[WN] Zippy is er weer met een poging tot trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:41

cheeky schreef:
Ja, idd Spiritoes....: onze bak was ook altijd te zwaar, nog zwaarder dan deze. we hebben meerdere malen zand eruit gehaalt, maar gewoon niet genoeg. nu na een tijd hebben we zoveel zand eruit gehaald dat meteen onze roundpen gevuld kon worden met het zand, en met de sleep en de kraan die al het zand uit heeft gehaald is het nu een perfecte bak.. :D

Dat is vanaf de weg al te zien Cheeky, ziet er super uit. Chapeau +:)+ .

woldhoeve

Re: Zippy is er weer met een poging tot trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:05

En als je wedstrijden start, in welke klasse kom je dan uit?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:02

ik had me ergens anders al aangesloten bij alle vorige opmerkingen.
te straffe hand, te korte teugels, teveel constante inwerking van het bit.
met dit bit word je ook geacht eenhandig-en losse teugel- te kunnen rijden.
ik denk dat zippy protesteert tegen de inwerking van het bit, in combinatie met het voorwaarts moeten, wat zich uit in steigeren.dit hoeft niet op het moment tye zijn, als je daadwerkelijk wat vraagt, maar ze kan het ook doen, als ze denkt dat ze weer moet.b.v. bij stilstand, en je wil weer rijden.
je geeft 2 signalen tegelijkertijd af; STOP-met het bit, en VOORWAARTS -met je benen.dit zal ze niet snappen.
probeer een snaffle, en begin gewoon weereens helemaal vooraf met rijden, gewoon de basis.ga steeds verder, en dan zie je waar ze moeite mee heeft.
een leuk paard, zonde als het niet zal lukken! ;)

_MNN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:04

De bak is een beetje zwaar..
Mischien kan je ook beter de balkjes in kleur geven? je ziet ze bijna niet.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 07:25

@ woldhoeve: Als ik wedstrijden start, dan start ik in de Youth ;)

1 balkje had ik al gekleurd (Niet te zien op de foto's) maar de verf was op dus we moeten nog nieuwe halen.

Ik had gister een super les met Zippy.
Ik kon haar lekker lang laten, maar toch voorwaarts blijven rijden.
Ikzelf en Zippy waren stikkapot. :P

Alhoewel ik een superles had, heb ik het er toch even met mijn trainster over gehad over afgelopen zondag.
Zij denkt niet dat het aan mijn straffe hand ligt ze zei: 'Als jij een te straffe hand hebt op Zippy, dan had Zippy dat al veel eerder laten merken en niet na 2,5 maand'
Er zijn wel andere factoren:

* Ze gaat deze week hengstig worden. In de stal is ze ook vervelend etc..
* Ik ben onbewust aan het stressen voor de 31ste
* Doordat ik haar bij mij thuis niet genoeg voorwaarts laat lopen en ik een keer dat wel vraag, ze gaat protesteren omdat ze langzaam wil lopen.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:28

ja maar, op de foto is toch goed te zien dat je redelijk streng bent. En ik heb je eerder zien rijden en dit is niet zo geweest. Dus het kan wel zijn dat je onbewust aan het stressen bent, maar je hebt op deze foto's best een strenge hand. Ik val je niet aan, ik laat alleen even merken wat mij opvalt aan hoe ik je heb zien rijden en hoe deze foto's eruit zien. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:51

Waarom probeer je het andere bitje niet gewoon even :) Dan kun je het in ieder geval zeker uitsluiten.

Áls het inderdaad protest is op het voorwaarts lopen, dan ga je gewoon elke keer voorwaarts rijden. Als ze staakt, gewoon negeren en weer voorwaarts gaan rijden. Dan zal ze vanzelf doorkrijgen dat het staken wat ze doet niets uithaalt :)

bluebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:54

Niet vervelend bedoeld hoor maar misschien moet je een andere trainer nemen want als die dit niet ziet ( en zulke dingen tegen jouw zegt) dan lijkt ze me niet de juiste persoon om van te leren :o