[WN] Foto's gezamenlijke haltertraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:45

ikke en JoJo Ach gut ook meedoen heb alleen een beetje faalangst (help).

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:01

charene schreef:
ikke en JoJo Ach gut ook meedoen heb alleen een beetje faalangst (help).

Niet nodig.....gewoon proberen hoor!!! Ga anders eens kijken bij een wedstrijd om te zien hoe het allemaal gaat.....heel leerzaam hoor, Haha! . En denk nou niet dat Francis of ik direct als dappere dames bij onze eerste halterwedstrijden stonden, sjonge jonge, minimaal een week aan de rees van de zenuwen, ik stond geregeld aan de verkeerde kant, mijn paard draaide onrustig wat heen en weer en mijn halter hing op half 7.....maar, oefening baart kunst!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:03

Dan ga jij het vast super doen met Bud, Karen! Schijnheilig *LOL*

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:18

XoNo schreef:
Dan ga jij het vast super doen met Bud, Karen! Schijnheilig *LOL*

Potverdorie!!!! Waar is je doorzettingsvermogen?!?!? Vergeet niet dat Bud gisteren echt voor het eerst van huis was, vreemde paarden, vreemde omgeving en jullie gingen nog eens heeeeeeel vreemde dingen oefenen! Bud gedroeg zich werkelijk uitstekend!!! Moet je eens kijken wat een beetje oefening straks al goed doet bij Bud. Leer 'm gewoon het commando voor stilstaan aan, 'stayyyyy' of zoiets. Steeds die benen neerzetten en belonen wanneer ze goed staan.....echt, ééns valt het 10 euro- centje!!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:21

Dat bedoel ik toch ook niet Knipoog Hij gedroeg zich super gisteren! Ben trots op mijn ventje, maar ik bedoel dat ik dat halteren niet iets voor mij vind...dat gehuppel om je paard heen enzo Haha! Niet om halter af te kraken hoor, echt niet, maar is gewoon niets voor mij Ik zit er veel liever op.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:35

Hahahaha, ojee wat heb ik nu weer gezegd..... Haha! OK, ik ga er zeker over nadenken!! Knipoog
De terugreis verliep prima, hij liep er zo in, heeft wel de hele weg staan roepen }> *LOL* En thuis ging hij er weer keurig uit, de dames waren enorm blij om hem weer te zien, ze hielden niet op met hinniken Lovers

Moet ik eerst even vragen voor de wonder-tubes van Francis Pling En die hengstenvlecht gaat wel lukken want als je ziet hoe zijn manen in 6 weken al zijn gegroeid dan heb ik goede hoop dat ik er wel een vlechtje in weet te peuteren.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:42

Oh, die tubes zijn zó gemaakt Vera! Knipoog Ik heb stof in huis voor rood/wit/blauwe... Als je wilt kun je'm nog voor koninginnedag in je brievenbus hebben Haha! Werkt écht super, vooral in combinatie met een goed haarverzorgend middel (zoals die Palmers conditioner die ik heb, maar een andere haarcrême o.i.d. kan ook... alleen géén staart en manen spray met siliconen, dat droogt op den duur het haar juist uit!)

En zoals Karen zegt... veel kijken!! Als ik aan iets nieuws begin, probeer ik er eerst alles van te weten te komen door veel te lezen (boeken en internet) en rond te kijken. En niet schromen om hulp te vragen! Iederéén heeft het moeten leren en da's geen schande! En echt, je zult zien dat het hartstikke leuk is. Jij ook Charene... gewoon doen, er zijn altijd mensen in de buurt die kunnen helpen! Ik ben er met de Colorful Spring Show op vrijdag in ieder geval ook, en zonder paard want zelf hoef ik pas 's zondags te showen, dus handen en tijd vrij om her en der klaar te staan met tips, spray, babypoeder en een peptalk! Haha!
Dus begin maar met oefenen, en vergeet niet op tijd in te schrijven! Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:06

Amen

Goh, ik ben er dan volgens mij ook wel...........'k zal m'n toverdoosje meenemen. }>

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:17

Yes please, rood/wit/blauw, hahahaha! Maar als je bordeauxrood hebt dan die liever. (Wit wordt altijd zo snel vies) Wat zal hij er lief uitzzien dan!
Dat van de siliconenspray wist ik niet! Ik spray er altijd lustig oplos! Maar een potje Palmers zit ook in mijn box en daar doe ik hem ook regelmatig mee. Morgen ga ik de haarborstel kopen, ik ben benieuwd.....
Als zijn staartje dan ik een mooie zak zit dan moet het allemaal goed komen!!! PB anders even over betaling, etc....

