Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.. ch_ntii123 schreef:heb je geen foto'tje?
Al is het maar om mijn ademhaling en spanning los te moeten laten, hahahaha.
bij een draver hoe meer druk in de mond hoe harder hij gaat zo worden ze op de baan getraind. Rij een draver met je zit en let op je ademhaling, het zijn net mediums ze voelen iedere twijfel, spanning, angst, geluk, gewoon puur en ongestoord genieten met je paard en je paard met jou ! girly_1 schreef:Ik heb een draver en ik rij western met hem, de mijne is nu 5 jaar en loopt lekker laag met zijn hoofje aan lange reins beheerst neckreining en heeft zelfs al een super jock (langzame draf weet niet hoe te spellen) en kan de rollback zowel links als rechtsom in gallop. Dus het kan zeker wel met een draver met slidingstops en spins en dergelijke ben ik nog niet bezig omdat mijn paardje nog niet genoeg spieren op zijn kont heeft, en ik nog niet weet of hij daar wel aanleg voor heeft. Kijk gewoon naar je paardje dravers zijn gewoon net ff wat gevoeliger, de mijne reageerd heel erg op hoe ik me voel heb ik een jollige bui dan doet mijn paardje daarin mee dan is hij net ff wat sneller, ben ik super relax dan hij ook en dan gaan we echt super slow. Op die momenten gelooft dan ook niemand meer dat ik op een hard draver met aardig wat volbloed zitbij een draver hoe meer druk in de mond hoe harder hij gaat zo worden ze op de baan getraind. Rij een draver met je zit en let op je ademhaling, het zijn net mediums ze voelen iedere twijfel, spanning, angst, geluk, gewoon puur en ongestoord genieten met je paard en je paard met jou !
Dounya schreef:Ja waarom niet bitloos?? Mij wordt de vraag altijd gesteld waarom rijd jij zonder bit....... waarop ik de bal meteen terug kaats waarom rijd jij MET bit??????????? en ja dan zie je ze denken waarom met bit, euhm ja weet ik eigenlijk niet!
Ik krijg op buitenrit heel veel aanspraak over het niet gebruiken van een bit! Mijn paardje heeft een heel slecht gebit, en was ook altijd erg tegen het bit in en sinds ik bitloos rijd, zijn de problemen opgelost!! Buitenritten rijd ik ook bitloos, ik heb zelfs vorig jaar september de elfstedentocht te paard gereden, jazeker geheel bitloos!!!
Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk, het blijft een uitdaging
, daarom weet ik dat ik hem kan vertrouwen, hij vertrouwt mij tenslotte ook!)
). ezelvrouwtje schreef:Dounya schreef:Ja waarom niet bitloos?? Mij wordt de vraag altijd gesteld waarom rijd jij zonder bit....... waarop ik de bal meteen terug kaats waarom rijd jij MET bit??????????? en ja dan zie je ze denken waarom met bit, euhm ja weet ik eigenlijk niet!
Ik krijg op buitenrit heel veel aanspraak over het niet gebruiken van een bit! Mijn paardje heeft een heel slecht gebit, en was ook altijd erg tegen het bit in en sinds ik bitloos rijd, zijn de problemen opgelost!! Buitenritten rijd ik ook bitloos, ik heb zelfs vorig jaar september de elfstedentocht te paard gereden, jazeker geheel bitloos!!!
Jullie geven me wel allemaal weer moed hoor, hahahaah.
Wat gaaf elfstedentocht te paard.............. knap hoor........ Ik durf de bak nog niet eens uit......Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk, het blijft een uitdaging
dounya wat voor bitloss rijd jij?