[WN] Bambi training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

Re: Bambi training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:50

Ik kan hier jammer genoeg het filmpje niet zien (straks thuis kijken Knipoog )
Ik wou alleen even zeggen dat mijn paardje galop ook moeilijk vond, maar door buiten op lange zandpaden te galoperen ging het ineens in de bak ook véél beter.
Heb toen veel op rechte lijnen gewerkt

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:04

Wat is het toch een machtig paard wat je daar hebt Haha!
Wist niet eens dat deze kanjer bijna naast de deur staat! Ik heb zelf ook een tijdje bij de zaanse ruiters in de bak gereden maar hebben nu een eigen bak bij stal.

Het voorwaartse probleem herken ik erg, heeft onze Quarter ook de nodige problemen mee gehad. Ik lees dat je daar al goed mee aan het werk bent! Het ziet er voor een 3jarige echt super relax uit, kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:07

zelf zou ik ook zeggen BEWEGING! eerst lekker voorwaarts neerwaarts ,tempo wisselingen , meer sprong idd, en balkjes draven( niet joggen) vanuit meer tempo boek je op lange termijn veel meer resultaat ,en ze moeten eerst leren lopen anders haal je de beweging eruit. ik heb zelf met mijn pleasure gefokte paardje precies het zelfde die is ook niet zo bewegelijk van zich zelf Haha! het ziet er vooral in de jog goed uit ! maar eerst lopen met de geit Haha!

Het leek of je een zweepje in je hand hebt , gebruik hem ook ipv je suf drijven, niet reageren tikje bij je kuit.

Kwijl paardje hoor Ja

@ lordj hoe heb jij het voorwaartser krijgen opgelost?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:29

wow, vera, wat ziet dat er heerlijk ontspennen uit zeg!
Ik heh bsoluut geen verstnd van western, dus commentaar kan ik niet geven...
Maar super dat jullie zo lekker bezig zijn na de peesblessure!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:31

Dat ziet er goed uit Vera! Niet ongerust maken, jij weet waar je mee bezig bent! Buiten rijden helpt bij mij ook om wat meer tempo erin te krijgen.
Bambi ziet er geweldig uit!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:49

Dat is helemaal Toppie voor zo'n "kleine" meid OK dan!
Ik vind die lope helemaal niet slecht voor zo'n guppie. Lekker doorrijden en als ze meer balans en kracht krijgt gaat ze vanzelf zakken. Niet teveel vooraan vastzetten, komt vanzelf.
Het ziet er in ieder geval heel rustig en ongedwongen uit, veel plezier!! Ja Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:00

l0rdJ schreef:
Wat is het toch een machtig paard wat je daar hebt Haha!
Wist niet eens dat deze kanjer bijna naast de deur staat! Ik heb zelf ook een tijdje bij de zaanse ruiters in de bak gereden maar hebben nu een eigen bak bij stal.

Het voorwaartse probleem herken ik erg, heeft onze Quarter ook de nodige problemen mee gehad. Ik lees dat je daar al goed mee aan het werk bent! Het ziet er voor een 3jarige echt super relax uit, kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen!

mijn kruizing heeft het zelfde probleem , en ook echt niet naar voren te rijden te jagen of wat en hoe dan ook
toch met veel geduld (en alle vormen van weerstand bij pogingen het voorwaartser te rijden) begint de mijne nu wat voorwaartser te komen , dwingen met zweepje oid werkte heel erg averechts bij mijn ventje , ging die nog harder in de rem
bokken draaien staken tot liggen aan toe
nu de bespiering langzaam komt en het balance steeds beter word komt nu ook vanzelf het voorwaartse
veel tempo wisselingen cq gangen wisselingen en op eigen benen en vooral rechte lijnen

succes Vork

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:55

Tong uitsteken ziet er heeel ontspannen uit, als mijn 12 jarige eens zo liep was ik al blij!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:53

Oeehhh, ziet er lekker uit Vera!! Ik sluit me bij de anderen aan, vooral voor een guppie- meisje zoals Bambi is lekker wat meer voorwaarts gaan wel prettig. De gangen lijken op die van Straw, een zalige jog maar tijdens de galop dien je een nier-gordeltje te dragen, Tong uitsteken . Straw heeft veel gehad aan de bosritten waarbij ik haar in een hoger tempo kon laten draven en galopperen. Wanneer ik haar aan het einde van de rit meer terug ga nemen, jogs ze heeeeerlijk en de galop is ook aanmerkelijk lekkerder uit te zitten. Ze heeft duidelijk nu meer tempo's erbij gekregen.
Succes met de training, laat je over een tijdje weer een mooie video maken? Kunnen we van je trainingen met dit lekkere paard mee genieten, OK dan! .
Keep up the good work!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:30

