Vereniging wil niet in verband worden gebracht met endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:26

Wat jammer zeg, zo'n reactie. Ik zou het echt leuk vinden als één van onze leden een stukje zou schrijven over zo'n belevenis ( ik zou het sowieso leuk vinden als ze eens wat zouden schrijven, dus zou elke initiatief toejuichen!). Je horizon verbreden is toch juist gaaf.

Faline

Re: Vereniging wil niet in verband worden gebracht met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:07

Bij ons op de vereniging vonden ze het juist reuze interessant, er is vrijwel niemand die dit doet. Er zijn wel eens een paar op een lange afstandsrit (er wordt hier in frl elk jaar zo'n rit georganiseerd van 20 of 25 km) geweest en dat was hun nog niet meegevallen, hier hebben ze er dus over het algemeen wel respect voor en al zouden ze het niet hebben... boeiend. Ik moet het doen en zij niet, dus zolang ik er maar lol in heb, toch?
En daarnaast dressuur ik ook nog best veel, maar als ik eerlijk ben vind ik endurance leuker. De sfeer is beter (tov elkaar en zeker tov de paarden!) en je hebt tenminste het gevoel iets te doen. Dressuur is een hoop gedoe voor amper 12 minuutjes rijden. Maar ik vind het toch ook leuk om te kunnen op scheppen over wat ik met mijn pony's tussen de paarden in de dressuur heb bereikt. :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:08

Het een hoeft het ander ook niet uit te sluiten, ik ken er genoeg die zowel endurance- als dressuurwedstrijden rijden. :)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:57

Maar ik denk serieus dat een Gp paard niet geschikt is voor de serieuzere afstanden. En niet omdat het paard het nooit aan zou kunnen, maar omdat zijn bespiering op dit moment gewoon te zwaar is.
Te weinig lange adem spiervezels tegenover heel veel kracht spiervezels.
Misschien dat 30 km te doen is, maar een klasse 2 durf ik al te betwijfelen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:04

Maar een korte klasse 1 zou toch al leuk zijn. Alleen al om te laten zien dat endurance echt niet alleen voor 'raar denkende' mensen is met paarden die toch niets anders kunnen.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 14:33

Karin schreef:
Ik ben er inmiddels aan gewend.

'Oh, je rijdt niet voor de eerste prijs? Dan is het ook geen wedstrijd.'

Dan is de humane marathonsport ook maar iets amateuristisch. Moet je als Europeaan eens proberen te winnen van de gemiddelde Afrikaanse marathonloper. Zo'n Europeaan gaat ook niet voor de eerste plaats hoor. ;)

Dit is precies wat er gedacht word volgens mij..!!
het is alleen een leuk stukje als ik eerste ben of liever nog kampioen..!!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 14:36

breezy302 schreef:
Ohja TS: Ik weet zelf een aantal bakken waar jij wel terecht kunt en wat ook niet al te ver weg is. Jij staat ook bij Piet toch? Ik herken je paard in je profiel namelijk. Bij middenhof kun je ook de bak gebruiken tegen betaling en bij flardingha geloof ik ook ( maar dat weet ik niet zeker) en in de buurt zitten erg veel boeren die ook een goede buitenbak hebben en waar je tegen een kleine betaling gebruim van kunt maken. Pb me maar als je wat adressen wilt hebben.

Hey ik zal je zo even PBen....
ik sta idd bij piet maar de Flardingha en middenhof is voor mij wel ver hoor!
Wel om "even" los te gooien bv.. of "even"te rijden...
als ik in draf tempo naar de flaringha rij rij ik 45 min over doordat je nog een stukje langs de weg moet etc
en dan 45 min heen, daar rijden, 45 min terug is echt teveel elke dag :(
en middenhof moet ik over de zuidbuurt heen, dat is ook niet zo'n succes... smal weggetje en als het daar
druk is smiddags toch best lastig... m'n pony is wel aardig verkeersmak maar niet als ze op minder dan een halve meter langs je moeten rijden... Wil echt iets in de buurt hebben... waar ik dus met hooguit een kwartiertje ben...

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 14:40

Bedankt voor jullie reactie's...
ben weer helemaal bijgelezen... was een weekendje weg :P
Maar niet echt iemand dus die dit soort reactie's herkent op de vereniging?!
ik denk ook dat het maar een "paar" mensen zijn die er zo over denken hoor maar die sitten helaas wel allemaal in het bestuur...

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 14:41

noviceh schreef:
Wat een onzin! Laat die dressuurruiters maar eens 30 km op tempo rijden, dan komen ze er wel achter hoe intensief endurance is. Kan je niet gewoon lid worden van de knhs endurancevereniging?

