Bekende enduranceruiter stapt over op ijzerloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:30

Dorienn schreef:
Goh wauw zeg, laten we even Arabesk afsnauwen, dan zijn de frustraties ervoor vandaag uit *\o/*

Ben benieuwd naar meer details :)

je neemt me de woorden uit de mond :n

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:30

Sorrie hoor...maar Arabesk.... je word nu zo langzamerhand door de meeste bokkers niet helemaal serieus meer genomen ben ik bang! Je gaat vele malen te ver in je "natural" gebeuren.
Elke keer weer opnieuw een topic over hoe slecht ijzers en een zadel en weet ik veel, wel niet zijn! Ook hier weer...fijn voor deze man of vrouw en zeker voor het paard als hij ( of zij) zonder ijzers de topsport kan blijven doen, maar blaas het niet zo op alsjeblieft!!! Als je zelf nu ECHT natural wil worden...stap dan nooit meer op een paard en gooi hem of haar in een land waar het kan ( dus niet in Nederland) de vrije natuur in!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:32

@ aerdenhout1

en jij zorgt ervoor dat dit topic een rel blijft, door steeds tegen Arabesk in te gaan.

Als je het er niet mee eens bent bemoei je er dan ook niet mee :n

ZzzeiN

Re: Bekende enduranceruiter stapt over op ijzerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:34

Oeeeh roddels... kom maar op daar ben ik gek op :9

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:36

Aerdenhout1.. Iedereen heeft een eigen mening en probeert deze te verdedigen, en vindt dat dit het enige juiste is. Ik ook, jij ook, Arabesk ook. So what als de mening van arabesk niet de jouwe is? Daarvoor heb je een rood kruisje en eventueel geen topic meer opendoen wat van haar is.
En dat van in de natuur gooien is zo n cliche. komop zeg :)
Arabesk heeft een nieuwtje dat haar ongelooflijk intresseerd (vermoed ik) en dat ze wil delen met mensen op bokt, waarvan er sommigen zijn die dit goed nieuws vinden.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:40

Het is net als het strokorrel topic, een soort van experiment. En daar ben ik altijd wel voor in.
Praktijk is beste weergave van de vele theorie :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:42

Om heel eerlijk te zijn vind ik hoefschoenen gewoon een vervanger voor ijzers. Zo bijzonder vind ik het dan ook niet behalve dan dat er weinig zijn die kiezen voor hoefschoenen. Dit o.a. omdat het best prijzig is! En een heel gedoe om die dingen aan te meten!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:46

Let wel...ik vind zelf zeker dat paarden en pony's beter af zijn zonder ijzers! (ik heb 16 paarden en maar 2 staan er maar met voorijzers!)
Ik ben zeker een voorstander van buiten staan...maar heb s'nachts mijn paarden binnen. Ik ben ook zeker een voorstander van een vriendelijke manier van rijden of optuigen, maar Arabesk gaat vaak een tikkie te ver lijkt mij.
Ik wil zeker geen rel topic...maar vraag me af wat de bedoeling van dit topic is dat een "bekende "ruiter nu ijzerloos gaat???
Weet Arabsesk WAAROM dit is?? Is dat omdat het paard gewoon te korte voeten heeft en er geen ijzer meer onder kan?? Is dat omdat de ruiter een Natural is?? OF is dat omdat de smid het een beter idee vind??

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:08

Hoefschoenen zijn helemaal geen gedoe, je meet de breedte en bestelt ze bijv. op Agradi.nl. Prijzig of niet, kun je over discussieren maar ik vind het wel meevallen.

Ik vind zonder ijzers meestal ook beter maar mijn paard staat nu toch voor op ijzers. Zie wel of het bevalt, zo niet dan gaan ze er weer onderuit.

Wat mij opvalt is dat de ts dit topic start alsof het iets heeel bijzonders is en volgens mij is het dat niet.
In veel gevallen kan ik het wel met Arabesk eens zijn (althans wat ik van haar gelezen heb dan) maar de toon in sommige door haar gestarte topics, stoort mij ook wel soms.
Komt een beetje 'bekeerderig' over ofzo.

