Chel_w schreef:Heb ook een beetje op het net zitten neuzen, waar een aantal keer naar voren kwam dat het handig is als je in verschillende (endurance, dressuur, springen etc) disciplines ervaring hebt. Hoeveel wedstrijd ervaring heb je dan nodig? Of kun je ook 'gewoon' al beginnen te focussen op het TREC rijden?
Ervaring is altijd meegenomen natuurlijk, maar niet noodzakelijk. Toen ik begon met TREC reed ik L1 dressuur en had 1 springles gehad. We hebben de eerste wedstrijd prima uitgereden en zijn op een nette tweede plaats geëindigd. Inmiddels start ik een paar klassen hoger en ook dat gaat nog tseeds goed. voor de buitenlandse wedstrijden heb ik wel een beetre conditie nodig, dus ben me nu op het enduranceforum aan het inlezen hoe ik dat het beste kan doen. Maar we zijn intussen wel weer 2 jaar verder! Dus om te beginnen: geen wedstrijdervaring nodig, gewoon doen!
Er zijn inmiddels wel zo hier en daar mogelijkheden om een keer te oefenen, als je niet out of the blue aan een wedstrijd wil meedoen. Ik organiseer in september een wedstrijd en in april een cursus over kaartlezen en oriëntatie en een aantal hindernistrainingen. Handig om mee te doen voor de wedstrijd, dan heb je het allemaal al eens gezien en gedaan!
Meer info op www.trecgo.come2me.nl!