[WN] appaloosa's vs quarters??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvester

Re: appaloosa's vs quarters??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:18

Jammer dat je morgen niet kunt komen Troi.

alvarado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:29

Troi,

Je kunt altijd bij ons een kijkje nemen. Wij hebben 3 hele mooie Appaloosa merries (waarvan 1 veulen) staan in verschillende kleurenpatronen, leeftijden en types (halter en pleasure). Ze zijn niet te koop maar wel te kijk.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:06

sflj schreef:
Dat je ze minder tegenkomt lijkt me logisch; er zijn er veel minder van! Knipoog Dát maakt ze natuurlijk ook veeel exclusiever dan die 'alledaagse-dertien-in-dozijn- Quarters!' Knipoog Daar zijn er immers inmiddels een stuk of 5 miljoen van!! (die wil je toch niet?! Clown Cool )
ROFL Ja OK dan!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:18

Maar SFLJ ...............dat er zoveel Kwarters zijn komt toch alleen omdat er zoveel wel geschikt zijn om mee te fokken en dat is bij de Appies toch echt niet zo! Cool Tong uitsteken

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:23

Pannenkoek schreef:
Maar SFLJ ...............dat er zoveel Kwarters zijn komt toch alleen omdat er zoveel wel geschikt zijn om mee te fokken en dat is bij de Appies toch echt niet zo! Cool Tong uitsteken

Varkens, kippen enz zijn er ook veel van! Knipoog
Is alleen maar vleesvermeerdering! Volgens mij zijn er zelfs meer quarters dan koeien! Lachen
Appaloosas daarentegen worden van oudsher al geselecteerd, alleen de besten blijven over. De indianen zijn daar al mee begonnen dus m.a.w; met een appaloosa weet je zeker dat je iets goeds hebt, met een quarter heb je gewoon maar een paard. Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:27

@sflj : maar dan wel een Ap zonder Q-invloeden...en die zijn er niet veel meer.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:29

haha! ze zeggen wel eens tegen mij: "heb je dan zo'n cowboy-paard?" "Nee, zeg ik dan, ik heb een Indianen-paard" Haha!
en dan zeggen meestal: "ooooohhh" (zonder dat ze er een biet van begrijpen) ROFL

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:56

Ik heb een amerikaanse appie en ook een quarter. Beide hebben ze een heel verschillend karakter. Onze quarter merrie is rustiger, leeft een beetje in haar eigen wereldje.Wacht totdat ik aangeef wat we gaan doen. Gewoon braaf dus. Onze appie heeft een heel eigen karakter. Altijd bezig, de gangmaker in het land, niet moe te krijgen Hyper! . Echt een denker, die van tevoren al weet wat gaan doen, als we aan het trainen zijn. Een ontzettende knuffel Ach gut , maar waar je ook weleens moe van wordt. Stoom uit je oren

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:51

Ik heb al zo'n 20 jaar Appy's en zou nooit anders willen!!
Ik heb nu een 19 jarige Am. Appaloosa die nog gaat als de brandweer en ik ben op zoek naar een goede opvolger. Ook dit moet weer een Am. Appaloosa zijn. Ik vind ze zeker niet eigenwijs maar je kunt ze niet zomaar je wil opleggen. Dat is iets waar trainers vaak tegenaan lopen en daarom niet graag een Appy trainen. Er zijn er wel hoor die goed met Appy's kunnen werken. Willem Oodendaal bijvoorbeeld. Het zijn maatjes voor het leven en super betrouwbaar!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 12:15

Leuk om te lezen dat iedereen zo gek is van zijn/haar appie (dat zegt natuurlijk ook al heel veel). Ik moet wel zeggen dat ik het er maar op houd dat beide rassen geweldig zijn en dat ik strakjes als ik voor het eggie ga kijken maar gewoon per individu moet gaan kijken of het klikt.. (ik realiseerde me laatst trouwens dat het knap lastig is om een beleerde quarter/appie te vinden die ouder is dan 6/7 jaar, blijkbaar zijn het paarden die zo goed bevallen dat niemand ze meer kwijt wil..)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:26

Je moet zeker gaan kijken per paard, want je wete niet wat er dan aangeboden wordt wat bij je eisen past. Ik zou me niet vastprikken aan leeftijd, dat scheelt je ook al bij het zoeken.....EN er zijn ook leuke kruisingen! Mag dan wel weer niet voor een rassen show, maar zoveel andere wedstrijden weer wel.......

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:51

Dat klopt hoor, maar ik ben van plan pas over pakweg anderhalf jaar een paard te kopen en tot die tijd me heel goed orienteren wat ik precies zoek en wat er bij me past. Ik wil namelijk echt een paard voor het leven kopen dus erg beslagen ten ijs komen. En idd een kruising zou ook zeker een optie zijn (ikheb een aantal quarterlingers gezien die echt prachtig waren..). De reden trouwens dat ik aan die leeftijd denk is omdat me dat een mooie tussenweg lijkt tussen niet al te groen maar wel nog aardig te vormen en nog erg veel jaren plezier van hebben. Maar ik pin me er niet op vast op. Zoals je zegt, ieder individu is weer anders, de ene 4 jarige is veel relaxter dan de andere 10 jarige..