. En als het paard het leuk vind dan is daar niets mis mee.
Of je een hoog niveau hebt of niet maakt geen fluit uit imo. Als je beiden plezier hebt, dan GO Lachen

Ik hoop toch wel dat je hier een beginners reining proef bedoeld? Anders kunnen we dat niveau waarvan velen hopen dat het omhoog gaat wel vergeten. Simpelweg omdat het niveau van de Amateur Reining net zo hoog kan zijn als van de Pro Reining, maar zeker niet alle paarden een reining proef op hoog niveau kunnen lopen.

Overigens doelde ik niet op niveau maar of je er rekening mee houdt dat het gevraagde fysiek/mentaal gezien het meest optimale is voor je paard. Ik heb paarden gezien voor wie mentaal gezien een reiningproef letterlijk te snel ging.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:43

Nee, ik bedoelde amateur reining (ook de open overigens). En daarmee bedoel ik dat ieder paard de oefeningen die in een pattern zitten kan doen. Ik heb het niet over de hoogte van het niveau dat ze dat doen, wat ook in mijn berichtje staat Lachen
In de beginners zitten namelijk dezelfde oefeningen als in de amateur en open. Wissels, spins, roll-backs e.d.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 15:11

Romkabouter schreef:
Nee, ik bedoelde amateur reining (ook de open overigens). En daarmee bedoel ik dat ieder paard de oefeningen die in een pattern zitten kan doen. Ik heb het niet over de hoogte van het niveau dat ze dat doen, wat ook in mijn berichtje staat Lachen
In de beginners zitten namelijk dezelfde oefeningen als in de amateur en open. Wissels, spins, roll-backs e.d.

Hmmm, dan nog vind ik kunnen een groot woord. Maar ja, volgens het Bit-topic zouden het allemaal natuurlijk bewegingen zijn. Dus in die zin "kan" ieder paard het.

Maar zoals ik al zei ging het me meer om dat onderste.

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:38

Met Chex train ik voor wedstrijden en start ik de open-reining. Om de training afwisselend te maken, doe ik ook regelmatig wat trail oefeningen. Verder vindt hij buiten rijden fantastisch, dus doen we ook minimaal 1x per week. Af en toe met koeien Koe Koe spelen. Eigenlijk vindt hij alles wel leuk. Rijdt zelfs ieder jaar verkleed pas de deux (engelse proef) en loopt mee met sinterklaas optocht of gaat mee naar school voor een spreekbeurt. Hij vindt alles waarbij die in het middelpunt staat geweldig. MACHO hé? Maar ik zou het ook niet leuk vinden als iedere dag hetzelfde verliep en zo is het lekker afwisselend!