Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ruudjw schreef:Dus idd ja meer trainen. Wij zijn nu op de "Albert Voorn" methode aan het oefenen. Ruiter stuurt met een los teugeltje richting de hindernis, paard zoekt het verder zelf maar uit.
De eerste keer schrikt hij zich kapot en daarna, springt als een trein
.
Ruudjw schreef:Hmm tja dat een volbloed niet kan springen ben ik niet met je eens.
En verder moet je toch ook al eens een keer een parcourtje gesprongen moeten hebben voor je winstpunt.
Dus idd ja meer trainen. Wij zijn nu op de "Albert Voorn" methode aan het oefenen. Ruiter stuurt met een los teugeltje richting de hindernis, paard zoekt het verder zelf maar uit.
De eerste keer schrikt hij zich kapot en daarna, springt als een trein

madelene schreef:als je hem goed aan het lopen hebt kunnen ze niet om je een...en ik weet zelf uit ervaring dat haflingers heel goed kunnen lopen, zeker als ze er zo sportief uitzien als die van jou.
ken je verder niet persoonlijk en weet ook niet hoe je rijdt, maar wilde je dit toch even melden.

lieziej schreef:Ik vind het wel jammer dat de dressuur zoveel belangrijker wordt voor de winstpunt... De jury gaat dan inderdaad een grote rol spelen! Je zou dan maar net een jury hebben die niet zoveel van jou type paardje houdt..
) De kunst is dat je gewoon zo rijdt dat ze niet om je heen kunnen
Mjoor schreef:lieziej schreef:Ik vind het wel jammer dat de dressuur zoveel belangrijker wordt voor de winstpunt... De jury gaat dan inderdaad een grote rol spelen! Je zou dan maar net een jury hebben die niet zoveel van jou type paardje houdt..
Ik start ook een haflinger in het SGW, heb eigenlijk nooit problemen met de jury (maar dan is een B proefje voor een Z afgericht paard ook wel heel makkelijk) De kunst is dat je gewoon zo rijdt dat ze niet om je heen kunnen
Ik rij dan wel bij de C ponies
Dus hopelijk gaan ze niet te veel zeuren dat ik hem niet constant aan de teugel heb lopen ( Ja ik heb les sinds december, en ja het gaat al veel beter
)