Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin schreef:Ik ben er inmiddels aan gewend.
'Oh, je rijdt niet voor de eerste prijs? Dan is het ook geen wedstrijd.'
Dan is de humane marathonsport ook maar iets amateuristisch. Moet je als Europeaan eens proberen te winnen van de gemiddelde Afrikaanse marathonloper. Zo'n Europeaan gaat ook niet voor de eerste plaats hoor.
breezy302 schreef:Ohja TS: Ik weet zelf een aantal bakken waar jij wel terecht kunt en wat ook niet al te ver weg is. Jij staat ook bij Piet toch? Ik herken je paard in je profiel namelijk. Bij middenhof kun je ook de bak gebruiken tegen betaling en bij flardingha geloof ik ook ( maar dat weet ik niet zeker) en in de buurt zitten erg veel boeren die ook een goede buitenbak hebben en waar je tegen een kleine betaling gebruim van kunt maken. Pb me maar als je wat adressen wilt hebben.

noviceh schreef:Wat een onzin! Laat die dressuurruiters maar eens 30 km op tempo rijden, dan komen ze er wel achter hoe intensief endurance is. Kan je niet gewoon lid worden van de knhs endurancevereniging?
joelledsr schreef:Maar ik denk serieus dat een Gp paard niet geschikt is voor de serieuzere afstanden. En niet omdat het paard het nooit aan zou kunnen, maar omdat zijn bespiering op dit moment gewoon te zwaar is.
Te weinig lange adem spiervezels tegenover heel veel kracht spiervezels.
Misschien dat 30 km te doen is, maar een klasse 2 durf ik al te betwijfelen.
Duurde wel een paar ritjes voor dat hij geleerd had ook eens te kijken waar hij zijn voeten neer kon zetten. Lenneke_ schreef:Maar een korte klasse 1 zou toch al leuk zijn. Alleen al om te laten zien dat endurance echt niet alleen voor 'raar denkende' mensen is met paarden die toch niets anders kunnen.
Sosha schreef:joelledsr schreef:Maar ik denk serieus dat een Gp paard niet geschikt is voor de serieuzere afstanden. En niet omdat het paard het nooit aan zou kunnen, maar omdat zijn bespiering op dit moment gewoon te zwaar is.
Ik denk niet dat een serieuze ruiter, met wat voor paard dan ook, zonder een goede voorbereiding aan een andere discipline zal deelnemen dan waarvoor het paard getraind is. Even afgezien van het feit dat een professionele ruiter vaak paarden van andere rijdt en die zullen er waarschijnlijk niet de lol van inzien als ze een paard voor dressuurtraining brengen, de ruiter zijn tijd "verdoet" met het rijden van een endurance wedstrijd. Dan zien ze liever een paar winstpunten op zo'n dag bijgeschreven worden in de dressuur. (tijd=geld)
De kans dat een paard dat alleen maar met een ruiter er op op goede bakbodems heeft gelopen op een lange rit met wisselende ondergronden geblesseerd raakt, acht ik eigenlijk wel vrij groot. Toen mijn pony voor het eerst in zo'n spannend bos liep, struikelde hij voortdurend. Was alleen maar bak en harde weg of zachte berm gewend, boomstronken voor je voeten had ie echt niet op gerekend hoorDuurde wel een paar ritjes voor dat hij geleerd had ook eens te kijken waar hij zijn voeten neer kon zetten.
jollebol schreef:Hoi allemaal,
Wat een onzin dit verhaal. Deze mail is totaal niet aangekomen. Waarom zou de Maasruiters dit tegen houden. Als er wordt gevraagd om de mail nog een keer te sturen kan dat ineens niet. Aan wie ligt het dan ??VOlgens mij niet aan de vereniging
joelledsr schreef:Maar ik denk serieus dat een Gp paard niet geschikt is voor de serieuzere afstanden. En niet omdat het paard het nooit aan zou kunnen, maar omdat zijn bespiering op dit moment gewoon te zwaar is.

misschien wil de voorzitter een keer een wedstrijdje meerijden, 'ns kijken of z'n billen heel blijven.
)
Da heet dressuur.
jollebol schreef:Hoi allemaal,
Wat een onzin dit verhaal. Deze mail is totaal niet aangekomen. Waarom zou de Maasruiters dit tegen houden. Als er wordt gevraagd om de mail nog een keer te sturen kan dat ineens niet. Aan wie ligt het dan ??VOlgens mij niet aan de vereniging