[WN] hoe vind je een westernbijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 07:29

Barramundi schreef:
Kun je er niet 1tje mijn kant op sturen dan ;) ?? Ik zoek ook nog iemand!

haha zou ik graag voor je willen doen, moet ik alleen wel mensen weten die er bereid toe zijn.
wat ik wel denk is dat het schilt dat wij toch een aantal westernmanege in de omgeving hebben of stallen waar
ze ook westernlessen geven. in elk geval iemand met een auto zoeken dan heb je al meer kans

custom

Re: hoe vind je een westernbijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:38

hoi ik woon in veghel en rijd al 12 jaar western als je wil mag je me pben

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:11

Als er weinig westernruiters in de buurt zijn, is een nette dressuurruiter die bereid is les te nemen ook een goede optie. De basis scheelt niet heel veel, in mijn geval was het belangrijkste dat ze begrepen dat paard niet blij werd van klemmen met de benen, en ook niet van constante druk in de mond :)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:03

Dan nog, is het vinden van een serieuze bijrijder (western of dressuur) heel moeilijk!

Ik heb diverse malen een adv gehad en werd overspoeld met emails van 13 jarige meisjes die mijn poownie wel wilden "bereiden". :D

Uiteindelijk een leuke bijrijdster gevonden, koopt ze een eigen paard! Ha ha ha, gelukkig staan we samen op stal, trainen we samen, samen naar les en samen naar de wedstrijden, en kunnen we elkaar wel redelijk opvangen, maar een vaste bijrijdster die ook groomt op de wedstrijden mag zich aanbieden! :D

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:01

Ik heb er twee en ze betalen allebei nog mee in de kosten ook :D

Maar zonder gekheid, het schijnt erg lastig te zijn :j En voor wat betreft begeleiding: vind maar eens westernles aan huis :n En niet elke bijrijder heeft de beschikking over een trailer/auto om op les te gaan: als je dat al goed zou vinden. Ik heb gewoon het geluk dat een vriendin haar paardje verkocht heeft en nu mijn paard rijdt alsof het de hare is en dat de vorige eigenaresse haar nog rijdt....

Overigens vind ik westernrijden niet perse een levenstijl hoor :o?

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 19:15

Inderdaad moeilijk te vinden...Zelfs een serieuse engelse ruiter. Dacht een leuk iemand gevonden te hebben, houdt ze er na een paar weekjes al weer mee op :\

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:20

Als je zelf les krijgt van een instructeur/instructrice in het westernlessen wil het soms ook helpen om hem/haar in te lichten dat je een bijrijdster zoekt. Zo'n iemand heeft vaak veel contacten en geeft zelf misschien ook les op een manege en kan dan inschatten of iemand bij je paardje past qua rijstijl. Bij mij in de westernles zijn er regelmatig mensen die lessen op manegepaarden en wel graag nog een verzorg/bijrijdpaardje willen hebben daarnaast.

En als een eigenaar en bijrijder elkaar hebben 'gevonden' dan is het denk ik er belangrijk om van beide kanten duidelijk te zijn wat de verwachtingen zijn. En ook laten merken dat als er een keer iets niet goed zit dat daar over gesproken wordt. Ik denk dat je dan de meeste kans op slagen hebt.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:26

Ik vind het eerder lastig om een goed westernpaard te vinden om te rijden haha:) Misschien ergens een communicatieprobleem? :P

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:50

Tja Nadie, ik moet zeggen dat ik heel vaak heb gedacht aan jouw oproep om een paard. Hadden we iets dichter bij elkaar gewoond dan had ik denk ik wel iets voor je gehad.
Vanmiddag komt hier iemand langs om kennis te maken en de paarden 'te keuren'. 'k Hoop dat dit eindelijk een geschikte bijrijdster is.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:09

ik hoop het ook voor je! Het is inderdaad heel erg vervelend om in Limburg te wonen als het gaat om wedstrijdsport hihi

lindavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:10

Toen ik drie jaar geleden een 'verzorgpony' zocht heb ik toevallig aangebeld bij iemand die western rijdt :)
Ben dus toevallig in het western terechtgekomen maar helemaal om! Met wedstrijden en al en een eigen veulentje op komst.

