polar S 625X hartmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Re: polar S 625X hartmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:48

Ah okee, zo zit dat! :D
Jammer dat die setjes zo ontzettend duur zijn :=
Nouja, eerst maar eens testen of hij met een langer gemaakte band wel werkt, stuk goedkoper!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:51

veel succes...ik ga duimen voor je!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:56

Dat is wel erg weinig maar 4km in bijna een uur, vraag me af of dit wel klopt, met alleen stappen zou je al de 5 km per uur ongeveer moeten halen dacht ik.
Misschien dat dit komt doordat je in een bak aan het rijden was, dat dit niet helemaal betrouwbaar is..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:38

ja, inderdaad...ik heb dezelfde info van mijn lesgever zoals je zegt "in stap zo'n 5 km per uur"
En ik heb zeker de helft van de tijd gedraaft...daarom dat ik er ook van schrok.
Ik heb daarna de proef op de som genomen en een stuk van de wei afgestapt waar we zeker van zijn dat het 187 m is en op mijn garmin kwam 192.
Het resultaat was 5 meter verschil
Maar wat jij zegt kan kloppen dat het in de piste minder korrekt is.
Op de verpakking staat duidelijk dat je niet hoeft te callibreren....ik ga toch eens horen bij de firma ;)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:28

Dat je zogezegd zo weinig afstand afgelegd hebt, heeft te maken met de kleine oppervlakte die een normale rijpiste heeft. Je positie verschilt te weinig tussen de onderlinge metingen, waardoor het apparaat ofwel gewoon dezelfde positie registreert, ofwel het verschil afdoet als "meetfout" en negeert. Als je dus altijd op dezelfde plek blijft hangen, krijg je een totaal vertekend beeld van de werking van de GPS. Ook je afstandsmeting zegt niet zoveel; dat valt binnen de toleranties van de GPS technologie.

Ga er eens een buitenrit mee maken en je zult zien dat dat al heel wat beter gaat.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:13

Ach zo had ik het nog niet bekeken...dat er iets niet juist was dacht ik al wel :D
dankjewel voor de tip...ik hou jullie op de hoogte na mijn volgende wandeltocht...groetjes!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:57

Yessss de mijne is er ook! :D :D
Alleen computerlief heeft nog niet zo'n zin om ermee samen te werken geloof ik..
Moet nog eens even uitvinden hoe ik dat ga oplossen :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:54

hey...geweldig
zelf veel spelen ermee :D
Ik moet dat hier niet vragen want mijn grote liefde heeft daar totaal geen verstand van :n
ik wil er zelf goed mee kunnen werken....heb er al enige tijd ingestoken maar het begint te lukken.
voorlopig hou ik het wel basic hahaha
veel speelplezier!!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:48

iana schreef:
dag iedereen, ik ga deze lente starten met Endurance en zou graag trainen met een hartmeter.
Mijn keuze is gevallen op de Polar S625X...het lijkt me handig de afstand en de snelheid te weten als je gaat trainen.
Wie oooo wie kan mij helpen op mijn zoektocht...
Alle ervaringen, meningen zijn van harte welkom
groetjes ;)

Sorry ik lees dit nu pas. Goed dat je voor Garmin bent gegaan. Ik heb de Polar S625 gekocht gehad en die heeft nog geen half jaar gewerkt. En ik kreeg het nooit goed functioneel op mijn PC opgeslagen. De batterijen van de sensoren waren onmiddelijk leeg en konden niet vervangen worden. Dus dat deel moest je telkens nieuw kopen als de batterijen leeg zijn, niet gezond voor je geldbeugel. Ik had het ingezonden en heb het nooit terug gekregen en had dus enkel het polshorloge nog die kan je wel vervangen, want ik vertikte het om weer zoveel uit te geven. Ik werd zelfs afgesnauwd door één van hun medewerkers dat die paardenmensen dat toch maar vies in stuurden en dat ze dat daarom niet meer vervangden omdat het stonk naar paarden.
Dat ze dat dan zo maken dat we de batterijen zelf kunnen vervangen zoals bij de eerste modellen komt niet bij hun op.
Bij V max kan je de sensoren afkoppelen zodat de batterijen niet leeg lopen bij het opbergen.
Ik heb nu een Garmin forunner 201 en de V- max hartslagmeter. De Garmin 301 en 5 bestond toen nog niet, maar als ik het ooit moet vervangen ga ik daar ook voor.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:57

@ Inn
ja zeker doen!!
Ik ben er supertevreden over...ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik alles op mijn pc kan krijgen, dit is me nog steeds niet gelukt en daar heb ik een hekel aan :D
Voor de rest vind ik het fijn om te weten hoeveel km. we afgelegd hebben...heel leuk allemaal

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:32

iana schreef:
@ Inn
ja zeker doen!!
Ik ben er supertevreden over...ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik alles op mijn pc kan krijgen, dit is me nog steeds niet gelukt en daar heb ik een hekel aan :D
Voor de rest vind ik het fijn om te weten hoeveel km. we afgelegd hebben...heel leuk allemaal

Ja die PC programma's en vooral het erop krijgen en dan nog uitpluizen wat je er allemaal mee kan doen is ook niet aan mij besteed.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:01

Voor de geïnteresseerden van goedkoper materiaal: in het belgisch Aldi foldertje van deze week staan er weer hartslagmeters voor 17 EUR...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:02

SuSEQ schreef:
Voor de geïnteresseerden van goedkoper materiaal: in het belgisch Aldi foldertje van deze week staan er weer hartslagmeters voor 17 EUR...