Ziet er goed uit, wat een gaaf paard is het toch! Haha!
In de galop zou ik lekker veel vierkantjes gaan rijden. Goed de schouder meenemen. Buitenteugel contact en tegen de hals, binnenhand iets van de hals, met buitenbeen omduwen en binnenbeen overeind houden. Dan weer teugels los en rechuit. Dit vaak herhalen. Hierdoor gaat ze meer haar schouders optillen en kan ze meer sprong maken. Goed voorwaarts houden hierin, maar niet rennerig. Haar voorwaarts moet meer opwaarts worden.

Tenminste, zo zou ik het doen Haha! Succes met verdere training, lekker dat je nu weer met haar bezig kunt!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:53

Wat een relaxed filmpje! Je ziet dat ze haar achterbenen nog wat stijfjes houd, ze is een beetje voorzichtjes.
Maar de ontspanning is er zeker wel! Ik ga ook mee met de tips om de galop iets vooruit te durven aanmoedigen met meer sprong, daarom geen hele pistes, kleine stukjes vragen. Dat komt zeker helemaal goed met jullie! Haha!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:00

Ik vind het een erg leuk paard. Ik mis wel beweging, houd zich erg strak in de galop volgens mij. Haar achter benen moeten wel een beetje buigen en blijven nu wel erg recht.
Ik zou dus echt meer sprong gaan maken, als ze dat goed kan pas terug gaan rijden.
Heb niet zo heel veel verstand van western, wel wat lessen gevolgd in zeist en stage gelopen ergens in drente voor school.

Ziet er voor de rest wel lekker ontspannen uit!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:41

Ha, daar is Bambi! Ze ziet er mooi uit Vera Ja Ik heb geen andere tips voor je dan er al gegeven zijn. Succes met haar. En geniet Knipoog

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:37

Ik vind Bambi echt een hele mooie dame, leuk ook dat roze! Wat bij mijn merrie goed helpt en wat de ostepaat ook adviseerd is longeren met de pesoateugel. Hiervan worden de rugspieren sterker en leert ze de achterbenen goed te gebruiken. Ik vind het een heel fijn hulpmiddel! Hoop dat je er wat aan hebt.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:02

Hoi Vera, wat is Bambi een mooie dame aan 't worden Vingers aflikken

Het is hierboven al vele malen gezegd en ook ik sluit me er bij aan: lekker veel voorwaarts rijden! Het is zo jammer dat je niet , zoals ik masselkont Haha! , vlak bij het strand woont. Toen BlackRose deze leeftijd had, reed ik zo'n 2-3 keer in week lekker op het strand, fijn rechtuit zonder steeds die moeilijke bochten. Rose had ( en heeft nog steeds) van de vreselijk lange benen; ze kon er in de manege niet mee uit de voeten Muziek! , ik was al bang dat ze niet kón galopperen Ziek , maar op het strand bood ze het spontaan aan! Na maanden, toen ze een stuk sterker was geworden in haar achterhand, kon ze het aan om binnen te galopperen!

Lekker lichtrijden en veel tempo wisselingen, dan komt de kracht vanzelf in haar achterhand en zal ze zich gemakkelijker gaan dragen en dus makkelijker galopperen!

Succes ermee en tot gauw!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:17

Ja jammer dat we geen echte rechte galoppeer stukken hier om de hoek hebben maar het strand is met de trailer niet ver dus dat doe ik affentoe ook Haha!
Bedankt voor jullie meedenken!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:06

Wow! Bambi is zoooo gaaf Lovers

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:10

lekker paardej hoor!
voor de rest geen verstand van Western,
maar ziet er goed uit zo samen!

succes!

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:31

Ziet er heel ontspannen uit Vera, Bambi is een prachtig paard Bloos

westerninfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:28

Ziet er al heerlijk relaxed uit hoor voor een paard wat nog niet zo lang onder zadel is, succes met
doortrainen...
gr vanuit Zwolle

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:15

Ha Vera!

Leuk...heb ook net even naar je filmpje gekeken...lang niet op bokt meer geweest!
Weet je...eerst lekker weer starten na zo'n heftige blessure... Het is nog zo'n jong ding...
Inderdaad, aan een lang teugeltje het tempo soms wat opvoeren..en vooral lichtrijden, anders kun je je rug wel weggooien! Ken dat nog van Moon..die liep in het begin ook zo hobbelig!
De rest komt vanzelf wel...toch?

Fine looking lady...pretty in pink... 8-)