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:23

Hebben jullie ook nog leuke tips??? Wil altijd wel iets erbij leren.
Ga 23 mei naar marieheem met okie.

Ik vind het nog steeds jammer dat je niet met een paardje dat geen vol ras is halter kan lopen. Jemille is echt een plaatje namelijk Kwijl (Zegt dat niet iedereen over zijn eigen paard Misselijk Misselijk )l

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 10:26

Jemille, hoe zouden ze dat dan moeten doen? Dan heb je tig verschillende rassen in de halter die allemaal volgens verschillende richtlijnen beoordeeld moet worden Haha! Wordt wel een zooitje dan *LOL*

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:01

Wij gaan kleine Sparky (jaarling merrie) in Marienheem op vrijdag voor het eerst showen. Party!!
We zijn weer wat fanatieker na zondag geworden, dus we gaan toch nu maar met dekentje enzo in de weer; die vacht moet eraf!
Oefenen met meelopen, vierkant staan doen we al een tijdje.
Waterproof wordt ze ook al wel, maar dat scheren zal misschien nog wel een probleem gaan geven....dat moeten we ook maar in het "oefenprogramma" gaan meenemen. Haha!
Gelukkig begint het halteren op vrijdag pas 's middags, dat scheelt een paar uur slaap!
Dus we komen elkaar zeker de 23e mei weer tegen!
Enne, Francis we houden ons aanbevolen voor de "last minute help"

Jemille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:12

Citaat:
Jemille, hoe zouden ze dat dan moeten doen? Dan heb je tig verschillende rassen in de halter die allemaal volgens verschillende richtlijnen beoordeeld moet worden Wordt wel een zooitje dan

Je hebt ook helemaal gelijk. Maar ik wil zo graag...............

Wie gaat er overigens 23 mei allemaal? Ik wil nu ook wel een keer een paar bokkers leren kennen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 12:14

Jemille schreef:
Je hebt ook helemaal gelijk. Maar ik wil zo graag................

Als het een 'open' show is en het wordt uitgeschreven kun je wel meedoen aan de 'showmanship at halter'.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:10

Vera, ik heb rood/wit/blauw of helemaal zwart, rood of geel (rood is wel 'gewoon' rood). PB anders maar even wat je wilt, dan regelen we het even... Als ik me een beetje 'kwaad' maak kun je'm nog voor het weekend in huis hebben...

Henriette, gewoon rustig aan oefenen met scheren, begin met een ladyshave ofzo om ze aan het trillen en het geluid te wennen. Niet mee scheren, maar alleen mee 'aaien' zeg maar. En de oortjes hoef je natuurlijk niet helemaal uit te scheren als dat nog niet lukt, je kunt ook alleen alles wat uit steekt afscheren/knippen. En in weze kun je dus alles ook met de schaar doen als het echt problemen oplevert.
En ik ben er, dus je geeft maar een gil... (niet te hard, dan schrikken de paardjes zo)

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:53

Is dat Lycra, Francis??? Hoe rood is je rood?? Tegen het bordeau aan???

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:24

He Charene, en ikke dan, je vaste groompie? Pling
Gaan we morgen beginnen met oefenen?
Ik heb alleen geen scheerapparaat, jij wel?
Hebben we nog tips om het zonder te doen of kunnen we met de schaar dezelfde methode hanteren? Verward

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:05

Het is een mooie stevige lycra en het rood is gewoon knalrood.
Ik heb stof voor één rode, één zwarte en één gele en drie rood/wit/blauwe (was van plan er drie met de 'duitse kleuren' te maken, maar kan dus ook drie tubes van één kleur bij elkaar doen.) Het geel is niet echt knal, maar wat zachter geel.
Bovenin zit een zwart koord, ongeacht de kleur tubes.

Overigens, Vera, ze zijn in een wip (miniwasje) weer schoon en met 10 minuutjes in de droger, kan'ie em direct weer in. Wel de staart na het wassen laten opdrogen (op stal anders is'ie zo weer vies) want als je'm nat in de tubes doet kan 'ie na een paar dagen nóg nat zijn.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:09

Francis.................HOE KOM JIJ AAN DIE LYCRA???? Ik zoek me werkelijk suf naar knalrode lycra, een metertje of 3..............

