Bovendien:
Als de krabbelende paard het meest constant is het gangwerk en het nog steeds een correcte jog/lope is, dan kun je als jury niet veel anders doen dan die bovenaan plaatsen. Ook als je als jury zijnde dit ook niet mooi vindt.
Een mooi ruim lopend paard wat om de 5 passen gecorrigeerd moet worden scoort gewoon lager dan.
Dat is geen kwestie van smaak, dat is correct jureren.
Om jouw geval dus goed te kunnen beoordelen had je er dus bij moeten zijn.
Een statement als: "Op een wran wedstijd is een paard niet geplaatst omdat het te ruim liep volgens de jury" is een statement waar je helemaal niks over kunt zeggen, behalve dat we je maar op je mooie ogen moeten geloven dat het echt zo is. En dan ook nog eens dat het feitelijk zo is en niet je eigen interpretatie van het geheel

En zelf jury worden vind ik helemaal geen achterdeur oplossing, maar jij mag natuurlijk vinden van wel
Nja, ene oor in, andere uit, 3 weken later werd ik op precies dezelfde manier Nederlands kampioen bij een Amerikaanse jury. Heeft voor mij nog altijd meer waarde dan die keer dat ik niet geplaatst werd bij een WRAN jurylid. Kan zomaar zijn dat diegene mijn rijstijl gewoon niets vindt. 

En over die ruime gangen gesproken/Hard gaan.. Ook ik haal iedereen altijd in in de pleasure maar word vaak door mijn goede achterhand en halshouding wel degelijk beloond voor mijn constante " Harde " rijden.
!