Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Loky schreef:We kregen oefeningen in het 'neckreinen' daar vond Rieky kennelijk mijn trensbitje niet geschikt voor. Toen ze hoorde dat 'ie bijna zes is vond ze dat hij (en ik) maar beter alvast hieraan kunnen gaan wennen. Bovendien vond ze dat Loky al best het een en ander kan, en het makkelijk oppakt. Ik vond het een enorme verbetering en heb direkt vandaag zo'n (Billy Allan) bit aangeschaft, kan ik heel voorzichtig verder oefenen
.
) en hoop dat we weer verder kunnen over het onderwerp.
Helaas, moet ik even terugkomen op eerdere berichten...Wij zijn (jammer genoeg) eerder weg gegaan bij de clinic omdat een of andere nogal beschonken (en explosieve) vent, een jongen (van volgens mij nog geen 20) aanvloog in de kantine, temidden van toeschouwers (waaronder kinderen). De westernwereld staat al niet zo goed bekend bij de meeste dressuurruiters dus vind ik het wel jammer want het is een leuke locatie in Leusden. Dat dit om een soort vaag spiritueel gevoel zou gaan vind ik niet fair omdat we, denk ik allemaal die aanwezig waren, wel weten hoe dit daadwerkelijk is verlopen...