Nou kom op, wie is die -volgens jou- bekende enduranceruiter die iets totaal nieuws en gewaagds uit gaat proberen op het hoge niveau van misschien wel een klasse II endurance rit tijdens het kampioenschap van Kootwijkerbroek? ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 16-02-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:08

Ach ja, ik zal het zo zeggen: Misschien moeten mensen eens leren elkaar in hun waarde te laten en eens wat minder te katten op elkaar?
Bokt is echt zo'n afzeikforum aan het worden. Een vraag kan nooit eens normaal beantwoord worden.
Waar gaat het nou eenmaal over?
Je kan dan wel naturel zijn, maar als je echt zo diervriendelijk bent moet je helemaal niks meer gebruiken of eten of gebruiken wat van dieren is gemaakt!
Sommige activisten vinden zelfs dat paarden niet zijn om op te rijden. Is een goed punt.
Ik ben ook tegenstander van ijzers, scheren, dekens, opsluiten in stallen etc etc. maar iedereen moet het zelf maar beslissen.
Als je je ergert aan de TS, negeer die dan gewoon aub!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:23

Ik moet zeggen dat ik ook zoiets heb van ?? bij dit onderwerp. Ik vind het iig suggestief en niet to the point. Als je zogenaamd nieuws hebt zet er dan ook gewoon een naam bij en maak er een volledig bericht van. En daarnaast snap ik de nieuwswaarde er niet van. Iemand stapt van ijzers af, so what? :+

Wat is de gedachte erachter van die persoon om ermee te stoppen? Die info maakt het iig al interessanter..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:31

Zo zonder man en paard te noemen blijft het een topic in het duister.

Er zijn meerdere endurance ruiters die zonder ijzers rijden, of die wellicht besluiten van ijzers naar blootsvoets te gaan of andersom. Dat is ook weinig nieuwswaarde.

Ben wel benieuwd naar de keuze voor hoefschoenen ipv blootsvoets of ijzers. Maar goed, dan moet je man en paard kennen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:32

Of vrouw en paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:33

Precies :D

(vrouw en pony/man en pony kan ook nog)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:33

Toch grappig hoe ze met een paar zinnen ALWEER zo'n topic op gang kan zetten zonder zelf daadwerkelijk echt iets te zeggen.

Blijft een briljant mens ....... soms :P

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:23

De nieuwswaarde is op dit moment inderdaad nihil. Ik rijd ook endurance (of pretendeer dat te doen, met de volle 2 wedstrijden uitgereden te hebben) met een paard op hoefschoenen. Hoewel, het dier staat slechts voor de helft op hoefschoenen; achteraan hangen er ijzers onder omdat het met hoefschoenen niet ging. Dus zo speciaal is het allemaal niet, volgens mij...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 10:18

De ruiter is Carmen Römer, ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen op hoefschoenen. Voor zover ik begrepen heb staan alle paarden van de fam. Römer nu zonder ijzers.

(gisteravond was ik vroeg in mijn mandje, ben ziek, dus ik blijf niet op tot 1.23h om me bezig te houden met negatieve elementen in dit topic)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:24

Nou ik ben benieuwd hoe het haar bevalt! :)

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:28

Jaahhh!!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:30

Billy schreef:
ach, na KWB komt er toch een topic: bekende enduranceruiter gaat terug op ijzers omdat hoefschoenen een ramp zijn :D :D

Nou ik vermoed van niet... in Amerika worden veel zwaardere en langere tochten gereden met hoefschoenen.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:07

Ik vind het super dat iemand als Carmen Romer dit probeert. Als ze er goed mee rijdt heb je kans dat veel mensen haar voorbeeld zullen volgen.
Ik ben heel benieuwd of het ze lukt. Helemaal op de langere afstanden. Ik ga volgend jaar beginnen met endurancerijden. (ene paard kan het niet en andere is nog te jong) en mijn paarden lopen nooit met ijzers (komen er ook niet onder, ik loop ook niet de marathon op mijn houten klompen) Ik ben dus heel benieuwd naar de ervaringen van een topruiter als Carmen.

Snozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:09

Ik ben vooral ook benieuwd welke hoefschoenen ze gaat gebruiken!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:37

Renegade hoefschoenen ;-)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:43

Nou, ik vind hoefschoenen echt onzin. Lijkt me dus niet fijn zitten voor een paard om vele kilometers met zulke dingen rond te lopen!
Je weet ook niet onderweg wat er allemaal in komt te zitten...
Jammer dat 1 van Nederland meest bekende endurenceamazones die dingen gaan gebruiken...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:56

Misschien moet Henkjan maar even op de site van Regegade gaan kijken, dan deed hij geen uitspraken als: "Wat er allemaal in komt te zitten" ;-)