Helchteren 29 maart, wie start er?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:06

willeke_nijs schreef:
de wedstrijd in helchteren is van VLP en daar is het niet toegestaan te starten zonder licentie... Een recrealicentie kost 13 euro per jaar en dan moet je nog lidgeld betalen om je aan te sluiten bij een club.... en je moet nog eens betalen bij de inschrijving van de wedstrijd. Voor 1 wedstrijdje vind ik dat eigenlijk best veel geld.

Bij VET2000 daarentegen mag je wel starten zonder licentie. Dan doe je mee met de 'wandeling'. Het niveau ligt daar ietsjes lager (alleen de snelheid) maar qua kilometers is het dezelfde ronde dat je rijdt (ong 30 km). Je mag daar 2 keer per jaar meedoen zonder licentie. voor de kalender van de vet kijk je best eens op de website van Vet2000 http://www.vet2000.be

Of eventueel als je tot mei kan wachten, dan is er een oefenendurance in west vlaanderen, georganiseerd door Jantie van Team Elite. Daar mag iedereen in meerijden. Je hoeft dan ook geen licentie te hebben. Dit is eigenlijk bedoelt om het endurance wat bekender te maken bij het grote publiek. De info daarvan verschijnt ook op de website van team elite.

Dank je! Dit is nuttige en interessante informatie..
Misschien wacht ik inderdaad beter af tot de wedstrijd van mei..
Ik ga me iig nog wat verder informeren.. en misschien kom ik wel eens kijken in Helchteren (als toeschouwer) ;-)

willeke_x

Re: Helchteren 29 maart, wie start er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:06

Jan??? krijg ik nu een bonus omda'k reclame gemaakt heb? :p
héhé geintje :)

Nee als je de kans hebt moet je dat zeker doen hoor! En komen kijken in helchteren is niet alleen tof, maar mss is er wel iemand bij jou in de buurt wie je mag/kan groomen?

Dat is eigenlijk ook nog een aanrader. Een tijdje mee gaan groomen om dan het reilen en zeilen van op de wedstrijden mee te krijgen. Als je tijd hebt tussendoor kan je wat praten met andere grooms (die vaak ook zelf endurance rijden), en die kan je dan helemaal uithoren. Of je kan wat babbelen met mensen die de wedstrijd inrichten als ze tijd hebben. Zo kan je ook enorm veel te weten komen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:51

Je mag altijd bij Martine en mij groomen :D Of alleen babbelen, ook prima :D ;) Ik heb nog iemand bij de 29e, mijn bijrijdster die pas weer in mei mag gaan paardrijden, dus dan heb je gelijk aanspraak en kunnen jullie samen eens bekijken hoe en wat. Christel heeft zelf vorig jaar ook een wedstrijd gereden op mijn Cisco.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:15

Zoezi schreef:
Je mag altijd bij Martine en mij groomen :D Of alleen babbelen, ook prima :D ;) Ik heb nog iemand bij de 29e, mijn bijrijdster die pas weer in mei mag gaan paardrijden, dus dan heb je gelijk aanspraak en kunnen jullie samen eens bekijken hoe en wat. Christel heeft zelf vorig jaar ook een wedstrijd gereden op mijn Cisco.

Meen je dat nu? Ik zie dat dus echt wel zitten he :)
Lijkt me ideaal om ervaring op te doen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:15

ja leuk!!!! Dan mag je ineens 3 bokkers tegelijk groomen :)
zoezi, loffy en ik rijden samen als alles goed gaat :)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:54

Zal je me wel moeten vertellen wat ik dan allemaal moet doen hoor :)
Maar euh.. ik heb natuurlijk maar 2 handen en benen he, dus mij niet overbelasten :D

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:09

hihihi je kan gewoon christel wat helpen. Zij gaat mee groomen... voor zover er al te groomen is voor een 20 km rit :)
Laat ons zeggen dat je vooral veel tijd hebt om te babbelen :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 08:12

Leuk Sin die kans, moet je van profiteren :j :j

Nog maar 3 weken en dan is het zover.. heb er zin in.
As zaterdag ga ik nog een 25er rijden en dan is hij er klaar voor.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:56

Kunnen we na het rijden wel een rondje doen of we nog meer mede bokkers spotten :j
Enne, ik trakteer op een drankje :P
Oei, nu zit ik er aan vast, staat zwart op wit }>

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:56

willeke_nijs schreef:
Jan??? krijg ik nu een bonus omda'k reclame gemaakt heb?

