Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shadow0 schreef:djester schreef:Deze opleiding vraagt veel inzet van de cursist en is niet geschikt om “er even bij te doen”.
Wat jammer blijft, aangezien er een erg groot tekort is aan instructeurs, waardoor een laagdrempeligere versie heel welkom zou zijn. (Er zijn veel aspecten die niet direct te maken hebben met het lesgeven op zich, maar met het beheren van een bedrijf of een gericht aankoopbeleid ofzo, en dat is voor lang niet iedereen van belang. Veel mensen die op zich geinteresseerd zijn, hebben toch niet de mogelijkheden om zo'n uitgebreide opleiding te doen. Ik hoop dan ook nog steeds dat de FPG hier eens een andere weg in kiest en de opleiding modulair en flexibeler maakt, zodat er meer mogelijkheden zijn voor mensen die interesse hebben. Want zoals het er nu uitziet zijn er verenigingen die met dit werk moeten stoppen omdat er geen instructeurs beschikbaar zijn en dat is toch wel heel zuur.
dat duurt allemaal zo lang! reiziger schreef:Rakni jammer is dat toch hé. Ik heb de FPG gemaild of ze leenpaarden hebben, maar nee dus. Je moet een paard thuis hebben, omdat je daarmee ook moet kunnen oefenen.
rakni schreef:hmm, oefenen kan ook met een leenpaard die je niet meeneemt naar Harskamp. Ik heb een heel geschikte pony die helaas dus niet groot genoeg is. Maar ik kan er wel mee oefenen..
En orun niveau 2 vind ik nog heel spannend, daar zakken heel veel mensen op het rijden van (vreemde) paarden onderdeel. Ik rij ook al 3 jaar op dezelfde pony.. Ben ik daardoor geen goede fpg instructrice??
jordal schreef:het idee achter verschillende paarden moeten kunnen rijden is dat je als instructrice ook de paarden waarmee je werkt bij moet kunnen rijden.
Shadow0 schreef:jordal schreef:het idee achter verschillende paarden moeten kunnen rijden is dat je als instructrice ook de paarden waarmee je werkt bij moet kunnen rijden.
Het idee daarachter is best leuk. Maar de praktijk leert dat het ten eerste voor lang niet alle situaties geldt (ik ken op dit moment geen instructeurs die paarden 'bijrijden') en de manier waarop het is opgezet meer beperkt dan mogelijkheden toevoegt. Ik vind de principes en uitgangspunten echt zo verkeerd niet, maar er is ook een praktijk. En die praktijk houdt nu in dat er niet zo gek veel instructeurs beschikbaar zijn, waardoor er organisaties dreigen te stoppen. Dat lijkt me een mooi moment voor 'als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan' en dus een herbezinning voor de FPG.
jordal schreef:ik ben het met je eens dat er in een aantal regio's weinig instructeurs zijn. Maar ik denk dat in de praktijk de organisaties vaak voor de minder fijne tijden instructie zoekt en het betaald meestal niet goed.
Shadow0 schreef:jordal schreef:ik ben het met je eens dat er in een aantal regio's weinig instructeurs zijn. Maar ik denk dat in de praktijk de organisaties vaak voor de minder fijne tijden instructie zoekt en het betaald meestal niet goed.
Nee, het betaalt niet goed nee. Daar is het het werk niet naar - het moet allemaal uit subsidies en donaties worden gedraaid, en dat loopt niet lekker. Juist daarom moet de FPG zich realiseren dat het niet haalbaar is voor mensen om zich echt flink in te zetten... de meesten kunnen het alleen maar naast hun baan en gezin doen.