TREC met gangenpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ice_baby

Re: TREC met gangenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:29

ik kreeg van iemand te horen dat je als beginner makkelijk mee kunt doen.. je mag ook onderdelen overslaan.. daar haal je uiteraard niet de hoogste punten mee hihihi... maar t kan dus wel

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:25

Het klopt dat bij de T1 het nivo simpel is gehouden om het leuk te houden.
Dressuur is natuurlijk de basis van alles, maar de spring hindernissen zijn max 40 cm hoog en de gevraagde snelheden zijn nooit hoger dan 12 km/h.
Die snelheid kun je tijdens zo'n stuk ook laten voor wat die is, dan heb je iets meer strafpunten voor dat traject, maar fout aan komen rijden bij een controle post kost je al snel meer strafpunten. De route goed rijden is het belangrijkste.
Je moet wel veelzijdig zijn, maar dat houd je paard ook vrolijk in zijn koppie.
Zodra je verder wilt ga je je vanzelf meer verdiepen in de verschillende dicipline's en haal je daar de onderdelen uit die voor jij handig zijn.

Gewoon eerst een keer proberen , dan kom je er vanzelf achter waar je meer mee moet gaan doen om beter te worden.

Chel_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:30

Klinkt iig echt super leuk en veelzijdig!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:40

Chel_w schreef:
Heb ook een beetje op het net zitten neuzen, waar een aantal keer naar voren kwam dat het handig is als je in verschillende (endurance, dressuur, springen etc) disciplines ervaring hebt. Hoeveel wedstrijd ervaring heb je dan nodig? Of kun je ook 'gewoon' al beginnen te focussen op het TREC rijden?

Ervaring is altijd meegenomen natuurlijk, maar niet noodzakelijk. Toen ik begon met TREC reed ik L1 dressuur en had 1 springles gehad. We hebben de eerste wedstrijd prima uitgereden en zijn op een nette tweede plaats geëindigd. Inmiddels start ik een paar klassen hoger en ook dat gaat nog tseeds goed. voor de buitenlandse wedstrijden heb ik wel een beetre conditie nodig, dus ben me nu op het enduranceforum aan het inlezen hoe ik dat het beste kan doen. Maar we zijn intussen wel weer 2 jaar verder! Dus om te beginnen: geen wedstrijdervaring nodig, gewoon doen!

Er zijn inmiddels wel zo hier en daar mogelijkheden om een keer te oefenen, als je niet out of the blue aan een wedstrijd wil meedoen. Ik organiseer in september een wedstrijd en in april een cursus over kaartlezen en oriëntatie en een aantal hindernistrainingen. Handig om mee te doen voor de wedstrijd, dan heb je het allemaal al eens gezien en gedaan!

Meer info op www.trecgo.come2me.nl!

Chel_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:48

@MirjamN: bedankt voor je reactie! Ik rij al wel een hele tijd maar nog nooit een wedstrijd gereden. Omdat ik er te nerveus van wordt. Maar de laatste tijd begint het steeds meer te kriebelen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:02

TREC is een soort vakantie met je paard, niks om je druk om te maken (zegt degene die nooit kan eten, hihi), heel anders dan een dressuurwedstrijd ofzo. Gezellige mensen, mooie omgeving, alles (nou ja, bijna dan) kan, bitloos, alle rassen, alle optomingen (als het maar niet gemeen is), alle kleuren (zie op de website mijn oranje hoofdstel en dressuurzadel), dus no worries!