Slijmbal :P :P :P

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:50

Zoezi schreef:
Kunnen we na het rijden wel een rondje doen of we nog meer mede bokkers spotten :j

Count me in ! :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:09

Sin schreef:
Zoezi schreef:

Count me in ! :D

Stuur even een pb-tje (=prive bericht) met je emailadres. Dan kan ik je tzt melden hoe laat we er zijn en hoe je ons herkent.......
Ons herkennen is trouwens niet zo moeilijk, Martine is altijd héél luidruchtig :P _O-

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:32

Pb is onderweg :)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:36

Ahja, ik kan trouwens ook nog foto's maken als jullie dat zien zitten (ben zo'n beetje amateur fotograaf) , laat maar iets weten he.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:00

Sin schreef:
Ahja, ik kan trouwens ook nog foto's maken als jullie dat zien zitten (ben zo'n beetje amateur fotograaf) , laat maar iets weten he.

Ik heb nog geen mooie foto van mezelf op het paard. Maar ja dat kan ook niet met zo'n kop als de mijne :P _O-
Lijkt me echt heel leuk!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:20

Zoezi schreef:
Sin schreef:

Ik heb nog geen mooie foto van mezelf op het paard. Maar ja dat kan ook niet met zo'n kop als de mijne :P _O-
Lijkt me echt heel leuk!

Ik kan ook photoshop :D

's goed, dan breng ik mijn toestel wel mee ;)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:07

ja leuk!!! foto's!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:40

Hahaha _O- Photoshop _O-
Kan je mijn kop dan een keer op het lijf van mn paardje zetten??

lol :P

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:43

ik kan ook gewoon proberen je mooi in beeld te brengen ;)
We zien wel, wie weet hoeveel leuke foto's brengt het op :)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:57

@ Sin - Ha welkom nog een sinjoortje op de wedstrijden en nu Sabine moet werken kunnen we wel een fotograaf gebruiken. En als je vragen hebt mag je me gerust pben. Ik zie dat je al aanbiedingen genoeg hebt om te groomen. Anders ben je bij mij ook altijd welkom.

@ Sabiene V jammer dat je er niet bij bent in Helchteren ik keek al uit naar je mooie foto's.

Ik ben er nog niet uit met welk paard ik ga, Quirenza is nu het meest getraind, Florida half en met Vencedor begin ik juist. Helchteren zal in ieder geval een trainingsrit worden voor het hopelijk grotere werk wat later op het jaar.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:54

Ik zoek wel niemand zijn job af te nemen hoor ;)
Ben trouwens maar amateur! ;)

Leuk heb er altijd maar meer zin in, nu nog duimen voor mooi weer (niet te zonnig en niet te veel regen) :)

Misschien een volgende keer (?) groomen voor jou Inn?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:09

Als je zin hebt vraag je het maar ik rij ze toch bijna allemaal die van de KBRSF (VLP - LEWB) en misschien ook wel eens één van Vet2000 als er geen andere wedstrijd is. Er zijn er al meer als groom bij mij begonnen die het ver gebracht hebben en waar ik nu ook op mijn beurt wat van kan leren.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:36

Voor mij wordt helchteren ook niet meer dan een trainingsrit. We hebben nog niet buiten gereden tot hiertoe, dus het zou wel eens kunnen dat het dan onze eerste keer sinds bijna een jaar wordt dat we nog eens naar buiten gaan. Ben wel al een paar keer met haar weg geweest en daar heb 'k dan in de piste gereden en was ze héél kalm, maar endurance is toch echt even iets anders. Dus wij doen rustig aan. Desnoods rij'k m'n rit alleen op mijn/casandra's tempo.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:25

Zelf rij ik deze wedstrijd jammer genoeg niet mee maar ik heb wel gehoord dat het de moeite waard is en er héél veel inschrijvingen waren vorig jaar.
Alleszins aan iedereen die gaat: veel succes en vooral veel plezier!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:14

vandaag naar die endurance clinic gegaan in st niklaas. Die was super interessant! Tnx aan maarten voor de organisatie! Tnx aan Désiree voor al die nuttige info!

Ik heb helemaal zin gekregen in het seizoen!