Merken endurance hoofdstellen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Re: Merken endurance hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:30

Dank u Bloos
Met dank aan Nicky's keet Haha!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:38

Ik heb een running bear en ben dan zeer tevreden van. Sterk en comfortabel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:38

Ik heb zowel Marylot als Running Bear.

Running Bear vind ik veel mooier afgewerkt. Op Marylot heb ik helaas roest zitten. Grote voordeel vind ik dan wel weer dat het in NL gemaakt wordt en je dus heel precies je bestelling kan doorgeven.

Weet iemand waar je nu nog Running Bear kunt krijgen?

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:52

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:31

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:58

hi Marijke,

ik heb er 2 in de verkoop en dus nog goedkoper Knipoog

een blauwe Zilco halster/hoofdstel met extra gripteugels maat Full, maar jouw Arabje past hem ook wel

en een bordeaux rood Biothaan halster/hoofdstel echter zonder bithangers (maar die zijn makkelijk bij te bestellen) van Running Bear Farm (USA)

tevens een Podium lederen bruine elastische singel 80cm, met drukverdeling

xx Donna Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:02

Ik heb er één van Libby's. Je kunt er ook een side pull van maken en dat vind ik ideaal. Deze zijn alleen niet van biothane maar van nylon.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:09

Zie juist dat Bertho zijn naam hier voorbij komt.
Wij hebben er nog 1tje te koop van bij bertho..
Een bordeaux, maat Full. Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:16

Is die Bertho een Bokker ofzo??

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:26

Antheman schreef:
Is die Bertho een Bokker ofzo??

Neen, da's die kerel van thbb; hij is tevens een goede/bekende endurance ruiter uit België... Ik ben hem toch nog niet op bokt tegengekomen.

Groeten, SuSEQ

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:05

Ik denk dat hij enkel op de NL en Benelux endu fora zit.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:51

willeke_nijs schreef:
Wat wel fijn is, is dat je levenslange garantie op de marylot hoofdstellen hebt. Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt.

Is dat echt zo? Shoot, had ik dat geweten.
Heb gister nieuwe sidepull binnen gekregen, doe hem om bij mijn ruin, die schiet ervandoor terwijl hoofdstel nog niet omwas maar teugels wel over zijn nek... Aan de kletter, trapt op teugels en hij knapt (gelukkig maar, en niets met het paard aan de hand).
Heb de teugels nu dus ingekort Bloos Gaatjes erbij gemaakt en zijn paar cm korter aan beide kanten Lips are sealed Gelukkig heb ik kleine arab nekjes en geen giraffen Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:04

Corine: die teugels van marylot zijn 3 km lang dus die paas cm zal wel niet uitmaken. Clown

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:59

Dit is hem geworden.

Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:47

Kleurrijk Haha!
Hij staat heel mooi.

Heb je nou twee verchillende kleuren teugels?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:52

Ik heb hiervoor een nylon rij halster gehad waar je het bit kon aanklikken. Weet iemand die nog ergens te koop?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:53

corine1981 schreef:
willeke_nijs schreef:
Wat wel fijn is, is dat je levenslange garantie op de marylot hoofdstellen hebt. Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt.

Is dat echt zo? Shoot, had ik dat geweten.
Heb gister nieuwe sidepull binnen gekregen, doe hem om bij mijn ruin, die schiet ervandoor terwijl hoofdstel nog niet omwas maar teugels wel over zijn nek... Aan de kletter, trapt op teugels en hij knapt (gelukkig maar, en niets met het paard aan de hand).
Heb de teugels nu dus ingekort :o Gaatjes erbij gemaakt en zijn paar cm korter aan beide kanten :x Gelukkig heb ik kleine arab nekjes en geen giraffen :D

Dat is goed om weten mijn teugels met rubber beginnen uit te rekken, ik ben bang dat ze op een gegeven moment gaan breken. Mijn gele stijgbeugelriemen waren al na een maand gebroken, dus ik rij terug met leren riemen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:19

willeke_nijs schreef:
Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt. Dat is wel zo fijn! Het enige nadeel is dat het soms héél erg lang duurt voor je het hoofdstel weer terug hebt, omdat het opgestuurd moet worden.

