[WN] geen gelegenheid on de bak te verkennen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: geen gelegenheid on de bak te verkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:47

mariadehaas schreef:
Ja, dat bedoel ik. Ze houden er toch rekening mee dat niet iedereen even kant-en-klaar instroomt in het wedstrijdgebeuren.

Erg leuk als je je paard al 9 jaar kent en thuis dus rijd zonder cap

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 13:43

Ik vind persoonlijk bij de beginners, L5 en L4 het best een verstandige maatregel.Een ander kan ook de controle kwijt raken en jouw anders zo coole paard overstuur maken.Bij de L3 vind ik het een beetje raar worden. Dat zijn gevorderde ruiters, die zouden m.i. moeten kunnen kiezen wat ze doen, net als L2 en L1 ruiters. Maar dit is wel een erg uitgekauwd onderwerp. Laten we er over ophouden...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:57

mariadehaas schreef:
Ik vind persoonlijk bij de beginners, L5 en L4 het best een verstandige maatregel.Een ander kan ook de controle kwijt raken en jouw anders zo coole paard overstuur maken.Bij de L3 vind ik het een beetje raar worden. Dat zijn gevorderde ruiters, die zouden m.i. moeten kunnen kiezen wat ze doen, net als L2 en L1 ruiters.

Maar ook in de L2 en L1 ruiters zitten nog met het probleem dat als je op een jong paard rijd, deze thuis alles al wel alles goed op pakt en rustig is maar op de wedstrijd rijd je onder hele andere omstandigheden (en met een veel grotere groep).
Je moet ineens met meerdere paarden tegelijk in de bak die jou ook nog eens van alle kanten voorbij gaan (dood eng Clown )
En dan heb je HMS moet je eerst rustig in een rij staan en als je dat dan eindelijk doet moet je er weer alleen tussen weg om een proefje te doen. Frusty .
En dan mag de ruiter wel meer ervaring hebben maar als paard niet mee wil werken op zo'n moment heb je net zo goed een probleem.
Dus dan zit er ook niets anders op op zoveel als mogelijk oefenwedstrijden, clinics en wedstrijden te rijden om je paard aan alles te laten wennen voordat je enig resultaat mag verwachten.

mariadehaas schreef:
Maar dit is wel een erg uitgekauwd onderwerp. Laten we er over ophouden...

Wel een beetje raar Verward
Je opend zelf een topic waar best veel reactie op komt en dan kom je met zo iets.

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:23

Sorry, ik snap je even niet, wat bedoel je met "dan kom je met zoiets" Die cap of dat losrijden? We kwamen van het een op het ander..

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:24

volgens mij bedoeld zij de cap Knipoog als uitgekauwd onmderwerp

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:37

mariadehaas schreef:
Sorry, ik snap je even niet, wat bedoel je met "dan kom je met zoiets" Die cap of dat losrijden? We kwamen van het een op het ander..

Sorry hoor ik zit hier snotverkouden en lees blijkbaar niet goed, had hier even niet door dat je het over die cap had. Bloos Nagelbijten / Gniffelen (wat inderdaad een "uitgekauwd onderwerp" is)
Zelf vind ik, even rijden in de wedstrijd bak, en goed idee. OK dan!
Dit bedoelde ik ook.
Laatst bijgewerkt door sliding op 24-10-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 16:38

Ja presies.We hadden het over het bak verkennen en toen gleden we af naar het capverhaal, maar omdat daar geen eind aan komt zei ik laten we er over ophouden. Maar over het verkennen van de rijhal op een wedstrijd kan ik maar geen genoeg krijgen Knipoog
Iemand zei vandaag dat ze er 2,50 extra voor over zou hebben om van tevoren door de rijbak te mogen rijden. Dat wil ik ook wel.Ik ga nu om die reden SMS doen, dat is een dure paid warm up..(Okee, ik vind het ook leuk om een keer te doen Schijnheilig)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:43

ik heb een dressuur startkaart aangevraagd. kan ik op 2 maneges op 7 minuten afstand bijna elke week een proefje rijden Cool
op 15 minuten zit er nog een manege .
voor wedstrijd ervaring lijkt me dit wel handig.

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:38

Rijd je dan alleen, of met geluidsinstallatie, publiek met bierfusten die aangesloten worden, deuren die dichtknallen in donkere hoeken en standhouderes die het plasticzeil even in één zwiep van hun winkeltje afrukken? Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:50

helaas rij je dan in alle rust Haha!
maar ja , beter iets dan niets, wel lekker dicht bij, want dat is bij ons vaak een probleem
voor een wedstrijd ben je toch een hele dag weg en vaak na 9 uur s'vonds pas thuis
dus toen dacht ik , dit ga ik eens proberen Pling
ik moet nog gaan starten hoor.

