[WN] Update training Perals little Dunit (Wimpy zoon)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Re: Update training Perals little Dunit (Wimpy zoon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:07

Ik vind hem in het filmpje na 2 weken training met de co-trainer persoonlijk mooier, lees gelijkmatiger lopen. Het kan ook natuurlijk ook een fase in de training zijn. Dat doet niets af dat ik het een heel mooi paard vind, succes met de verdere training!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:15

Ziet er goed uit zeg :j Echt een talentje zeg!

Vind persoonlijk de trainer netjes rijden. Hij laat het paard los en corrigeert. Dat het nog niet constant is, is niet gek. Het is een jong paard, geen senior paard.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:00

Backup schreef:
Maarja, zo is Bokt, we kunnen hier toch allemaal zóóóóóó verschrikkelijk goed rijden..! :roll:

Juist. En alle driejarigen lopen onder ons goede ruiters altijd ontspannen. Ze weten door middel van subtiele kleine hulpen meteen wat ze moeten doen en lopen gelijk nageeflijk vanuit de achterhand.

Natuurlijk zullen dit wel de plaatjes zijn die de meeste mensen laten zien. Ik zelf zet ook geen foto's neer waarop ik mijn paard even oppak. Dan krijg je meteen een waterval aan kritiek.

Maar de realiteit is anders, élk paard moet leren wat hij moet doen en elk paard zal dagen hebben dat hij het moeilijk vindt om te ontspannen onder de ruiter.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:43

Roosje1987 schreef:
Backup schreef:
Maarja, zo is Bokt, we kunnen hier toch allemaal zóóóóóó verschrikkelijk goed rijden..! :roll:

Juist. En alle driejarigen lopen onder ons goede ruiters altijd ontspannen. Ze weten door middel van subtiele kleine hulpen meteen wat ze moeten doen en lopen gelijk nageeflijk vanuit de achterhand.

Natuurlijk zullen dit wel de plaatjes zijn die de meeste mensen laten zien. Ik zelf zet ook geen foto's neer waarop ik mijn paard even oppak. Dan krijg je meteen een waterval aan kritiek.

Maar de realiteit is anders, élk paard moet leren wat hij moet doen en elk paard zal dagen hebben dat hij het moeilijk vindt om te ontspannen onder de ruiter.

Maar dit is mijn quote echt niet hoor :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:52

Oh...Oeps...Precies de verkeerde gepakt... :o

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:26

Roosje1987 schreef:
Oh...Oeps...Precies de verkeerde gepakt... :o

Geeft niks :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:35

Ik train sinds kort ook bij Oliver Stein en snap dus met welke oefening hij bezig is.Dit met de nadruk op oefening. Ik heb Oliver leren kennen als een zeer gemotiveerde en zeer zeer kundige ruiter.Tevens is hij heel consequent en super in het belonen van zijn paard in de juiste maat op het juiste moment.
Cat vond het in het begin helemaal niks ( en dat is toch een super broke 8-jarig paard) maar nu we beiden snappen wat de bedoeling is gaat het een stuk beter. Dat geld ook voor dit paard.Tuurlijk snapt een 3-jarige niet alles meteen,maar moet je het daarom ook niet aanbieden?Nee, met deze eigenaar,deze trainer en deze visie komt dit paardje er wel,zonder overvraagt te worden!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:48

catalyst1 schreef:
Ik train sinds kort ook bij Oliver Stein en snap dus met welke oefening hij bezig is.Dit met de nadruk op oefening. Ik heb Oliver leren kennen als een zeer gemotiveerde en zeer zeer kundige ruiter.Tevens is hij heel consequent en super in het belonen van zijn paard in de juiste maat op het juiste moment.
Cat vond het in het begin helemaal niks ( en dat is toch een super broke 8-jarig paard) maar nu we beiden snappen wat de bedoeling is gaat het een stuk beter. Dat geld ook voor dit paard.Tuurlijk snapt een 3-jarige niet alles meteen,maar moet je het daarom ook niet aanbieden?Nee, met deze eigenaar,deze trainer en deze visie komt dit paardje er wel,zonder overvraagt te worden!

And thats all folks !!!!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:50

Zo, ziet er goed uit! Zowel het paard als de training!

Ik heb, als ik me niet vergis, 2 a 3 jaar terug overnacht op diezelfde stal toen we naar het EK in Denemarken gingen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:05

Roosje1987 schreef:
Backup schreef:

Oeh, ben je het nou met me eens of niet? :P
Was mijn quote ;)

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:01

Hoi
Leuk paardje heb je zeg!
Ik vind zijn manier van rijden helemaal niet storend. Het paard krijgt iets druk en bij nageven weer los. Absoluut niets mis mee.

Ik vind het een leuk paard om te zien!
Succes met rijden!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:01

ik vind het er netjes uitzien voor 5 maanden training. en wat is ie mooi :~
veel succes ermee ;)

paint_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:14

SUPER GAAF HOOR! :D
top bloedlijnen
goede ruiter
geweldig koppie