Weet je dat echt zeker? Staat dat ergens vermeld??
Ik durf nu de Marylot niet zomaar om te doen, enkel bij wedstrijden, want tijdens de ritten hier heeft Cisco wel eens kuren en ben zo bang dat hij het kapot trekt! :j

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:54

Zoezi schreef:
willeke_nijs schreef:
Trekt je paard het stuk, dan wordt dat op kosten van marylot gemaakt. Dat is wel zo fijn! Het enige nadeel is dat het soms héél erg lang duurt voor je het hoofdstel weer terug hebt, omdat het opgestuurd moet worden.

Weet je dat echt zeker? Staat dat ergens vermeld??
Ik durf nu de Marylot niet zomaar om te doen, enkel bij wedstrijden, want tijdens de ritten hier heeft Cisco wel eens kuren en ben zo bang dat hij het kapot trekt! :j

Het kan beter tijdens een training breken dan op wedstrijd. En het is beter om met hetzelfde materiaal te rijden zo kan je zien of ze er nergens last van krijgen want op wedstrijd moeten ze dat meestal veel langer aan hebben.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:49

Inn schreef:
Het kan beter tijdens een training breken dan op wedstrijd. En het is beter om met hetzelfde materiaal te rijden zo kan je zien of ze er nergens last van krijgen want op wedstrijd moeten ze dat meestal veel langer aan hebben.

Ik heb voor thuis een ander nylon endurancehoofdstel.
Sorry maar ik vind het zonde als een hoofdstel van totaal 115 euro er na een jaar als een vodje eruit komt te zien.......
Of blijft de kleur en het materiaal net zo mooi?
Tuurlijk probeer ik hem eerst uit. Komende weekend dan ben ik knal-oranje :P

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:14

hey, ik heb een 2 podiums en nog recentelijk 1 marylot. Zijn alle 3 van heel stevig materiaal. Heb er ook één van HH maar die is al eens gescheurd...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:44

Ik ben over de Marylot Kristel erg tevreden. Het zit licht bij Cisco en hij ondervind geen hinder. De teugels daar heb ik teveel het gevoel bij dat ze 'rekbaar' zijn. Bovendien geeft het zwarte rubber gigantisch af! Mijn hele handen waren vies.
Toch doe ik het hoofdstel thuis niet om, ik vind dat ik minder controle heb dan bij een ander hoofdstel. Mijn gewone hoofdstel zit strakker en heeft een neusriem. Ik vind dat hij beter reageerd op de rem dan bij de Marylot.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:22

Die teugels van mij zijn ook aan't uitrekken maar zijn nooit afgegaan. Mijn paard sperd zijn mond ook meer open bij een halsterhoofdstel dan bij een klassiek. Maar daar ik met een rubberen stang rijd in de Marylot Kristel en met een trens in het klassieke kan ik haar toch beter houden met de Marylot.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:26

Inn schreef:
Die teugels van mij zijn ook aan't uitrekken maar zijn nooit afgegaan. Mijn paard sperd zijn mond ook meer open bij een halsterhoofdstel dan bij een klassiek. Maar daar ik met een rubberen stang rijd in de Marylot Kristel en met een trens in het klassieke kan ik haar toch beter houden met de Marylot.

Ik rij nu met een D-trens een enkel gebroken.
Ik ga eens een watertrensje erin proberen, zit alleen te twijfelen aan een hele of een gebroken.
Het moet wel een ontspannende zijn, maar als ik er aan trek, dan moet hij er wel op reageren.
Voor het "vaste" hoofdstel werkt de D-trens prima!! Maar misschien zit die vaster op zijn plek door de neusriem?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 08:53

Hmmm, moet ik zeggen dat ik van mijn podium, zowel hoofdstel teugels als stijgbeugelriemen geen rek of andere problemen ondervond... en mijn marylot ziet er super stevig uit...
Zou er dan toch een verschil in biothane kunnen zijn?