[WN] Wodan de AQ en ik boeken vooruitgang!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Wodan de AQ en ik boeken vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:23

Waarom is dat engels?
Ook een engels zadel hoort echter de schouder te liggen...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:30

Nou nee Wndy dat klopt niet helemaal hoor.
Ik kan mijn westernzadel niet zo erop leggen zoals ik dat met mij dressurzadel deed, hiervan waren de zweetbladen veel meer terug gesneden en was de ligging automatisch direct achter de schouder, bij mijn westernzadel vind h=ik het nog moeilijker om de juiste positie te bepalen, dus zadel ik waarschijnlijk precies zo op als voorheen en dat is niet juist waardoor ik het zadle waarschijnlijk te ver naar voren leg.
Het is langer en groter en daardoor verkijk ik me en leg ik het verkeerd, weet niet of dat altijd zo is maar ga erop letten!

Of het nu wel of niet geheel engels is ;) ik doe het verkeerd, en daarom ligt het te ver na voren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:34

Ik zal dan wel een nep westernruiter zijn... want ik heb vanavond op het paard van een stalgenoot gereden. Met dressuurzadel. En nee, dat lag dus niet automatisch goed. Mijn stalgenoot was daar dus heel goed alert op, en terecht.
Veel engelse ruiters leggen hun zadel dus echt te veel naar voren. Daar is gewoon te weinig aandacht voor.
Bij een westernzadel kun je het aan de buitenkant soms minder goed zien, waar het leer begint is immers niet waar de boom begint.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:36

Nou ik had voor Wodan een op maat gemaakte dressuurzadel wat zich dus echt zelf in de goede positie lag ;)
Met bewegen ging het automatisch goed liggen, en ja ik heb daar wel kijk op hoor........

Ik ben het met je eens dat het soms minder goed te zien is bij een westernzadel, dat is waar ik dan weer op moet letten, en voelen waar begint de boom nu echt.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:45

Ziet er al heel goed uit, ook je paardje draagt zichzelf al heel goed! +:)+
Idd je handen niet zo breed gebruiken, anders krijg je straks problemen met naar 1 hand gaan, maar verder gaat je paard mooi van de teugel af!
En je houding, buikspieren aantrekken en bekken kantelen/bolle onderrug maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:18

Loes'sCorner schreef:
@VivaLaVida :

Ja ik was net naar jou AQ aan het kijken in je topic, maar die is ook vet mooi hoor!

Ach wodan en ik hebben momenteel ook een giga leider/vertrouwens probleem, we lopen tegen een boel verzet op maar met rijden in de bak gaat het echt met sprongen voorruit ;) !
Dus de rest komt dan ook wel.........maar het is idd niet makkelijk.
Ik ben gewend om rechtop te zitten en blabla en dat is lastig om af te leren maar het gaat echt steeds beter en Wodan vind het super die western manier van rijden want het is absoluut geen pony die je vast moet houden.

Oww @ Bulck: Wodan loopt idd altijd goed mee van achter, lekker sterk en actief.
Daarben ik erg blij mee!

ja inderdaad haha ik zat er veel te 'dressuur' op! wat wil je, altijd dressuurpaarden getraind en laatste jaren wedstrijden gereden waar er zo op gehamerd word dat je kaarsrecht zit! en das zooo moeilijk af te leren!!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:15

ik vind hem erg netjes lopen eigenlijk :) vaak zie je hafjes, fjorden en tinkers waarmee western wordt gereden zo wat rondhobbelen om het zo ze zeggen maar deze loop echt met een mooie ronde ruglijn.

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:54

ziet er echt supper uit!!!!!!!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:47

Bedankt voor de geweldige complimenten!

@kynshiri :

Ik ben daar ook altijd bewust mee bezig, dat hij goed los door zijn hele lijf loopt en mooi actief.
Hij heeft de eerste 6 maanden onder het zadel ook alleen maar in het bos gelopen, en pas toen ik merkte dat hij er geestelijk en lichamelijk sterk genoeg voor was zijn we het bakwerk wat gaan uitbreiden.

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:31

mooie haffie!! :D ziet er goed uit hoor!!

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:37

wow echt een super knappe haf die je heeeeeeel netjes aan het lopen hebt (voor zover ik dat kan beoordelen haha).
mijn dametjes is ook net 4 maar die loopt in de verste verte niet zo hoor :P (ik heb nog geen western foto's online staan) ; echt petje af!!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 12:33

Thnxzzz voor de leuke reacties ;)

Ja Wodan begint echt netjes te lopen, we oefenen er ook hard voor en dat is niet altijd alleen maar leuk even lekker rijden.
Momenteel heb ik verrekte spierpijn (hihi) van het trainen van afgelopen week, en dan met name de galop.
Die is nog lang niet in orde maar ik begin nu wel wat meer van hem te verwachten dat hij na gaat geven in de zin van rond en laag in de galop en lekker over de rug, en dat kost moeite haha maar het word zeker wat, het gewoon een toppertje!

Linda1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:34

leuk hoor, iedereen moet ergens beginnen toch;)

Leuke haflinger trouwens, heeft een beetje zelfde bless als de mijne :)