[WN] Bedenkingen over eenvoudige wissel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 18:10

Daarom moet je je pattern goed kennen. Dit heeft niet met moeilijkheid te maken, maar met concentratie.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:56

Romkabouter schreef:
Tja zit wat in. Maar vliegend levert nog spanning. Dat komt wel goed, maar kost ff tijd.
Het is ook niet zo zeer de vraag of ikhet ga doen in een wedstrijd, maar meer of het mag.
Maar je krijgt toch niet 2 minpunten voor een enkelvoudige wissel in de beginners Adrienne Verward

Toch wel, ik heb ze gehad Haha! Ik was niet zeker van mijn galopwissels en heb daarom er een ´eenvoudige´ wissel van gemaakt. Met 2 strafpunten per wissel. En toch nog een 6e plek! Er waren er bij die het wel probeerden maar waar het bij mis ging wat een disk of 0-score tot gevolg had.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:28

Of je minpunten krijgt of niet, hangt geheel af van het pattern wat je rijdt. AQHA en NRHA hebben dezelfde patterns, in alle patterns worden vliegend galopchangementen gevraagd. Alles afwijkend van een goed changement, dus overkruisd, break of gate, te vroeg of te laat levert de bijbehorende strafpunten op waarbij de break of gate je -2 oplevert.

Echter bij de WRAN zijn er patterns in het regelboekje, volgens mij alleen bij de beginners, waar een enkelvoudige galopswissel wordt toegestaan, dat kan je dan ook geen strafpunten opleveren.

Groetjes, Gisela

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 22:43

Gisela schreef:
Echter bij de WRAN zijn er patterns in het regelboekje, volgens mij alleen bij de beginners, waar een enkelvoudige galopswissel wordt toegestaan, dat kan je dan ook geen strafpunten opleveren.

Juist, dit zijn dus de patterns waar ik het steeds over heb Lachen

Maar ik heb nog geen antwoord op de mail die ik gestuurd heb. En jullie weten het ook niet zie ik (no offense) Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:45

Moet eerlijk zeggen dat ik weiger me in de regels van de WRAN te verdiepen....Sorry....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 23:05

Geen probleem, het staat er volgens mij ook niet in *LOL*

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:20

Romkabouter schreef:
Juist, dit zijn dus de patterns waar ik het steeds over heb Lachen

Maar ik heb nog geen antwoord op de mail die ik gestuurd heb. En jullie weten het ook niet zie ik (no offense) Haha!

eh.... de wedstrijd die ik toen startte, was een WRAN wedstrijd, reining beginners & die vraag heb ik toen gesteld...dus....

Nu ben ik benieuwd naar het antwoord wat je gaat krijgen

groetjes

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 23:22

Hmmm, misschien zien ze idd liever dat je naar draf gaat zoals je al zei Colinda. Maar ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig of het mocht, dit omdat ik het niet kon vnden in het boekie Haha!

*sjeckt e-mail*

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:47

Volgens mij is het zo: als het niet specifiek in het regelboek vermeld staat dat iets niet mag, dan mag het, tenzij het natuurlijk weer in strijd is met andere regels die wel in het regelboek staan Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 22:55

We zijn er uit. Ik heb het mijn intructie, tevens erkend wran-jurylid, gevraagd. Er staat nergens wat je moet doen. Normaal gesproken is het 4 of minder drafpassen, maar naar stap mag in principe ook. Zolang je maar geen lock-up krijgt. Het beste wat je kunt doen als je naar stap zou willen is eerst naar de ringmeester dat je wat aan de jury wilt vragen en dan vervolgens de jury vragen. Als hij/zij er geen probleem mee heeft dan kun je naar stap of draf rijden. Het is altijd beter om een nette enkelvoudige wissel te doen dan een slordige vliegende. Dat laatste vond ik vrij logisch Lachen

Let wel, het gaat dus op de pattern waar een enkelvoudige wissel gereden mag worden, niet in de patterns waar je alleen een vliegende mag uitvoeren. Maar dat leek me ook logisch Lachen

Aldus....

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 20:46

OK, gaan we dat morgen even proberen? of toch maar niet tijdens de wedstrijd Haha!