Verder als ik naar de foto onder de tekst 'zijwaarts door de l heen' kijk, zit je bovenbeen tegen de boom (fork) van het zadel aan. Verder lijkt het op die foto dat je met je bovenbenen klemt, waardoor je voorover gaat hangen wat weer gekke dingen met je benen kan veroorzaken
Ik weet niet of je dressuurruiter bent geweest en steun zoekt van de wrongen die er niet meer zijn? Ook lijkt het op de foto's alsof je je hakken naar binnen drukt wat misschien normaal is in de dressuur maar niet in de western, daar laat je je been recht naar beneden 'hangen' met je teen in de richting waar je heen gaat.
Maar ik denk zeker dat het voor het grootste deel te maken heeft met de voor jou te kleine maat van zadel. Ik ben bang dat je op zoek moet naar een zadel met een grotere inch maat.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om op het zadel van die bonte op de bovenste foto in je profiel te gaan zitten? Dat lijkt me een groter zadel dan jou zadel en dan kun je het verschil voelen.

Maar als ik daar zit, gaan mijn benen automatisch naar voren en steken mijn tenen verder naar buiten. Dus denk echt dat het daarmee samenhangt. Ik bedoelde overigens niet dat je moet ruilen van paard, maar alleen dat andere zadel moet uitproberen om te kijken of jij dan een betere zithouding krijgt. Misschien past dat zadel ook wel op jou lespaard, of hebben ze nog andere zadels beschikbaar. Gewoon informeren bij de instructrice van de manege waar je lest of er andere zadelmogelijkheden zijn. Bij welke manege les je als ik vragen mag?