[END]Jullie doelen voor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:47

En ook hier weer nu het seizoen afgelopen is...

Zijn jullie doelen voor 2009 behaald?

Ik heb mijn doel bijgesteld.
Ben niet in Otterlo gestart, in plaats daarvoor heb ik de 82km in Uddel (goed) uitgereden.
In Uddel besloten nog wat bij te stellen aangezien ik Liekie ontzettend verrast heb met een 2e VETgate. Ik heb dus in LS de 75km gereden en in Wanroij de 101km...

We zijn niet afgekeurd en Liekie is het hele seizoen goed gebleven!!!

Ipv een klasse 4 te starten, zijn we nu wel klasse 4 startgerechtigd.

Ik ben supertrots op die kleine stoere man van mij *\o/*

En hebben jullie ook al doelen gesteld voor het nieuwe seizoen?

_Fer_

Re: [END]Jullie doelen voor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:24

Mijne zijn niet behaald..!!

m'n endurance wel..!! alleen denk ik niet dat ik
volgend jaar klasse 2 ga starten omdat ik niet echt trainingsmogelijkheden heb... vind het nu al moeilijk zat voor klasse 1 een btje normale route te zoeken...

M'n dressuur heb ik niet behaald... zit nog in het L1 :P
wel met 17 winst maar ik wacht nog even met de overgang naar L2....(wil die pas volgend jaar maken dus dat doel gaat sowiesow niet lukken :D)

Verder is m'n pony tot nu toe gezond gebleven en heeft ze plezier in haar werk gehouden... dit doel is dus wel behaald :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 22:12

Djilna schreef:
Mijn planning:
maart KWB 1: 52km
april Kootwijk: 62km
mei Banholt: 61km
juni Ginkelse Hei: 63,5km
augustus Uddel: 2x60
september Laag Soeren: 47km
september Haarle: 80km
daarna?

Dit is de planning, maar kan altijd nog aangepast worden tijdens het seizoen natuurlijk..

Van dit rijtje is het na mei anders gelopen ivm een blessure van Bliksem en een EK in Italië ;)
Na Banholt was Uddel mijn 1e wedstrijd waar ik maar 1 van de 2 dagen ben gestart. Daarna heb ik LS ipv de 47 de 75km gereden die we hebben gewonnen (was gezellig Moniek :D ).
Daarna naar EK in Assisi geweest wat gelijk viel met Haarle. Katwijk de klasse I gereden en afgesloten met de 86km van Wanroij.
Iets anders, maar wel mijn doel gehaald, klasse III starten in 2009. Alleen dan maar 1 ipv 2x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:07

Judith_ schreef:
Mijn doel is heel wat anders dan vorig jaar. Dit jaar is het:
Cloud helemaal goed krijgen én houden voor een lange klasse II/Korte klasse III.

Dat betekent dus lichamelijk alles uit (hopen) te kunnen sluiten dmv. foto's, scans, fysio en de hoeven ect. En aan de hand daarvan een goed trainingsplan op stellen met mijn instructrice. Merkte bijv. dat sommige zandpaden nog best zwaar zijn voor hem, dus dat wordt meer bossen en zandvlaktes op zoeken en daar ervaring op doen.

En nog een doel, misschien niet dit jaar. Dressuur wedstijd starten met Cloud. :)

Geen van deze doelen is gehaalt helaas. Hoewel we in dit voor jaar wel alles hebben kunnen uitsluiten en er 'alleen' een verstapping is geweest waarschijnlijk. Zijn botten en pezen zijn uitstekent. Hoeven prima en ook de ostheopaat heeft niks kunnen vinden, behalve dat het een ontzettend sterk paard is (qwa karakter) en uitstekent geneest.

Helaas is hij voor de ginkelse heide gevallen op de trailer, en is hij op kwb zo ver door gegaan dat hij aan het infuus moest na 54 km.