Een engelse ruiter omscholen kan best. Mijn eigen ervaring is wel dat wanneer je beide blijft doen je sneller terugvalt in je 'engelse handelingen' dan andersom. Als je gewoon lekker recreatief rijdt is dat niet zo erg, maar wanneer je wedstrijdgericht rijdt is het wel handiger als je bijrijder alleen western rijdt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, belangrijk is dat je het rijden goed begeleidt zodat beide ruiters ongeveer de zelfde stijl krijgen. Ook minder verwarrend voor het paard

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:49

Ik ben altijd een dressuurmuts geweest. Tot ik iemand tegen kwam die een verzorger zocht voor haar paard. Maar deze was western geschoold. Ik ben toen gaan lessen en ben helemaal om :D

Dus dressuurmutsen kunnen heel goed omscholen :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 08:15

Heb iemand gevonden die western wil gaan rijden met een van de ponys dus ben benieuwd is leuke meid en ze toont inzet in elk geval

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:03

JoyRider schreef:

Ja, jij hebt er 1tje voor mijn neus weggekaapt!! :+

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:27

Barramundi schreef:
JoyRider schreef:

Hahahahahaha, welnee: die was al vanaf dag 1 voorbestemd voor ons 8-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:13

Barramundi schreef:
JoyRider schreef:

Gezocht: Ervaren bijrijd(st)er voor westernpaard. Min leeftijd 18 jaar, omg. Rotterdam.
Het is jammer dat ik op het moment zo reislustig ben, anders had ik zeker interesse gehad :o
(Volgens mij doe ik nu op Sint Maarten wat jij op Aruba hebt gedaan :D )

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:00

Heb even in je profiel gespiekt, ziet er idd vergelijkbaar uit!!!

Misschien kom je weer terug naar NL????

Carlien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:02

Ohhhhh, Ik zoek een bijrijdpaard omgeving Amersfoort, Nijkerk, Bunschoten!! Het vinden van een western bijrijdpaard is net zo moeilijk als het vinden van een westernbijrijdster volgens mij haha!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:11

Het vinden van een Western bijrijpaard is nog veel moeilijker dan het vinden van een bijrijder; paard school je waarschijnlijk niet om...

Wat fijn dat er iemand gevonden is (voor eentje dan toch)! :)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:22

Ik heb er zelfs 2 gevonden, of eigenlijk hebben ze mij gevonden.
'k Ben er helemaal blij mee.

Megs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:26

Lizz schreef:
Ik ben altijd een dressuurmuts geweest. Tot ik iemand tegen kwam die een verzorger zocht voor haar paard. Maar deze was western geschoold. Ik ben toen gaan lessen en ben helemaal om :D

Dus dressuurmutsen kunnen heel goed omscholen :)

Helemaal mee eens, bij mij een vergelijkbaar verhaal.
Alleen ben ik nog een stapje verder gegaan en heb nu zelf een leuke paint. En ben ook op zoek naar een leuke bijrijd(st)er :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:52

Ik zoek ook nog een westernbijrijder nu het verhaal met Nadieh helaas niet door gaat.
Eigen vervoer is een must, stal is niet met de bus te bereiken.

suuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:59

het is pas moeilijk om hier in zwijndrecht(zuid holland) een western paardje te vinden helaas:(
zoek al lang!

mja ligt ook btj aan mij want ik heb het ook redelijk druk met school dus op sommige dagen kan ik niet voor 5 uur naar een paard toe.

maar ik blijf zoeken

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:06

haha stalgenootje van mij zoekt ook al heel lang westernbijrijdster maar is echt heeeeeeeel moeilijk iemand te vinden, dus iemand in de buurt van Brielle mag Barbaras @ bokt even mailen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:11

Ik had iemand gevonden die zich wou laten omscholen maar helaas mogen wij geen bijrijders meer op stal... :n