[WN] Ervaring westerncursus Deurne en Amerikaanse rijkunst Syntra

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Ervaring westerncursus Deurne en Amerikaanse rijkunst Syntra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:15

je kunt ook opleidingen doen in duitsland... alleen western en erkend volgens mij. moet je wel beetje deutch kunnen reden

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:43

scheisse.... :Y)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:40

kan iemand mij vertellen wat pvc ooit gewonnen heeft buiten een regionaal bawr wedstrijdje met 4 deelnemers? ik heb hem vaak zien showen in belgie in aqha en nrha shows en heb hem nooit erg hoog zien eindigen , laat staan winnen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:43

Palmares Patrick Van Coninckxloey:
Nationaal Junior Reining Champion, Essen, België 1985
All-Round Champion, Wassenaar, Nederland 1986
All-Round Quarter Horse Champion, Brussels, België 1986
Reining, Trail Champion, Wassenaar, Nederland 1987
Junior Reining Horse Champion & High Point Horse, België 1988
Junior Reinig Champion, Lier, België 1989
Nederlands QH All Champion, 1990
National Champion Working Cow Horse, European Bronze Medallion Working Cow Horse, Europees Finalist Senior Reining, 1994
1995
QH Senior Reining Champion, Nederland
European Championships Senior Reining Finalist
European Working Cow Horse Finalist
Nederlands Working Cow Horse Champion
AQHA Register of Merritt for Reining & Working Cow Horse
Nederlands Champion Free Style Reining
1996
Nederlands Multiple AQHA Reining Champion
Nederlands Champion Free Style Reining & Senior Reining
European Champion Finalist in Reining & Cutting
Verschillende titels Reining & Cutting, Nationaal & Internationaal
European Champion Pleasure, Parijs
1995 – 2004:

Gedurende deze periode heeft Patrick, zich volledig ingezet, samen met Patrick De Meulenaere, voor de erkenning van de Western Style Riding Sport in België. Een volledig en kwalitatief hoog schooling programma is hier ontstaan en werd tevens in 2000 door de Vlaamse Trainer School (BLOSO) erkend en in 2004 door VISO. Het programma bestaat uit:

Brevet A + B Western Style Riding
Instructeur graad I Western Style Riding
Instructeur graad II Western Style Riding; Internationaal Level I
Trainer B Western Style Riding; Internationaal Level II
Trainer A (Algemeen gedeelte theorie + Module Fysiologie); Internationaal Level III

Genoeg zo?? :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:52

nou, nou en zo veel titels en vooral prijzengeld (fonck wint zowat 75.000 € per jaar aan prijzengeld alleen) geeft hij allemaal op uit idealisme om de goede zaak van de erkenning van de "western sport" (die m i sowieso niet bestaat, enkel cutting western pleasure, trail, reining enz zijn sporttakken op zichzelf)?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:57

Er zijn mensen die nog uit idealisme iets doen blijkbaar.
Idd western sport is geen op zich staande sport. Het is daarom ook dat het Syntra vooral vanaf het tweede deel van het tweede jaar, zich concentreert op reining. Omdat dit ook de enigste olympische sport is en daarom erkend wordt zijnde een paardensport.
Het is nl heel ingewikkeld in elkaar ook allemaal.

Enfin, je hebt hier je overzicht gekregen, nu doe je er zelf maar mee wat je zelf wilt ;) .

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:28

nikkiindia schreef:
Als je beter kijkt zie je dat western een onderdeel is van de opleiding.
Dit betekent, aangezien ik een jaar gelede deze pagina ook heb gelezen en het heb weergelegd, dat het een onderdeel is van het sportprogramma. Dit betekent weer dat je springen of dressuur als hoofdvak hebt en western als bijvak. Dit word niet apart vermed op je diploma dus is het niet geldig voor de westernsport alleen voor de dressuur sport;)

Instructiecursus Western Rijden

Het is ook mogelijk om de westerndiscipline als cursist te volgen. In dat geval zijn er geen eisen aangaande een 2e discipline of werk/stage. Je komt dan ook niet in aanmerking voor een volledig MBO-diploma maar wel voor een erkende kwalificatie welke is erkend door de Stichting Veilige Paardensport.

Zoals ik het hier lees lijkt het erop dat je geen MBO diploma krijgt, maar wel een erkende kwalificatie welke is erkend door de Stichting Veilige Paardensport...

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:42

kan iemand mij vertellen sinds wanneer reining een olympische discipline is? zo ja wil ik toch dringend gaan investeren in een topreiner en mijn trainer daarmee naar de o s sturen

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:44

dofuzz schreef:
kan iemand mij vertellen sinds wanneer reining een olympische discipline is? zo ja wil ik toch dringend gaan investeren in een topreiner en mijn trainer daarmee naar de o s sturen

Sorry! Ik bedoel natuurlijk dat het gewoon een erkende paardensport is geworden.