Ik heb ook een bak nodig... vandaar dat ik ergens lid moet zijn...(vereniging met bak)
via KNHS ben ik sowiesow al lid

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:12

Niet van een vereninging maar van mensen van wie het dochtertje soms komt paardrijden bij mij.
Zei die mama zou heel leuk, maar voor endurance, daar moet je toch niet voor trainen :D :+ :(
Ik dacht, ge zijt te dom om het te laten donderen, want dat was niet haar eerste idiote uitspraak. 8-)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:48

joelledsr schreef:
Maar ik denk serieus dat een Gp paard niet geschikt is voor de serieuzere afstanden. En niet omdat het paard het nooit aan zou kunnen, maar omdat zijn bespiering op dit moment gewoon te zwaar is.

Ik denk niet dat een serieuze ruiter, met wat voor paard dan ook, zonder een goede voorbereiding aan een andere discipline zal deelnemen dan waarvoor het paard getraind is. Even afgezien van het feit dat een professionele ruiter vaak paarden van andere rijdt en die zullen er waarschijnlijk niet de lol van inzien als ze een paard voor dressuurtraining brengen, de ruiter zijn tijd "verdoet" met het rijden van een endurance wedstrijd. Dan zien ze liever een paar winstpunten op zo'n dag bijgeschreven worden in de dressuur. (tijd=geld)

De kans dat een paard dat alleen maar met een ruiter er op op goede bakbodems heeft gelopen op een lange rit met wisselende ondergronden geblesseerd raakt, acht ik eigenlijk wel vrij groot. Toen mijn pony voor het eerst in zo'n spannend bos liep, struikelde hij voortdurend. Was alleen maar bak en harde weg of zachte berm gewend, boomstronken voor je voeten had ie echt niet op gerekend hoor :+ Duurde wel een paar ritjes voor dat hij geleerd had ook eens te kijken waar hij zijn voeten neer kon zetten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:55

Lenneke_ schreef:
Maar een korte klasse 1 zou toch al leuk zijn. Alleen al om te laten zien dat endurance echt niet alleen voor 'raar denkende' mensen is met paarden die toch niets anders kunnen.

Maar is iemand die dan zomaar een paard van stal trekt om iets te gaan doen waar ze zelf amper benul van hebben een goede manier om dat te laten zien? Lijkt me dat je dan juist het tegenovergestelde bereikt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:15

Ik zeg toch ook niet dat diegene zich niet mag voorbereiden?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:35

Denk echt niet dat je snel iemand zult vinden die op dat niveau rijdt en daar tijd voor vrij kan maken. Die hebben amper tijd om te eten en werken eigenlijk 7 dagen per week. En daar zitten dan ook nog eens hele lange dagen tussen. Dan gaat een extra hobby vaak niet meer lukken.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 15:11

Sosha schreef:
joelledsr schreef:

Ik denk niet dat een serieuze ruiter, met wat voor paard dan ook, zonder een goede voorbereiding aan een andere discipline zal deelnemen dan waarvoor het paard getraind is. Even afgezien van het feit dat een professionele ruiter vaak paarden van andere rijdt en die zullen er waarschijnlijk niet de lol van inzien als ze een paard voor dressuurtraining brengen, de ruiter zijn tijd "verdoet" met het rijden van een endurance wedstrijd. Dan zien ze liever een paar winstpunten op zo'n dag bijgeschreven worden in de dressuur. (tijd=geld)

De kans dat een paard dat alleen maar met een ruiter er op op goede bakbodems heeft gelopen op een lange rit met wisselende ondergronden geblesseerd raakt, acht ik eigenlijk wel vrij groot. Toen mijn pony voor het eerst in zo'n spannend bos liep, struikelde hij voortdurend. Was alleen maar bak en harde weg of zachte berm gewend, boomstronken voor je voeten had ie echt niet op gerekend hoor :+ Duurde wel een paar ritjes voor dat hij geleerd had ook eens te kijken waar hij zijn voeten neer kon zetten.

Denk dat je je daar sterk in vergist!! Er zijn zat mensen die het wel heel leuk vinden...
en het ook graag is zouden willen doen.. ook topruiters..!! Misschien niet met hun toppaarden maar
voor de jonge paarden vinden ze dat best een leuke en leerzame uitdaging....
Ik heb stage's gelopen bij een aant. bekende mensen dus ik weet wel hoe een paar hierover denken...
niet bij iedereen geld tijd=geld

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:46

_Fer_ schreef:
niet bij iedereen geldT tijd=geld

Toch wel, maar niet iedereen vindt langeafstandsritten tijdverspilling... En terecht!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:26

Da's dan mooi opgelost, want dan hoef ik dus geen dressuurruiter van dat niveau te ronselen die wel mee wil doen, dat kunnen jullie dan toch mooi doen.