Doel voor 2010, gewoon genieten. Wedstrijden zou ik graag blijven rijden maar als het niet gaat, dan liever gezond recreatief. :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:16

Nicole85 schreef:
Mijn doel voor dit jaar is conditie van paard behouden voor klasse I en daarnaast dat hij leert dat hij op vreemd terrein prima kan drinken en plassen ;)

Conditie voor een klasse I heeft hij zeker weten.

Tijdens de wedstrijd in Helchteren in maart heeft hij laten zien dat hij kan drinken op vreemd terrein.. plassen is nog een leerpuntje.

Verder hebben we maar 1 wedstrijd gereden :o Enkel maar Helchteren.
16 mei had paard een virusje te pakken, daarna was er Rhino in BE, waardoor enkele wedstrijden werden geannuleerd.
En daarna zat ik in een verhuizing. :o

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:25

SuSEQ schreef:
Een wedstrijdplanning is er niet echt, maar ik wil met Aktano graag tot 40km (2*20) geraken. Met Yulisso zou het leuk zijn om eindelijk eens te kunnen starten en eventueel een 30km wedstrijd uit te rijden, maar ik zie wel wat hij bakt van een 20km rondje... Er is met beiden nog wat werk aan de winkel. :)

Starten met Plekkie is nog maar één keer gelukt wegens ongetraind, maar die wedstrijd heeft hij ondanks EL wegens misrijden van mij wel gezond volbracht.
Met Aktano ben ik niet aan 40km geraakt, maar wel aan 2 goede 30km wedstrijden. Een beetje trager dan verwacht, maar er is wel vooruitgang en dat wil ik volgend seizoen wel zo houden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:35

SplashIsLief schreef:
Genieten en fit blijven samen.

Verder hoop ik dit jaar toch een klasse II wedstrijd te durven starten!

We hebben samen genoten en we zijn fit gebleven.
Daarnaast hebben we een klasse II wedstrijd (goed) uitgereden. Dus ons doel is bereikt!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:52

Citaat:
dit jaar ongeveer 5 wedstrijden klasse 1 rijden en niet afgekeurd worden. en hopen dat paard leert plassen als tie ergens anders is. En ons paard lekker fit houden en misschien aan het einde van dit jaar voldoende winstpunten hebben verzameld voor klasse 2.

Mijn doelen zijn ongeveer gelukt. In plaats van 5 wedstrijden hebben we er 4 gereden: Ommen, Zelhem, KWB en Holten. Soest hebben we helaas afmoeten bellen vanwege een Einschuss-been. In zelhem zijn we afgekeurd omdat mevrouw zich niet gedroeg bij de nakeuring (lees: zeer onopgevoed zich misdragen). Verder liep ze deze rit wel super. De rest van de ritten heeft ze heel goed uitgelopen, met prima waardes. Ze plast nu ook gewoon na de wedstrijd. Of in de paddock, of gewoon bij het grazen aan de hand. We hebben helaas niet genoeg winstpunten verzameld voor klasse 2, omdat ik oa ook een keer kennsimakinsklasse ben gestart en zelf heb gereden ipv mijn dochter die normaal de wedstrijden rijdt. Maar mijn paard is wel superfit na dit wedstrijdseizoen. En wat ik dus nooit verwacht te gaan doen, was dus zelf een endurancewedstrijd rijden! Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet hoefde, maar omdat mijn dochter het weekend van KWB weg was, ben ik zelf gestart! Ikke, die een maand ervoor nog hard over stal brulde dat ik toch echt geen wedstrijd hoefde te rijden, ben gestart in KWB! Dat was toch wel het allerleukste dit seizoen! Ik was doodmoe na de wedstrijd, heb 3 dagen nodig gehad om bij te komen, maar de kick na de tijd was GEWELDIG! Ik was supertrots op mijn paard, maar ik was stiekem ook heel trots op mezelf dat ik dat bijna helemaal alleen had volbracht! Met dank aan mijn mijn man en dochter(andere) die mij die dag super hebben begeleid, maar ook voor de wedstrijd hebben gestimuleerd om het vooral maar gewoon te gaan doen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:26

Mijn seizoen is zo ongeveer helemaal in de soep gelopen door hoefproblemen.

