[WN] dikke quarterbillen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:48

naiomi"]
[quote="jeddah schreef:
Je kan trainen wat je wil, maar het moet er toch echt genetisch in zitten!

hier ben ik het niet mee eens ik weet wat je bedoelt qua genetisch maar als je 2 paarden naast mekaar zet 1 traint wel en die andere niet dan zie je wel degelijk verschil! en de manier hoe getraint wordt ik zie dit zelf bij mijn paardje Cheyenne. Bij Quarters (Bulldogtype) is dit genetisch bepaalt dat klopt alleen trainen helpt toch een beetje! voor een stevig gespierde kont.
Groetjes Naiomi
[/quote]

Natuurlijk zie je wel verschil! Alleen moet het paard er wel al genetisch aanleg voor hebben. Ik zeg ook niet dat je niet hoeft te trainen, ik zeg alleen dat je met sommige paarden kan trainen tot je een ons weegt, ze zijn dan wel goed gespierd, wat betreft sterk, maar ze krijgen niet die flink gespierde achterhand. Kijk maar naar een super getrainde arabier...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:49

qhman"]
[quote="jeddah schreef:
Je kan trainen wat je wil, maar het moet er toch echt genetisch in zitten!

Simply heeft aardig wat "bil" is 2,5 wordt af en toe alleen gelongeerd, verder niets. Het zal wel met training meer ontwikkeld kunnen worden, maar je traint het er niet aan.

Als achterwaarts de "truc" zou zijn, zou je het ook op een arabier kunnen trainen, maar zo werkt het gewoon niet...
Zo zijn er ook veel Reiners die het super doen in de sport, die echt wel getraind worden, ook achterwaarts Haha! , maar die gewoon een klein kontje hebben Knipoog , en houden...

Simply:
http://www.pixfun.com/dbimages/photos/S ... JPEG[/img]

sorry maar ik dacht dat we het over spieren hadden en niet over hoe je een dikke kont op een paard krijgt
[/quote]

Topic heet anders: Dikke quarter billen, en vaak zijn ze juist zo, vanwege het natuurlijk spier...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:55

In een draf naar boven is het zwaarste voor een paard. Vanwege het zweefmoment moeten ze nog meer kracht gebruiken. Ook het 'ontkoppelen' van de achterhand is een zeer effectieve oefening. En je paard wordt er lekker soepel van.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 20:49

naiomi schreef:
nou nou zeg heeft paul je dat nooit vertelt dan?

nee.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 20:56

cornelie schreef:
Ook het 'ontkoppelen' van de achterhand is een zeer effectieve oefening. En je paard wordt er lekker soepel van.

Welke oefening bedoel je hier precies mee?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 20:58

Doen jullie kwa voeding ook nog iets extra's hiervoor?Bv (verschillende)olien,maisvlokken,slobber?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:25

Even een kleine kanttekening, paarden die uit verzet snel de neiging hebben om achterwaarts 'te vluchten' kun je beter voorwaarts denkend houden. Voor het voer zou je je paard eens kunnen laten doormeten, altijd interessant Haha!

Hier trouwens een wat oudere foto, manen waren kapot door halsdek (zijn daar 4 cm en staan overeind) en net boven de schoft eigenlijk helemaal eraf, vandaar die leegte Knipoog )

Afbeelding

De mooie billen van mijn kwpn-er Lovers