Met dank aan Nicky's keet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jantie schreef:
Antheman schreef:Is die Bertho een Bokker ofzo??
willeke_nijs schreef:Wat wel fijn is, is dat je levenslange garantie op de marylot hoofdstellen hebt. Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt.
Gaatjes erbij gemaakt en zijn paar cm korter aan beide kanten
Gelukkig heb ik kleine arab nekjes en geen giraffen

corine1981 schreef:willeke_nijs schreef:Wat wel fijn is, is dat je levenslange garantie op de marylot hoofdstellen hebt. Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt.
Is dat echt zo? Shoot, had ik dat geweten.
Heb gister nieuwe sidepull binnen gekregen, doe hem om bij mijn ruin, die schiet ervandoor terwijl hoofdstel nog niet omwas maar teugels wel over zijn nek... Aan de kletter, trapt op teugels en hij knapt (gelukkig maar, en niets met het paard aan de hand).
Heb de teugels nu dus ingekortGaatjes erbij gemaakt en zijn paar cm korter aan beide kanten
Gelukkig heb ik kleine arab nekjes en geen giraffen
willeke_nijs schreef:Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt. Dat is wel zo fijn! Het enige nadeel is dat het soms héél erg lang duurt voor je het hoofdstel weer terug hebt, omdat het opgestuurd moet worden.
Zoezi schreef:willeke_nijs schreef:Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt. Dat is wel zo fijn! Het enige nadeel is dat het soms héél erg lang duurt voor je het hoofdstel weer terug hebt, omdat het opgestuurd moet worden.
Weet je dat echt zeker? Staat dat ergens vermeld??
Ik durf nu de Marylot niet zomaar om te doen, enkel bij wedstrijden, want tijdens de ritten hier heeft Cisco wel eens kuren en ben zo bang dat hij het kapot trekt!
Inn schreef:Het kan beter tijdens een training breken dan op wedstrijd. En het is beter om met hetzelfde materiaal te rijden zo kan je zien of ze er nergens last van krijgen want op wedstrijd moeten ze dat meestal veel langer aan hebben.
Inn schreef:Die teugels van mij zijn ook aan't uitrekken maar zijn nooit afgegaan. Mijn paard sperd zijn mond ook meer open bij een halsterhoofdstel dan bij een klassiek. Maar daar ik met een rubberen stang rijd in de Marylot Kristel en met een trens in het klassieke kan ik haar toch beter houden met de Marylot.