Mijn Haf is via HSI van Schiphol naar LAX (Los Angeles) gevlogen, alleen de reis was iets van 4000 euro. Dat was in 2004.
In Nederland moest de DA wat testen doen o.a. CEM en daarvan waren de kosten in het totaal, dus van alle testen, 400 euro
Eenmaal in de US, 17 dagen quarantaine in UC Davis en dat kostte iets van 3000 euro incl alles, eten, vervoer en naar toe en natuurlijk na 17 dagen weer naar het zuiden van CA.
Kortom, alles bij elkaar voor mijn Haf heeft het iets van 7000-8000 euro gekost. Dat was een enkele reis van Schiphol naar de US (CA).
Röntgen hebben we niet hoeven doen natuurlijk omdat ze van al van mij was en gewoon met mij mee emigreerde maar ik meld dit alles even met de kijk op vervoer per vliegtuig en quarantaine.
Terug, dus vanuit de US naar Nederland, was iets goedkoper maar ja ze hoefde dan ook geen 17 dagen in quarantaine. Volgens mij hadden ze wel een foutje gemaakt... had ze wel gemoeten....
Voor een hengst is de quarantaineperiode korter dan 17 dagen en voor een ruin weer langer maar dat weet ik niet zeker….
Misschien Googlen?