EllyStel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:57

reiners mogen (meestal) inrijden!!!!! waarom niet de rest?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:30

Je moet wel even de bodem kunnen voelen om te weten wat voor stops je kunt maken voordat je je paard naar de kl#te rijdt. Maar geef toe er zit enige schijn van meten met twee maten in.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:48

Laat ik het zo stellen, ben een heeeeel groot voorstander van het verkennen van de wedstrijdbak. Ben hiervoor zelfs bereid een iets hoger startgeld te betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 14:23

Hoera! Geweldig nieuws! No Cheer No Cheer No Cheer Regina heeft toegezegd dat we volgende week in Saasveld tot 08.15uur in de rijhal mogen om te verkennen. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! ( Daarna gaat hij dicht tot de wedstrijd begint om 09.00 uur.) Daar ben ik helemaal blij mee. Go Regina!! Wie volgt? Groeten, Maria

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:31

[WN-EV] -> [WN-AM]

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:25

Mooi initiatief! Ik ben er ook wel voor om even de tijd te gunnen om de bak te verkennen, zeker voor beginnende ruiters en/of paarden. Je kan thuis nog zo goed alles voor elkaar hebben, maar dan is het op een andere lokatie toch wel spannend. Natuurlijk kun je veel gaan oefenen op andere plekken, maar dat is vaak zonder wedstrijdstress van de ruiter. Al mag je maar twee rondjes stappen, dat lijkt me al haast genoeg.
Maar dat vaak de tijd ontbreekt om de ruiters dat te kunnen geven snap ik ook wel weer. Maar een mooi gebaar van de wedstrijd in Saasveld dan vast!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:09

Vaak is het inderdaad een kwestie van er heel vroeg zijn om nog even in de bak te kunnen lopen maar dat moet je er dan ook wel voor over hebben.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:57

Tijdens de Kerst Workshop Wedstrijdrijden is er, net als verleden jaar, gewoon gelegenheid om de bak in stap te verkennen..... zo hoort het en niet anders. Ik vind het geneuzel dat het niet kan ivm de kosten, laat maar zien dat je door dat uurtje zo financieel in de knoop komt! Wij in ieder geval niet..........maar we hoeven er ook niets aan te verdienen! Cool

Rob

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:41

Rob_H schreef:
Dit is niet bedoeld om de DSBA/NSBA te promoten zoals wel wordt beweerd,maar in onze regelgeving ligt het *verkennen* van de bak vast gelegd.
Dus zorg gewoon dat je DSBA start dan komt alles goed Cool

Niet alleen daar hoor! Knipoog Vorige week op het Appaloosa - NK mocht het ook. (en dit is dus wél om de Appaloosaclub te promoten Haha! )

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:42

Rob_H schreef:

Als dat inhoudt dat ik verplicht een Amerikaan moet kopen.. nee dank je.. ik blijf mijn Ier rijden. Zodra de DSBA ook open is voor andere rassen kun je op me rekenen Knipoog

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 09:48

Ik wilde even melden dat de mensen van de Ankerhal Troffee show in Saasveld een voor de ruiters SUPER dagprogramma hebben opgesteld. Gaat dat zien op de topic WN-EV ! Hopelijk wordt dit de nieuwe trend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:21

dapperdier schreef:
Rob_H schreef:

Als dat inhoudt dat ik verplicht een Amerikaan moet kopen.. nee dank je.. ik blijf mijn Ier rijden. Zodra de DSBA ook open is voor andere rassen kun je op me rekenen Knipoog

Je mag ook met andere rassen meedoen. Bijv een pinto is toch ook toegestaan? Daar kan jouw tinker ook bij DD.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:18

mariadehaas schreef:
.... desnoods verplicht alleen stappen,zodat je het met een grotegroep kan doen....

wilde hier nog even op in haken, als ik met mijn paardje de wedstrijdarena "verken" in een grote groep is het absoluut niet uitgesloten dat zei er in haar eentje of met een veel kleinere groep niets eng meer vind, dit kan zelfs het tegendeel zijn, dat zei nu eerder dingen "eng" vind omdat ze niemand heeft om aan te "hangen" ............

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:49

ik vind het heel normaal dat je de bak mag verkennen voor de wedstrijd
heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat dat niet mag
ben dan wel altijd ruim een uur voordat de wedstrijd begint op de show aanwezig zodat mijn paard de bak kan verkennen voordat bijvoorbeeld de trail wordt opgebouwd(wordt hier in deze regio nooit een dag van te voren gedaan)

gelukkig mag je inderdaad voor de reining ook altijd losrijden

je kunt in mijn ogen een paard nooit optimaal showen als hij de lokatie niet van te voren heeft bekeken of je moet wel een erge dooie hebben

het hoeft ook geen losrijden te worden, puur een rondje links en rechtsom is meestal genoeg
dus met een kwartiertje heb je iedereen tevreden gesteld
dat kan dus voordat de show begint, s'morgens vroeg en s'middags in de middagpauze
als dat er als service niet vanaf kan, vraag ik me af voor wie je nu eigenlijk de show organiseerd?!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:58

Voor de ruiters is het vaak wel handig dat het mag.
Verder vind ik maar onnodig.