Kijk maar naar m'n snelle cirkels, en dan zijn reactie.. In m'n spins zwiept hij inderdaad met z'n staart, maar dat komt omdat ik hem ook nog help met m'n been, want soms snapt hij het nog niet helemaal..

Nee, ik zie het probleem nog steeds niet..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tamaramt schreef:ok, dat is jouw keuze
ik zeg alleen wat ik zie en denk
jij beslist zelf over de gezondheid en het welzijn van je pony
mij rest er verder niks meer te zeggen dan
veel plezier en succes verder met je pony(het is echt een leuke pony)

Lijkt soms een eigen leven te leiden
_Moonwalker_ schreef:Vind het erg echt super uitzien voor zo kort maar te trainen met hem!!Puntjes op de i komen nog wel hoor!![]()
Ik vraag me soms af waar jouw linkrehand heengaat?Lijkt soms een eigen leven te leiden
Ik pak m'n pad beet in m'n stop
Hééél vaag.. Ik kan 't niet stoppen 
) maar dat vergt oefening en veel paarden verstappen zich dan nog wel eens, het hoeft echt niet altijd op pijn te duiden......dat geld ook voor staartzwiepen, dit kan ook gewoon een reactie zijn op het been, beetje irritatie of juist reactie, maar hierover zijn de meningen nu eenmaal goed verdeeld
Daar ben ik al helemaal blij mee! Soms zitten er goede momenten tussen
En dan is het voor mij de kunst om op dat moment te stoppen.. 
Ik ben er ook heel blij mee, hij pakt het écht leuk op
Paintlinger schreef:Ik herken heel veel veel hiervan...
Mijn eigen NRPS is ook pas later western omgeschoold.
Het enige verschil, die van jouw loopt veel beter.
Ik zie wel een beetje wat Tammarant en Vera bedoelen maar vind het niet storend..
Naar mijn idee is dit een proces, hij vind het moeilijk en is misschien hiervoor nog wat te onbespierd.
Mijn advies is dus om even een stapje terug te gaan.
Wanneer je pony sterk genoeg is weer verder met de stops en spins. (die er best goed uitzien verder.)
Je bent nu op een punt dat je pony het wel begrijpt maar gewoon nog heel erg moeilijk vind.

rockwitch schreef:Ik vind het hardstikke knap dat je in zo'n korte tijd al zover met hem bent. Verder kan je niet echt verwachten dat een paard gelijk gespierd is aan de achterhand, dat zal er toch in getraind moeten worden. En als jij aangeeft dat hij niet echt aanleg heeft voor een gespierde achterhand, zal hij misschien toch wat meer moeite houden met de stops en spins. Maar zo lang jullie allebei lol hebben, lijkt me dat geen groot drama.

Normaal loopt hij er ook niet vaak uit, omdat ik hem na zijn stop meestal achteruit zet, alleen als ik een roll-back maak, word m'n stop daarna meestal wat slechter.. 
Hij doet hard z'n best! En dat respecteer ik ook van 'm 
TiaraBungy schreef:Ja, ik zag ook dat ik hem een beetje raar hield!![]()
Ik pak m'n pad beet in m'n stop
Hééél vaag.. Ik kan 't niet stoppen
edit: Al is het nu alweer wat beter.. Ik denk dat ik m'n hand lekker voor me ga houden ofzo.. misschien helpt dat!

TiaraBungy schreef:Mijn zadel is vrij nieuw, en hij past goed.
Misschien zijn het m'n sporen waartegen hij zwiept, alleen daar ben ik écht niet hard mee! Ik leg m'n spoor alleen aan.
Ik denk dat ik hem niet sterker ga krijgen in zijn achterhand, omdat hij daar niet de aanleg voor heeft..
Iemand nog tips? Ik ga altijd veel achteruit, en meestal krijgt hij daar z'n spiertjes van, en z'n zijgangen..
Maar, waarom zou hij niet sterk genoeg zijn??
Paintlinger schreef:Nou, je zou het voor de ervaring wel kunnen doen natuurlijk, maar probeer dan niet het onderste uit de kan te halen.
Ik heb trouwens met de mijne besloten dat ik het bij pleasure.trail en freestyle houd..
Reining is voor haar gewoon te moeilijk.
Maar ik denk dat Bungy nog een heel eind kan komen
We zien wel wat er van komt.. Alles op ons gemakkie 
Al moet ik zeggen dat hij nu ook al een aardig trail-parcourtje kan afleggen, al gaat dat wel soms met het nodige achteruit-vliegen en gestuiter door de bak.
Ik probeer het gewoon zoveel mogelijk op dit niveau te houden..
Dan zien we wel wat er van komt.. 
Het is een 'echte' westernstal met een goede bak.. Al wordt hij inderdaad wel steeds harder, maar dat komt denk ik omdat ze hem toen nog niet getrokken hadden.. 
Alleen dan krijg ik vanaf de kant: HAND NAAST JE !! HET ZIET ER NIET UIT!
, maar ik zal het doen ja
tamaramt schreef:TiaraBungy schreef:Mijn zadel is vrij nieuw, en hij past goed.
Misschien zijn het m'n sporen waartegen hij zwiept, alleen daar ben ik écht niet hard mee! Ik leg m'n spoor alleen aan.
Ik denk dat ik hem niet sterker ga krijgen in zijn achterhand, omdat hij daar niet de aanleg voor heeft..
Iemand nog tips? Ik ga altijd veel achteruit, en meestal krijgt hij daar z'n spiertjes van, en z'n zijgangen..
Maar, waarom zou hij niet sterk genoeg zijn??
omdat hij bij elke spin en stop door de achterbenen heenzakt
Maarja, ik zal wel dom zijn.. en niet op het welzijn van m'n paard letten..
Paintlinger schreef:Waarschijnlijk ben je gewoon iets te snel gegaan..
Zet de spins en de stops gewoon even in de ijskast en ga lekker aan die spieren werken
Dank je wel
TiaraBungy schreef:Ik ga m'n hand paard 's voor m'n lichaam houden..Alleen dan krijg ik vanaf de kant: HAND NAAST JE !! HET ZIET ER NIET UIT!
![]()
Noisy schreef:TiaraBungy schreef:Ik ga m'n hand paard 's voor m'n lichaam houden..Alleen dan krijg ik vanaf de kant: HAND NAAST JE !! HET ZIET ER NIET UIT!
![]()
Waar sta jij dan? Het is echt beter om je hand voor je te houden hoor, niks van aantrekken en doen wat het beste is voor jou en je pony, niet omdat het er niet uit ziet.
Oh enne, ik zie dat hij anticipeerd op de roll-back, hij komt al scheef uit de stop zeg maar. Wat helpt is om je roll-back ook naar binnen te draaien ipv altijd naar buiten, dan gaat hij beter opletten en rechter stoppen omdat hij nooit weet of hij nou linksom of rechtsom moet. succes![]()
edit: typo + smiley
Inderdaad doet hij dat! Bedankt voor de tip! 

als echte Cowgirl zijnde
Noisy schreef:Goedzo! Waarschijnlijk omdat ze dat altijd riepen
Nog ff iets...Ik heb even in je profiel gekeken enne...Wil je alsjeblieft die foto's met dat "rare" engelse hoofdstel verwijderen? Kan echt niet hoorals echte Cowgirl zijnde

Eerst zag hij er helemaal niet uit, net botjes met een velletje eromheen..