Ik ken ze nl. niet :D

jollebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:44

Hoi allemaal,
Wat een onzin dit verhaal. Deze mail is totaal niet aangekomen. Waarom zou de Maasruiters dit tegen houden. Als er wordt gevraagd om de mail nog een keer te sturen kan dat ineens niet. Aan wie ligt het dan ??VOlgens mij niet aan de vereniging :?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:55

jollebol schreef:
Hoi allemaal,
Wat een onzin dit verhaal. Deze mail is totaal niet aangekomen. Waarom zou de Maasruiters dit tegen houden. Als er wordt gevraagd om de mail nog een keer te sturen kan dat ineens niet. Aan wie ligt het dan ??VOlgens mij niet aan de vereniging :?

Jij zit blijkbaar in het bestuur?

TS ik vind deze reactie erg kinderachtig van je bestuur maar als ik jou was zou ik er niet teveel tijd en energie meer aan besteden.
Overigens zit ik niet bij een verenigen maar sta ik wel op een grote stal en daar vond iedereen het juist leuk om een stukje te lezen in het stalblaadje en zijn er zelfs mensen die hierdoor ook willen gaan starten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:24

joelledsr schreef:

Ja zo denk ik er dus ook over :7

Maar wat idioot dat die vereniging endurance niet als sport ziet. Goh zeven minuten lang rondjes huppelen in een zandbakje is dan zeker wel sport :D

160 km op één dag, geen sport? }:) misschien wil de voorzitter een keer een wedstrijdje meerijden, 'ns kijken of z'n billen heel blijven.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:00

Als je kijkt naar zeg maar, sport=bewegen, dan is endurance juist veel meer sport dan dressuur.
Ja die handstanden en saltos en huppels en flikflaks kan je knol dan niet (meestal) dus vaardigheden heb je veel minder. Maar je moet echt wel heel veel kennis hebben van je paard en dat maakt endurance ook behoorlijk moeilijk.
Al moet ik zeggen dat ik pas na een klasse 2 echt een beetje moe begon te worden dus lichamelijke inspanning voor de mensch is het ook nietecht. (mja bij een klasse 3/4 ga ik heus wel dood neervallen hoor :P )
Voor de poownie is het natuurlijk wel een behoorlijke inspanning. :+

Maar goed, als het nou een wielrenner is die regelmatig 250 km op een dag met 30 km/h rijdt ja dan mag diegene tegen mij best zeggen dat het (iig voor mijzelf) geen sport is, maar als da nou een dressuurruiter is.. :+
Dressuur is absoluut niet niks maar wel net zo min of net zoveel een sport als endurance.

Ik snap ook niet hoe somme mensen erbij komen dat je met een scheef stijf paard ff een rondje van 100 km rijdt? Daarvoor moet je je paard echt wel recht trainen en soepel houden opzich, zeg maar, ofzo. :+ Da heet dressuur. :')

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:37

jollebol schreef:
Hoi allemaal,

haha jaja leuk bedacht... je moeder zit in het bestuur... moest je zeker van haar erop zetten :P
het is duidelijk dat je er niets van afweet want ik heb de mail uitgeprint thuisliggen maar dan word
er gezegd: "ja wij kunnen ook wel zelf een mailtje typen en doorsturen en / of uitprinten"
Vandaar dat ik dus niet meer op jullie inga verder en dat jullie het maar mooi uitzoeken....

het is te triest voor woorden dat er nu INEENS wat aan gedaan kan worden... maar niet meer met de juiste rede...
Er word nu wat aangedaan omdat jullie negatieve publiciteit op internet hebben, niet omdat er zo'n idioot
mailtje is gestuurd naar mij. Buiten dat is het 2 MAANDEN geleden gebeurd en had ik geen reactie gehad....
Nu INEENS komen jullie van we moeten die mail per direct zien....eerst er niets aan doen maar nu het op internet staat moeten jullie per direct alles zien en met z'n allen klagen bij mij....

Ondertussen heb ik bij een andere vereniging al rond gekregen dat ik daar kan starten...
op de 1 of andere manier kan de maasruiters mij maar niet afmelden!? ook al zo raar...
het is alleen een simpel mailtje sturen dat ik niet meer wil starten via de maasruiters, maar zelfs dat is een probleem..!!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:40

@Jollebol: het is me nu wel duidelijk dat je dit MOEST sturen...
het berichtje wat je voor het laatst heb geplaatst hiervoor op het forum was in 2006.... wel heel toevallig dat je nu ineens hier in dit topic wat laat weten ..!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:24

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek on topic te blijven en niet persoonlijk te worden. Biede partijen mogen uiteraard woord en weerwoord geven. Zo gaat dat in een volwassen discussie, zo lang dat met argumenten en feiten onderbouwd wordt en niet op persoonlijke aanvallen en moddergooien uitloopt.

Een moderatoropmerking in een topic moet overigens beschouwd worden als een dwingend advies. Zo'n advies negeren kan gevolgen hebben.