Begin van het seizoen is nog redelijk verlopen, 80 in Fischerhude en 60 in Banholt.
Vervolgens kreupel op 100 km op de Fasna en daarna teruggetrokken op 80 km in Uddel wegens onregelmatig.

Gelukkig wel de oorzaak kunnen vinden en kunnen verhelpen, dus 2010 zijn we er weer (ga ik vanuit)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:31

Ik wilde graag een keer officieel starten i.p.v. kennismakingsklasse rijden. Wegens gebrek aan eigen vervoer was regelmatig starten lastig, dus heb ik het doel heel klein gehouden en heb ik het gehaald.

Voor 2010 wil ik klasse I uitrijden en een korte klasse II starten. Daarnaast weer lekker groomen of vrijwilligen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:11

woeliej schreef:
Mijn doel dit jaar is een gedeelte het zelfde als vorig jaar. Routes netjes uitrijden zonder omwegen!

verder dit jaar met de poownie niets bijzonders van plan. Start hem de 50 in leersum en de 75 waarschijnlijk in laag soeren.

wel een doel is om mijn KWPN een wedstrijd goed uit te laten lopen. Conditioneel is hij super voor elkaar maar t is zo'n slome,luie donder dat ik een beetje ga vrezen voor het minimum van 9 km/h.. :o

3 wedstrijden dus maar dit jaar. Dressuur gaat voor + ik heb geen vaste grooms. Maar 3 is ook wel genoeg :D

doel gedeeltelijk gehaald :D

vatsoenlijk de route uit rijden.... niet gelukt :o In leersum zowaar wel met de poownie, was een fijne wedstrijd, ondanks dat de pony het toch wel wat zwaar had met de heuveltjes.

KWPN heeft ook een wedstrijd gelopen (otterloo) EN HOE!! zulke nette waardes, en werkelijk op zijn sloffen! Steeds vlot aan geboden zonder lang van te voren stappen om de hartslag te laten zakken. 1x zelfs 10 mtr van te voren (p/a) pas gaan stappen en nog ruim binne de toegestane waarde! Was zeer zeer tros op m'n ventje :) En het ventje zelf heeft zich ook zeer goed vermaakt. Wat alleen wel heel zuur was, was dat een lintje miste in de route waardoor we hopeloos aan het dwalen geraakt zijn. Daar ging het dus mis met mijn gestelde doel... Tempo kwam daardoor laag uit, terwijl de GPS het ruim boven de 9 aangaf. Dus zeer netjes gedaan van paard!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:05

bella24 schreef:
Dit jaar geen wedstrijden omdat er een beeb aankomt in september. Wel vanaf de grond en ohz (met bijrijdster) bezig om Alter mooi sterk en recht te krijgen. Volgens de planning zijn we dan in 2010 allebei weer helemaal klaar voor endurancewedstrijden! 8-)

Doel gehaald want een beeb op de wereld gezet :D Verder liep het met bijrijders een beetje in de soep en heeft Alter helaas lang stil gestaan. Inmiddels zijn we weer lekker aan het opbouwen. Dressuur is prioriteit voor 2010 maar misschien gaan we ons ook wagen aan een lange klasse II of korte klasse III...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:17

Gefeliciteerd met de beeb.

Doel vppr 2009 met Ceesje is behaald.
De eerste endurancewedstrijd met haar gereden in Soest. ( met een extra lus dus meer kilometers dan geplanned) met een keurige nakeuring , voldaan.
Nu eerst dressuurmatig met haar verder en volgend seizoen twee korte ritten ( zonder extra lussen :( )