Woa! Super info! Ff bellen naar mijn ma. :D

Bij nader inzien, ik kan niet solderen ofzo..dus 'k ga 't maar laten :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:49

hey Sin,
ik ken iemand die er niets aan veranderd heeft en het werkt nog ook.
Ook ik heb speciaal een ombouwset gekocht voor maar liefst 180 euro |( en achteraf ben ik teweten gekomen dat het werkt als je "mensen" uitvoering plaatst onder je singel, de plaats waar de veearts ook kontrole doet met hartslagmeter dat het lukt.
Dus het is het proberen waard voor zoweinig geld 8-)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:13

ja 't is natuurlijk 't proberen waard voor dat geld.. ok, morgen toch langs de aldi :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:54

Ik heb deze Hf meter vorig jaar gekocht en heb hem nog altijd niet omgebouwd. Ik gebruik hem onder een dekensingel; zo blijft hij ook zitten.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:34

Ik was daarnet bij decathlon en daar hebben ze er ook voor 22 euro.. wat ook niet veel is.. dus heb me maar zo eentje aangekocht :)
Hoe bevestig je die dan aan de dekensingel?

Ik was zelf al aan 't denken om bij veritas een lang stuk elastiek te kopen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 12:49

gewoon tss de singel en je paard aan de linker zijde van je paard.
De plaats een beetje nat maken, dan is er een betere geleiding.
Ben benieuwd, een vriend van ons heeft er ook eentje van bij Decathlon en het werkt prima...dus zal het zeker lukken.
Ik heb een stuk velcro dat ik rondom mijn singel en riem electroden kan binden om de boel een beetje op z'n plek te houden...veel succes!!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:50

Inderdaad, gewoon ertussen steken. Ik ben nog niet aan het knutselen gegaan om de HS meter beter vast te maken aan de singel. Ik durf de niet omgebouwde meter niet gebruiken bij het rijden, omdat ik bang ben voor drukplekken... Verder denk ik ook dat het bereik van de zender niet groot genoeg is om tot boven te geraken.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:47

Ik heb net een mooie lange elastiek aan mijn hartslagmeter gezet.
Morgen of vrijdag eens uittesten, ik laat jullie iets weten.
Het naaiwerk op zich is eigenlijk wel goed gelukt, al zeg ik het zelf :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:42

Nog ff een update:

ik vind het resulaat bedroevend.. ik krijg steeds heel rare waardes, en mijn hartslagmeter hangt na een uur rijden, tegen z'n lies :D

Ga de elastiek nog eens verstellen, en de hartslagmeter iets hoger plaatsen (ik had hem te laag denk ik)... op hoop van zegen . :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 20:52

hey Sin, het hart moet tussen de 2 elektroden zitten
dus 1 boven en 1 onder het hart
hopelijk lukt het
heb je het al geprobeerd als het nog niet omgebouwd was?

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:32

Ja, en toen kreeg ik een eerst een heel aantal rare waardes, maar na de arbeid een hartslag van 54, dat leek mij toch een normaal resultaat..

Morgen nog eens proberen.
De elastiek blijkt alleen wat dun te zijn waardoor de hartslagmeter niet goed blijft zitten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:14

Sin schreef:
Ja, en toen kreeg ik een eerst een heel aantal rare waardes, maar na de arbeid een hartslag van 54, dat leek mij toch een normaal resultaat..

Morgen nog eens proberen.
De elastiek blijkt alleen wat dun te zijn waardoor de hartslagmeter niet goed blijft zitten.

Ik had ook zulke rare waarden de eerste keer :o
Nu smeer ik de elektroden goed in met een speciale gel en nu kloppen de waarden meteen van in het begin.
Ik denk dat je door een minder goede geleiding...ook verkeerde waarden krijgt...blijven proberen, het lukt je wel!!!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:50

Gisteren heb ik hem goed doorgewerkt, en toen hij begon te zweten kreeg ik al meer normale waarden. En ik zag ze ook zakken bij het uitstappen, dus dat ziet er al beter uit!

Deze keer is het ding ook op z'n plaats blijven zitten, maar 'k ga toch nog wat verstelwerk doen, en misschien nog een extra bandje aanzetten ofzo (ik vind wel iets :D)

Die gel ga ik ook eens proberen.. naar het schijnt werkt dat ook met goedkope haargel?