[WN] quarter horses met springervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:34

kiaravg schreef:
ik wil graag een quarter maar als die quarters nietr ozuden kunnen springen zou ik voor ene springpaard kijken. ;)

waarom wil je specifiek een quarter?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:22

Misschien voor het karakter?

quarterH

Re: quarter horses met springervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:44

Waar is de ts gebleven?

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:44

goede vraag!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:39

Alvast een parcour bouwen denk ik :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:47

heb een kruizing QH met Gelders bloed! ben benieuwd of er nog andere QH meedoen in de sport (dressuur/springen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:48

Waarom zou je dat willen? Als je wilt springen kan je toch beter een echt springpaard kopen?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:53

Ik denk dat een quarter wel degelijk geschikt zou zijn voor eventing, maar let er dan wel op hoe hij gefokt is. Reiners zijn vaak korter in het kruis, daar krijg je boven de sprong toch belemmeringen.
Er zijn zoveel types quarters, vind je er een met 'veel bloed' en voldoende lengte in het kruis, dan denk ik dat je best ver kunt komen. Dus niet denken aan het 'vierkante paard', daar maak je het jezelf moeilijk mee.
Als je voor het karakter gaat zou ik persoonlijk toch naar een (kruising) arabier (of quarab) zoeken, net zo meegaand, maar net wat veelzijdiger.

Edit: Kijk eens op een amerikaanse verkoopsite, je vind er meer 'engels' gereden paarden/quarters, ook springen, dan western gereden paarden. Dat wil wat zeggen of niet dan?

kieran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:31

In the states there are a lot of Quarter Horses in eventing.....they like them because if bred right they have a lot of scope, are sensible so you wont run out of "horse" because they are so busy being silly, and they are good movers........The O'Conners famous horse "Teddy" was a half Quarter.........

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:46

Ick heb een Quarter en ick rijd daar zowel recreatief western mee (kan stoppen,achteruitgaan,spinning enz..) als springen! Ick rijd daar op wedstrijd 70-80cm mee , meestal fouloos zonder problemen en thuis springt ze 1m 1m10! Dus ja Quarters kunnen springen!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:42

_Alarm_wlkp schreef:
Ick heb een Quarter en ick rijd daar zowel recreatief western mee (kan stoppen,achteruitgaan,spinning enz..) als springen! Ick rijd daar op wedstrijd 70-80cm mee , meestal fouloos zonder problemen en thuis springt ze 1m 1m10! Dus ja Quarters kunnen springen!

Heb je een foto van die spinning ? Want dat heb ik echt nog nooit een paard zien doen, moet een leuk zicht zijn

}:0

En het is IK, niet ick zoals jij in elk topic elke keer schrijft ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:10

haha tjaa gewoon even op het uitroeptekentje drukken en klaar is kees :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:47

voor dat Ick? :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:09

op bokt is geen msn taal toegestaan! ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:25

uhm.... volgens mij heeft dat niks met msntaal te maken maar mer met 'niet nederlands als moedertaal hebben' gok ik zo... (ich / ick)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:00

Pienb schreef:
uhm.... volgens mij heeft dat niks met msntaal te maken maar mer met 'niet nederlands als moedertaal hebben' gok ik zo... (ich / ick)

als je naar de rest van zin kijkt, dan valt me toch helemaal nergens op dat ze nederlands niet als moedertaal zou hebben. Ik denk dat je dan wel andere fouten maakt dan ick, dit is toch 1 van de basisdingen, als je hele zinnen kan vormen dan kan je ik ook nog wel juist schrijven. Volgens mij gewoon foute gewoonte, maar ze haalt zowat heel bokt overhoop, overal topic van 1 of 2 jaar geleden omhoog halen ...

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:28

Kirr__ schreef:
Pienb schreef:

als je naar de rest van zin kijkt, dan valt me toch helemaal nergens op dat ze nederlands niet als moedertaal zou hebben. Ik denk dat je dan wel andere fouten maakt dan ick, dit is toch 1 van de basisdingen, als je hele zinnen kan vormen dan kan je ik ook nog wel juist schrijven. Volgens mij gewoon foute gewoonte, maar ze haalt zowat heel bokt overhoop, overal topic van 1 of 2 jaar geleden omhoog halen ...

Mijn moedertaal is niet Nederlands nee! IK ben franstalig en duits opgevoed : ) om maar even offtopic te wezen.
En voor de rest jullie meningen voor jullie eigen houden dank u!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:27

_Alarm_wlkp schreef:
En voor de rest jullie meningen voor jullie eigen houden dank u!

Even een algemeen bokt tipje: mede bokkers commanderen om hun mond te houden is zo doorgaans niet echt verstandig... Gaan er zo doorgaans erg veel stekeltjes (terecht!) van overeind staan.