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:12

(""bugsy ik ben morgen om 13.00 klaar met werken , dus kom maar op......."")
goed oefenen en dan komen we er wel , want volgens mij heb ik er na zondag een paar hulp engeltjes Schijnheilig Schijnheilig bij , hoop ik . Ik heb trouwens vandaag in het mom van ook nog verkeersmak maken , alles op de weg (fietspad ) geoefend, was erg leuk vooral de mensen die langsliepen of fietste , die snapte er niet veel van Haha! en ik bofte want ook alle containers werden aan de weg gezet, en had ik ook gelijk een klein trailparcoursje

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:42

Ha hier ook nog even een reaktie van een medehalteraar afgelopen zondag. Ik vond het erg leuk maar wel erg moeilijk. Er komt nog heel wat bij kijken. Ondanks dat ik een geschikt paardje heb voor de halter, (de uit de kluiten gewassen 2-jarige met dat kleine vrouwtje), ga ik er maar niet mee door. Mij veel te veel gedoe, je moet echt veel oefenen en het is niet zo effe gedaan. Ik merk dat dribbel zich al heel veel hengst voelt en dat op zijn eigen terrein, dat zal op een vreemd terrein wel helemaal erg zijn. Nee ik wacht nog wel effe en ga dan liever voor de reining. Groetjes Haha!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:49

seapy schreef:
Ha hier ook nog even een reaktie van een medehalteraar afgelopen zondag. Ik vond het erg leuk maar wel erg moeilijk. Er komt nog heel wat bij kijken. Ondanks dat ik een geschikt paardje heb voor de halter, (de uit de kluiten gewassen 2-jarige met dat kleine vrouwtje), ga ik er maar niet mee door. Mij veel te veel gedoe, je moet echt veel oefenen en het is niet zo effe gedaan. Ik merk dat dribbel zich al heel veel hengst voelt en dat op zijn eigen terrein, dat zal op een vreemd terrein wel helemaal erg zijn. Nee ik wacht nog wel effe en ga dan liever voor de reining. Groetjes Haha!

Dat meeeeeeeeeen je niet, hij is zooooooooo mooi!!!! Voor die hormonen zijn ook nog wel wat trucjes om dat tijdelijk iets te onderdrukken, het is ook een kwestie van gewenning om op vreemd terrein te komen en zich dan te moeten gedragen.....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:53

FlyingHigh"]
[quote="seapy schreef:

Dat meeeeeeeeeen je niet, hij is zooooooooo mooi!!!! Voor die hormonen zijn ook nog wel wat trucjes om dat tijdelijk iets te onderdrukken, het is ook een kwestie van gewenning om op vreemd terrein te komen en zich dan te moeten gedragen.....
[/quote]
Seapy, je moet echt gaan halteren!!!!! Hij is helemaal te gek! Is was stomverbaasd dat hij net zo oud was als de mijne Hij is echt om je vingers bij af te likken. Kwijl Die van jouw gedroeg zich voorbeeldig, zeker in vergelijking met mijn drolletje Extreme duivel

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 21:05

Was jij dat Seapy? Ik stond naast jou opgesteld *LOL* Ik wist niet dat jij ook op Bokt kwam Haha! Ik vind hem wel erg mooi hoor!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:17

FlyingHigh schreef:
Francis.................HOE KOM JIJ AAN DIE LYCRA???? Ik zoek me werkelijk suf naar knalrode lycra, een metertje of 3..............

Gewoon... bij de stoffenzaak in Ede...

En Seapy... Reining is ook niet makkelijk en moet je ook veel voor doen... daarvan zeg je toch ook niet 'nah...laat maar..'
Halteren hoef je ook niet van de ene op de andere dag te kunnen! Gewoon lekker oefenen en je paardje mee nemen naar verschillende locatie's (ik zag daar onder langs die dijk zo al een stuk of drie verschillende stallen... allemaal op loopafstand Knipoog ) En héél consequent zijn, helemaal met een hengst!
Maar een paardje wat zo duidelijk voor de Halter gemaakt is móet je toch gewoon Halteren!! Da's anders weggegooid talent!!
Je hoeft toch niet meteen in Mei al naar de show... maar aan't eind van het seizoen is de NK, en met zo'n paard als jij hebt zou ik daar toch zéker van de partij willen zijn!!