[WN] world show trail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:38

spicegirl schreef:
. willen ze weer die peanutollers terug

:o?

Wat is dat??

Anoniem

Re: world show trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:46

Afbeelding
:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:12

LOL, die houden we er in :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:25

hihi, toch is het wel een beetje zo, zijn we dat getrut eindelijk kwijt in de pleasure krijgen we het bij de trail paarden

de paarden ogen afgestompd, dat is wat me stoord
de doodse blik waarmee ze het parcours nemen is niet paardwaardig meer

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:40

(was de R vergeten) bedoelde dus ; peanutRollers...
@sonja: **giechel** :=
@spatter- juist dat bedoel ik nu ook.het zijn net robots.ze kijken nergens naar, en lopen gewoon hun rondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:42

Er zijn ook mensen die dat "very well broke" noemen.
Persoonlijk zou ik in paniek de veearts bellen als m'n paarden er zo apathisch bijstonden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:47

spatter schreef:
ik denk dat je nog vies zal kijken hoe die paarden zullen reageren op echte "hindernissen"
ik vermoed dat ze dat totaal niet meer gewend zijn en nog wel eens behoorlijk kunnen frieken
net als dressuurpaarden die super in de ring lopen maar nooit een buitenritje maken omdat de ruiter dat niet eens durft

Wat een onzinnig uitgangspunt :\
Zo kun je alles van iedereen wel de grond inboren....

Film1:
Ik zie niet echt een "fiets met manen" (wel een mooie uitspraak :D ) maar een goed getraind paard die vreselijk zijn best doet. En een amazone die hier en daar een steekje laat vallen.
Buiten de dralop in sommige gevallen. De dralop is wel handig over de balkjes viel mij op :))

Film2:
Mooi! Paardje is soepel in zijn lijf, leuk om te zien. Ik denk dat het voorover hangen ook een soort cue is voor het paard om zijn hoofd naar beneden te doen zodat het lijkt of hij de balken echt bestudeerd :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:56

Met Vera eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:57

Maar Vera, zie jij dan nog een paard met interesse in zijn omgeving?
Ik niet. En dat gaat me te ver. Misschien is dat het verschil tussen het rijden benaderen als sport of als hobby hoor, dat kan.
Hoe waanzinnig knap het ook is om zo door zo'n parcours te komen; ik doe er nog geen 5% van na.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:04

Het is de bedoeling dat paarden tijdens het verrichten van een proef (in welke vorm dan ook; springen, dressuur, reining, mennen, etc) zeer geconcentreerd is op hetgene wat hij/zij moet doen.
Je ziet een springpaard ook nooit in de rondte kijken of het paard van Anky eens lekker de tribune afgluren :n
Over het algemeen hebben de QPA's een flegmatieke uitstraling en dat is ook wat je hier ziet.
Daarnaast heeft hij nogal een parcours voor zijn snuffert dat een beetje altert zijn op de omgeving meteen leidt tot het aantikken van een balk oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:08

Misschien zal ik daarom wel nooit een topquarter hebben en een worldshow rijden :D Ik moet altijd stiekum wel lachen als mijn pony terwijl ze keurig haar best doet tóch meekrijgt wat er aan de kant gebeurt.
Ben hier een te grote hobbyruiter voor denk ik.
Ik vind het waanzinnig knap wat ze presteren, en voor het technische deel mag ik ook graag kijken hoe ze 't nou toch lappen om door zo'n parcours te komen, maar ik zou het zelf niet willen en kunnen...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:09

Ik ben het ook met Vera eens, ik vind het ontzettend knap en ik wou dat ik zoiets op stal had staan. Lijkt me een waanzinnig gevoel om zo'n pattern foutloos te rijden met een paard dat zich gewoon 200% geeft. *D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:10

Nou ik wel hoor! :j
Lijkt me heerlijk als je zo samen door een balkenparcours kunt crusen en als je klaar bent dat we dan ineens zien waar we zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:11

Ach ik zou er heerlijk doorheen kunnen crashen. Scheelt maar een paar letters en de lol is er niet minder om :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:14

Haha Sonja, dat crashen zou mij dan ook nog wel lukken :+

In mijn ogen is het paard gewoon erg geconcentreerd. Ik vergelijk het maar met mijzelf, als ik een proef rijd heb ik ook wel dat ik eigenlijk alleen maar oog heb voor het parcours en het paard. Verder zie ik niks.
Ik denk dat dit paard ook gewoon dusdanig oplet dat hij geen oog heeft voor andere dingen die buiten de arena gebeuren.

