Biskwie schreef:ik rij afgewisseld met een en twee handen, maar ook met een hand sturen hoeft het probleem niet te zijn omdat dit vrij dicht bij de dressuur ligt. Met mijn andere paardje start ik Z en maak gebruik van (regelementair verplicht) een stang en trens hoofdstel, dus met dubbele teugelvoering, deze kan ik ook eenhandig gebruiken.
Sinds wanneer is het verplicht om bij de Z dressuur met stang en trens te rijden?.
Ik heb zelf lange tijd in de Z gereden op een trens omdat een stang niets zou toevoegen en zie het af en toe nog weleens.
Net als dat bij western in het begin niet perse met shanks en daarom op één hand moet worden gereden dat kan later altijd nog.
) met S & T moet starten in de Z dressuur.
, het is toch veel belangrijker dat het paard licht op de hand loopt ongeacht welk bit er inligt .Nou ja dat zal altijd wel blijven.
Ik ga het proberen. Ergens bedenk ik me nu dat mij ooit verteld is dat je nageefelijkheid vraagt door de teugels wat op te tillen (druk verhogen) en te bumpen en je teugels dan weer te laten zakken (los dus).
in de Westernsport beland en moest ook alles "afleren" en ook ik heb van die momenten gehad waarbij je denkt "ik leer het nooit!!! maar we zijn op de goede weg ( onze merrie is nu bijna 11 jaar
Lekker offtopic