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:26

Zo te zien is deze pagina al verouderd aangezien er staat dat rieky nog wat met deurne te maken heeft wat totaal het tegen overgestelde is. Ik weet dat het vroeger ook idd erkend is geweest maar stichting veilige paardensport accepteert geen cursusen meer en verzekeringen ook niet. Als je kijkt op de website staat er intructiecursus western dus het is niet geldig. Maar hier gaat de hele discussie bij mij dus over, dat ze het wel verkopen als dusdanig maar dat het puntje bij paaltje niet zo blijkt te zijn.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:13

De verzekeringen accepteren dit wél, maar ook omdat rijlesgeven nog steeds bij wet officieel een vrijberoep is... Ze zijn wettelijk verplicht om je aan te nemen. Alleen wanneer je bij een rijvereniging les geeft is er de eis dat je een diploma hebt. Bijv. de ORUN. (Niet te verwarren met bevoegdheid, want iedereen mag dus gewoon les geven)

Ook maneges die het veiligheids certificaat hebben moeten mensen aannemen die een instructeurs opleiding hebben afgerond. Omdat er tot op heden nog steeds geen MBO opleiding voor western is, en idd alleen western als 2e dicipline gekozen kan worden, gaat "Veilig paardrijden Nederland" (nog) accoord met de westerncursus. De KNHS echter niet... dus Landelijke rijverenigingen hebben niets aan dit papier...

Voor je verzekering hoef je alleen maar aantoonbaar bewijs te hebben dat je bekwaam bent in wat je doet... (Tot dat er stront aan de knikker komt natuurlijk, want dan gaat men met de vingertjes wijzen naar de zwakste schakel...)

Voor zo ver ik weet is Helicon op dit moment heel druk bezig met het opzetten van een MBOIII opleiding waarin twee westerndiciplines gekozen kunnen worden.... Ik ben heel benieuwd hier naar....

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:25

Naja een aantal mensen hebben het tot de bodem uit gezocht en ik heb ook een gesprek met deurne gehad, knhs, en stichting veilig paarden sport en daar is het dus ook echt niet geldig voor. Je kan daar een losse cursus voor volgen via hun die wel geldig is maar alle andere cursusen zijn dat niet behalve de opleidingen. En ze wilde dit idd niet toegeven eerst dus misschien dat je daarom bij je punt blijft dat de cursus daar wel voor geldig is, voor stichting veilig paardensport, maar daar accepteren ze dus ook alleen de western cursus als je er een andere rijtak bij hebt gedaan en dan is het dus een diploma

En over de verzekeringen, als je een strenge verzekering hebt, accepteren ze het niet.
als je een makkelijke verzekering hebt accepteren ze het wel maar dan accepteren ze je ook zonder cursus certificaat.

Dat deurne een nieuwe western opleiding/cursus gaat beginnen is bij mij niets van bekend en hun zelf zeggen daar ook niets vanaf te weten en geven toe dat het niveau momenteel ook erg laag is maar dat hun geen erkende opleiding in western mogen geven en dat dat de komende paar jaar ook zo zal blijven. Er is iemand anders bezig in nl om een erkende opleiding er in te beginnen.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:39

nikkiindia schreef:
Dat deurne een nieuwe western opleiding/cursus gaat beginnen is bij mij niets van bekend en hun zelf zeggen daar ook niets vanaf te weten en geven toe dat het niveau momenteel ook erg laag is maar dat hun geen erkende opleiding in western mogen geven en dat dat de komende paar jaar ook zo zal blijven. Er is iemand anders bezig in nl om een erkende opleiding er in te beginnen.

News flash: De laatse keer dat ik mij kon herinneren werkte Ineke Lode bij Helicon.... afdeling western. Dus bij deze.... Helicon weet er vanaf, maar ja, je moet dan natuurlijk wel de juiste persoon vragen.

Men is nu dus bezig met een MBO 3 opleiding waarbij de onderdelen reining en allround worden. Het complete lesplan is al opgezet en kan per direct gaan draaien... men wacht alleen nog de goedkeuring vanuit de overheid af. Met een beetje mazzel start de MBO3 opleiding van af komend schooljaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:36

En MBO-3 is niet toelaatbaar tot het HBO, voor degene die dat al zouden willen ;)

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:16

Nee, maar de HBO zit ook niet in Deurne, maar in Dronten.
Je kan dan zoals bij iedere MBO opleiding eerst niveau 3 doen, daarna niveau 4 en als je daarna nog verder wilt de HBO...