Beernem (West-Vlaanderen) oefen-endurance 16/05/2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Re: Beernem (West-Vlaanderen) oefen-endurance 16/05/2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:41

gevonden ! :)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 20:00

Ja, Beernem komt stilaan dichterbij; nog kop 10 dagen. Alles is klaar, uitgezonderd de last minute voorbereidingen uiteraard. Ik denk dat we een mooi parcours kunnen aanbieden maar ben vooral benieuwd naar de reacties; wat beter kon en wat de troeven zijn volgens een buitenstaander. Ik heb er veel tijd en energie in gestopt want alles moest vanaf 0 opgebouwd worden in een regio waar de term 'endurance' onbekend is. Ook veranderden enkele privé-domeinen dit jaar nog van eigenaar waardoor de identiteit van de nieuwe eigenaar moest opgezocht worden om diens toestemming tot doorgang te verkrijgen, al was het soms maar voor 20 meter.
Ik hoop op een mooie opkomst want met enkel 10 ruiters was het zonde van de inspanning. Bij een mooie opkomst en positieve evaluatie van de deelnemers is de volgende stap terug een CEN in de Vlaonders volgend jaar.

Nog een smaakmakertje (in de herfst gefilmd):
http://tinypic.com/player.php?v=2q81y8o&s=3
http://nl.tinypic.com/player.php?v=j5jo7d&s=3

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:10

Ow, ik vind het zo zonde dat Enya hier niet klaar voor is... Maar ik ben er sowieso!!! :-) Dit jaar keuren en kennismaken met het parcours (en endurance in het algemeen) en voor volgend jaar staat hij in mijn agenda van zodra ik een datum krijg van jou :D

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:55

Ik doe mee!

Kan iemand uitleggen hoe het zit met de nakeuring? Tussen aankomst en nakeuring loopt de tijd gewoon door? Dus moet je snel mogelijk aanbieden, maar toch zorgen dat hartslag ok is?
Dat is dan een verschil tussen VLP reglement en VET2000?
Of ga ik hier compleet de mist in?

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 08:27

Er is inderdaad een verschil. VET2000 gebruikt nog de oude reglementen waarbij je 30 minuten de tijd hebt om je in de vetgate aan te bieden, de tijd stopt bij aankomst en loopt dus niet door. Bij een VLP wedstrijd loopt de tijd wel door na aankomst (met een toegelaten max.van 20 minuten) waardoor je je zo snel mogelijk aanbiedt in de vetgate van zodra de HS teruggevallen : hoe sneller dit gebeurt, hoe beter de conditie van je paard en daar gaat een endu-wedstrijd ten slotte om.
Op de oefen-endurance willen we in eerste instantie mensen laten kennis maken met onze discipline en ervaren endu-ruiters de mogelijkheid geven om eens te trainen in een nieuwe streek die vanaf volgend jaar op de wedstrijdkalender zou moeten komen.
Dus nemen we op 16 mei de tussenweg. We nemen een snelheid tussen 10 en 13kpu zowel voor de 20 als de 40km en men biedt zich aan binnen de 20 minuten na aankomst (zonder dat de tijd doorliep). Aangezien het een oefen-endu is en geen wedstrijd is er geen rangschikking en ben je gewoon geslaagd of niet geslaagd. Nakeuring bestaat uit de klassieke elementen : controle op uitdroging, darmgeluiden, rug, hartslag max 60 en voordraven. Achteraf plaatsen we wel de resultaten van iedereen op de website van Elite. Wie geslaagd is, krijgt een aandenken.

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:31

Ah, ok. Bedankt voor de uitleg.
Ben nog een complete leek op dat gebied. Heb nog maar 1 endurance meegedaan (Stekene en dat was Vet2000). Maar dat verschil in de nakeuring viel me nu net op.
Heb wel de smaak te pakken.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:51

In de 20km reeks van VLP is het wel zo dat je 20 minuten krijgt om je aan te bieden en dat er geen strafpunten uitgedeeld worden voor de tijd tussen aankomst en vet-in. Maar da's in Beernem blijkbaar niet het geval omdat het de bedoeling is meer het verloop van een 30km wedstrijd te oefenen.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:15

Jantie schreef:
Er is inderdaad een verschil. VET2000 gebruikt nog de oude reglementen waarbij je 30 minuten de tijd hebt om je in de vetgate aan te bieden, de tijd stopt bij aankomst en loopt dus niet door. Bij een VLP wedstrijd loopt de tijd wel door na aankomst (met een toegelaten max.van 20 minuten) waardoor je je zo snel mogelijk aanbiedt in de vetgate van zodra de HS teruggevallen : hoe sneller dit gebeurt, hoe beter de conditie van je paard en daar gaat een endu-wedstrijd ten slotte om.
Op de oefen-endurance willen we in eerste instantie mensen laten kennis maken met onze discipline en ervaren endu-ruiters de mogelijkheid geven om eens te trainen in een nieuwe streek die vanaf volgend jaar op de wedstrijdkalender zou moeten komen.
Dus nemen we op 16 mei de tussenweg. We nemen een snelheid tussen 10 en 13kpu zowel voor de 20 als de 40km en men biedt zich aan binnen de 20 minuten na aankomst (zonder dat de tijd doorliep). Aangezien het een oefen-endu is en geen wedstrijd is er geen rangschikking en ben je gewoon geslaagd of niet geslaagd. Nakeuring bestaat uit de klassieke elementen : controle op uitdroging, darmgeluiden, rug, hartslag max 60 en voordraven. Achteraf plaatsen we wel de resultaten van iedereen op de website van Elite. Wie geslaagd is, krijgt een aandenken.