Lijkt mij geweldig als ik zo kon rijden dat het paard zo rustig en geconcentreerd onder mij is.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:01

Het is inderdaad geweldig als je een paard zover krijgt, dat hij alleen geconcentreerd is waar hij mee bezig is. Maar dat die man zover naar voren buigt in dat tweede filmpje, dat vind ik wel wat overdreven en ik vind het geen mooi geheel op dat moment. Het paard heeft meer dan ruimte genoeg door de lange teugels om zijn hoofd naar beneden te doen zeker als de ruiter zijn arm gewoon wat meer naar voren doet.
Maar da's mijn mening.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:06

Bij het vooroverbuigen bij het hek heb ik zitten kijken of hij ergens onder door moest wat niet zo hoog was :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:45

ik zou wel eens wat goede tips willen hebben, om je paard zo geconcentreerd te laten zijn!
niet zo apathisch als in t filmpje, maar dat ie in de ring interessanter vind, als erbuiten!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:47

@ nielsd, het ging hier ook niet erom of het paard wel of niet netjes liep, maar ik vroeg me af met dat voorover buigen van die man! hihi

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:49

Ik vind het jammer dat er geen plezier vanaf straalt... Het is allemaal erg keurig en heel knap hoor maar ik wordt er daarom niet echt enthousiast van..

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:18

Backup schreef:
En over dat voorover buigen, daar worden geen punten aftrek voor gegeven.
Er worden wel punten gegeven voor de uitvoering bij het nemen van een hindernis. Als je een hindernis raakt, scoor je wellicht -1 maar is de uitvoering ook niet mooi, slordig, etc, dan kun je er nog een -1/2 bij krijgen.
Het is belangrijk dat een paard kijkt naar de hindernis, maar het is ook belangrijk dat het paard gewoon doorloopt dus niet stopt voor een hindernis. Als het vlot doorgaat scoor je ook meer. Dat overdreven voorover buigen vind ik ook niet mooi. Iemand die precies zo'n goede proef neerzet, zonder dat te doen scoort waarschijnlijk hoger.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:29

het zal voor niemand een verrassing zijn: ik vind t geweldig!
trail was 10 jaar geleden toch wel anders.... dit is echt super.
je paard moet super-super broke zijn om dit te kunnen doen. lange teugel, korte bochtjes in alle gangen, overgangen waar je maar 1 stap de tijd voor hebt.... ik vind het erg knap en zou het geweldig vinden dit ooit zo te kunnen rijden! dit is topsport! dat kun je niet ontkennen.... niemand van ons hier doet ze dit na....
ben benieuwd wanneer we hier ooit dit niveau gaan bereiken :-)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:17

nooit denk ik :o
de vakmanschap en de getraindheid van het paard is geweldig.alleen jammer dat t paard er zo braindead uitziet...
moet toch maar eens meer oefenen :P

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:44

Pienb schreef:
het zal voor niemand een verrassing zijn: ik vind t geweldig!
trail was 10 jaar geleden toch wel anders.... dit is echt super.
je paard moet super-super broke zijn om dit te kunnen doen. lange teugel, korte bochtjes in alle gangen, overgangen waar je maar 1 stap de tijd voor hebt.... ik vind het erg knap en zou het geweldig vinden dit ooit zo te kunnen rijden! dit is topsport! dat kun je niet ontkennen.... niemand van ons hier doet ze dit na....
ben benieuwd wanneer we hier ooit dit niveau gaan bereiken :-)

Ik vind het ook echt geweldig! het is vreselijk knap hoe die ruiters dat zo presteren. En het leuke vind ik (heb het zelf gezien) dat wanneer de paarden de bak uitkomen en door hebben dat de proef voorbij is de kopjes omhoog gaan en ze weer andere dingen zien. Die paarden hebben gewoon echt door dat wanneer ze de proef in gaan ze zich alleen nog maar moeten focussen op de obstakels fantastisch! Dit jaar op het wk heeft het duitse meisje het gewonnen die had ook zo'n geweldige proef gewoon met waslijnen haar hele proef uitgereden onder totale controle super!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:19

dat is voor mij nu echt western rijden.... lange teugel, volle controle, relaxed en mooi!