Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Blanket schreef:Allereerst heb je een hele leuk paard!
Ik zou zoals al gezegd is eerst zorgen dat je paard recht en ontspannend loopt.
Zeker in de galop is de evenwicht ver te zoeken. Wat me verder opvalt is dat je
erg in het midden van het zadel zit, probeer je hakken uit te drukken en echt op je kont te gaan zitten.
Neckreining lijkt me erg handig als je ter zijne tijd op shanks oid. wilt gaan rijden, shadomagic

Loes'sCorner schreef:Lees je ook de rest van mijn post?
Ik vind je reactie nogal onvriendelijk, en als je bepaalde dingen zegt die niet kloppen dan mag daar toch wel wat van gezegt worden, anders moet je niet willen posten of leren
Verder heb ik niet gezegd dat je er niks vanaf weet, dat maak je er zelf van.
Jammer dat je niks over de rest van post meeneemt in je reactie want die was wel goed en helpend bedoeld maar begin te twijfelen aan je reacties
Citaat:dus verdiep je eerst even in het westernrijden voordat je zulke uitingen doet
shadomagic schreef:Waarom noemen ze het dan in hemelsnaam neckreining als het dan toch (bijna) niets met reining te maken heeft?
Verward mij echt helemaal hoor...
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord, bij ons noemen ze dat gewoon teugelaanleg ofzoiets als ik me niet vergis?!
Kirr__ schreef:shadomagic schreef:Waarom noemen ze het dan in hemelsnaam neckreining als het dan toch (bijna) niets met reining te maken heeft?
Ik had er trouwens nog nooit van gehoord, bij ons noemen ze dat gewoon teugelaanleg ofzoiets als ik me niet vergis?!
Sorry, maar ik heb net het hele topic doorgelezen en deze reactie geeft bij mij toch de doorslag om te zeggen dat, iemand die zo weinig van rijden afweet helemaal geen paard hoort in te rijden, of te laten inrijden door haar zusje, die er blijkbaar nog minder van af weet ....
Is heel mooi paardje, maar als je zo verder blijft doen geloof ik nooit dat het goed komt.
Neem alsjeblieft een goede trainer/trainster, of begin eens te luisteren naar de trainster die je nu hebt, want die gaat fout lopen. En een stop uit draf, oké, daar kan ik mee leven, als je paardje rustig op de stem stopt, maar hier zie je duidelijk dat het paard gewoon onderin wordt getrokken ...
Je hoeft dit zeker niet negatief op te nemen, maar doe alsjeblieft iets met al die tips die hier gegeven worden !
Kirr__ schreef:shadomagic schreef:Waarom noemen ze het dan in hemelsnaam neckreining als het dan toch (bijna) niets met reining te maken heeft?
Sorry, maar ik heb net het hele topic doorgelezen en deze reactie geeft bij mij toch de doorslag om te zeggen dat, iemand die zo weinig van rijden afweet helemaal geen paard hoort in te rijden, of te laten inrijden door haar zusje, die er blijkbaar nog minder van af weet ....
Is heel mooi paardje, maar als je zo verder blijft doen geloof ik nooit dat het goed komt.
Neem alsjeblieft een goede trainer/trainster, of begin eens te luisteren naar de trainster die je nu hebt, want die gaat fout lopen. En een stop uit draf, oké, daar kan ik mee leven, als je paardje rustig op de stem stopt, maar hier zie je duidelijk dat het paard gewoon onderin wordt getrokken ...
Je hoeft dit zeker niet negatief op te nemen, maar doe alsjeblieft iets met al die tips die hier gegeven worden !
shadomagic schreef:Kirr__ schreef:
Net alsof jij alles weet van de westernwereld (niet verkeerd opvatten, is niet grof bedoelt)
Ieder mens leert dagelijks bij, maar op die fouten kun je mensen niet oordelen.
Ik vind het niet erg dat je zegt dat dat we ons paard te hard in de mond trekken etc, wij zijn net als dat paard nog in de leer.
We hebben een goede trainer, we luisteren naar haar, we proberen te doen wat ze zegt.
Maar om daarop nu te baseren dat wij geen paard in mogen rijden is onzin.
Iedereen heeft een eerste keer gehad om een paard in te rijden en iedereen heeft daar fouten bij gemaakt, maar uit die fouten leer je en dat zijn wij nu ook aan het doen.
Als wij geen paard leren inrijden, dan zullen wij ook nooit weten welke fouten je kan maken
. Het is echt een mooi ding. Voor anderhalve maand onder het zadel ziet ze (is het een merrie?) er ontspannen uit. Waar ik inderdaad op zou werken is haar hoofd recht houden, veel cirkelwerk met binnenstelling. Goed dat binnenhand omhoog houden en haar ondersteunen met je binnenbeen. Maak haar sterker. Ik zou ook al wat die nageeflijkheid werken, stilaan vragen haar hoofd naar beneden te doen (haar leren wat bumpen is). Het bit hangt idd wat hoog naar mijn zin.