Ha, dat is wel interessante informatie, ik wist namelijk niet dat er verschil was!

Er zouden meer wedstrijden in "de Vlaanders" mogen komen! Prachtig initiatief Jantie!

Net als 2Feline heb ik de smaak ook te pakken, en ik kan niet wachten om een volgende wedstrijd te rijden (dat heb ik met andere disciplines nog nooit gehad hoor.. ben nog nooit competitief in de paardensport geweest :))

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 13:07

Zaterdag nog eens gaan rijden en het parcours lag ideaal. De zandstukken lagen wel stofferig maar dat kan geblust worden met de regen deze week. Hebben ook enkele reëen gezien onderweg. :D

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:23

Laat die regen maar uit! (Hoewel, er valt voor te vrezen als je de weerberichten hoort.)
Mijn paard heeft namelijk een hekel aan plassen. Het is echt niet leuk als hij om de 5 stappen zijn remmen toeklopt omdat er een plas in het midden van het pad ligt.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:54

Die van mij gaat zichzelf bewonderen in elke plas water die hij tegenkomt.. ook niet ideaal dus :D

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:14

Onze eerste endurance (in West-Vlaanderen) nadert nu heel snel. Dus bij deze nog eens een herinnering voor de geïnteresseerden. De routebeschrijving vind je op deze link =
http://www.endurance-elite.be/activitei ... m2009.aspx
Er zijn werken op de E40 maar deze vormen geen hinder aan de afrit van Beernem (afrit nr.10). Het parcours ligt er ideaal bij en loopt door uitzonderlijk opengestelde natuurdomeinen. Deze endurance wil je dus niet gemist hebben.

Wie ons wil steunen maar zelf niet kan komen, mag gerust deze herinnering nog eens doosturen naar andere ruiters. Bedankt alvast !

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:02

Heb het op mijn facebookaccount gezet. Er zullen nog een hoop paardemensen het lezen ;)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 08:26

Gisteren tot 21.30 uur weer een stuk van het parcours gaan bepijlen, het pad lag er prima bijna en als het zo avond wordt in het bos zie je geregeld wild opduiken. Reëen, hazen, vooral veel eekhoorntjes.
Voor zaterdag voorspellen ze droog weer :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:13

Ik vind het heel spijtig, maar ik ga niet kunnen komen rijden.
Ipv Beernem, doe ik een retourtje DA, richting Antwerpen.
Niet heel ernstig, maar wel verstandig om dan geen 22 of 44 km te rijden. Andere keer beter.
Ik baal er heel erg van, maar alles in het belang van het paard :)
Ik wil iedereen heel veel succes wensen.

Ik heb de advertentie nog even omhoog geschopt op zeelandnet.

En verder doe ik veel aan mond op mond reclame!!!

Ik hoop op een zeer grote opkomst, jammer dat ik niet een van de vele kan zijn in die opkomst..... :o :o

Organisatie: SUCCES!!!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:37

Hier in Beernem heeft het nu veel geregend, pad gaat niet meer stoffig liggen vermoed ik. We zijn vorige zaterdag nog eens gaan rijden in het bos, was ideaal inderdaad!
We hebben een nieuw stuk ontdekt, dat we nog nooit gezien hadden, achter het vogelopvangcentrum, een heel mooie lange rechte weg ook opgevuld met zand.
Mijn zus is met de hond gaan wandelen in Drongengoedbos in Maldegem, echt ook een mooi stuk paardenpad gedaan zegt ze, weet er iemand daar meer info (eventueel via pb?)
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 14-05-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:38

oei das jammer,
stuur in elk geval de zeelanders maar naar hier, Alvast bedankt voor de promo.

@ Astra, yes i know, ik was de pijlen naar de endurance aan het hangen. :D
Morgen neem ik een dag congé om alles in de ranch klaar te zetten en de laatste bepijling te zetten

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:58

hoi hoi

Als je nog een affiche wil ophangen, wij hebben een winkel in Beernem..!!
Ik had heel graag meegedaan, maar ben plots paardloos geworden..
Ik zou wel graag 'ns komen.
Hoop dat het weer n beetje meevalt..

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 11:44

Eén of andere banketstaaf heeft de aanwijsbordjes weggepikt tussen 10 en 12uur deze voormiddag. Voor zij die komen : wegwijzers 'provinciaal domein bulskampveld-Lippensgoed' & parking Driekoningen volgen. Die kunnen ze niet wegpakken.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:53

Waar is dat nu weer goed voor... Is het nu zo moeilijk om van andermans gerief af te blijven?

Als het even kan, kom ik morgen mijn nieuwe merrie testen. :)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:56

Politie is intussen al op de hoogte

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:14

djeezes, wie doet da nu?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:34

de BB? boze boswachters? hehe :-)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:09

voila, alles is klaar. Pijlen hang ik morgen gewoon terug met een paar potige kerels in de buurt :) Vrouwtje werkt hier intussen de 'catering' af.

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:32

Zeelander hier! Zie jullie allemaal morgen hoop ik!