[WN] Paard trekt quad uit water...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Paard trekt quad uit water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:23

zap schreef:
Schrikken is prima, maar het paard gaat hierin gewoon door... paard zou van mij ook op zn lazerus krijgen Lachen. En daarnaast als het paard echt geen vertrouwen in de ruiter had gehad dan was het paard IMO echt niet voor de tweede keer richting de plas gegaan Knipoog.

Waarom ga jij er van uit dat het moment dat de ruiter het touw los laat, het moment is waarop het paard meteen klaar is met schrikken Verward
Je paard kan je óf vertrouwen óf zo op zijn lazer hebben gehad dat hij het uit pure angst voor nog een afstraffing wél doet. Dat laatste zie ik toch echt op het filmpje.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:28

Ochoch die amerikanen… die hebben soms echt het licht nog niet gezien…

Mijn instructrice volgt een opleiding bij Emiel Voest. Die vertelde dat hij nog niet zo lang geleden een mail van iemand uit amerika had ontvangen. Die man had een aantal cowboys in dienst genomen en die cowboys maakte voor hem paarden zadelmak. Dit deden ze door die dieren op te tuigen en dan net zo lang aan een boom te binden tot ze 'gebroken' waren.

Dat vond die man toch wel wat sneu en zijn vraag was dan ook of er dan écht geen andere manier van zadelmak maken was?

Daar zakt je broek toch van af…. Sommige amerikanen leven echt nog 75 jaar geleden….

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:29

Jeetje wat een reacties weer allemaal. Wij kennen het paard niet, de ruiter niet en het filmpje is niet duidelijk. Wat voor een conclusie kunnen we daar uittrekken? Niets toch?
Ik zie een paard dat uiteindelijk wel die quad uit het water trekt. Ten eerste is het zeer moeilijk voor een paard om zoiets zwaar voor te trekken, dat en vast zit en in het water zit. Die quad is duidelijk mee gas aan het geven en eenmaal uit het water rijdt die bijna recht op het paard af. Dat hieronder vrij rustig blijft! Ik zie heel veel paarden dit niet doen.
Het eerste filmpje zie je duidelijk dat het dier schrikt, maar dan begint te bokken. Geen normale schirkreactie dus, maar (zoals ik al zei), kennen wij de omstandigheden niet.

@ Nuldertien: inderdaad is dat erg. Maar als je ziet hoe mensen hier in Europa soms nog paarden zadelmak maken, daar valt mijn mond ook van open hoor. Het is nog net niet zo erg zoals jij het beschrijft, maar dikwijls scheelt het niet veel.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:06

Vera schreef:
zap schreef:
Schrikken is prima, maar het paard gaat hierin gewoon door... paard zou van mij ook op zn lazerus krijgen Lachen. En daarnaast als het paard echt geen vertrouwen in de ruiter had gehad dan was het paard IMO echt niet voor de tweede keer richting de plas gegaan Knipoog.

Waarom ga jij er van uit dat het moment dat de ruiter het touw los laat, het moment is waarop het paard meteen klaar is met schrikken Verward
Je paard kan je óf vertrouwen óf zo op zijn lazer hebben gehad dat hij het uit pure angst voor nog een afstraffing wél doet. Dat laatste zie ik toch echt op het filmpje.

Dat zeg ik ook helemaal niet Knipoog . Ik zeg dat de ruiter het touw loslaat en dan het paard aan het springen gaat. Ruiter geeft dan het paard helemaal niet op zijn kop, maar blijft netjes zitten. Paard stopt met springen en begint dan opnieuw, en ja, dan denk ik inerdaad dat de schrikactie achter de rug is Knipoog. Vervolgens begint het paard opnieuw en krijgt daarna op zijn lazerus.. zou die van mij ook krijgen Ja.

Een paard met angst voor de ruiter stapt niet zo naar het water toe en dit paard vertoond IMO echt geen angst

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:16

Bolieke schreef:
Jeetje wat een reacties weer allemaal. Wij kennen het paard niet, de ruiter niet en het filmpje is niet duidelijk. Wat voor een conclusie kunnen we daar uittrekken? Niets toch?
Ik zie een paard dat uiteindelijk wel die quad uit het water trekt. Ten eerste is het zeer moeilijk voor een paard om zoiets zwaar voor te trekken, dat en vast zit en in het water zit. Die quad is duidelijk mee gas aan het geven en eenmaal uit het water rijdt die bijna recht op het paard af. Dat hieronder vrij rustig blijft! Ik zie heel veel paarden dit niet doen.
Het eerste filmpje zie je duidelijk dat het dier schrikt, maar dan begint te bokken. Geen normale schirkreactie dus, maar (zoals ik al zei), kennen wij de omstandigheden niet.

@ Nuldertien: inderdaad is dat erg. Maar als je ziet hoe mensen hier in Europa soms nog paarden zadelmak maken, daar valt mijn mond ook van open hoor. Het is nog net niet zo erg zoals jij het beschrijft, maar dikwijls scheelt het niet veel.

Je hebt helemaal gelijk. Zo stond hier laatst nog vrij en vrolijk beschreven hoe je een veulen moet wennen aan vaststaan.

Bokker schreef dat een bekende van haar met een stal/manege zo'n veulentje vastzet in de buitenbak en het beestje dan net zo lang laat flippen en worstelen tot ie half bewusteloos is en dan opgeeft. Dan was het missie geslaagd. En volgens die bokker 'was dat echt de ENIGE manier!'.

OMG

schiet mij maar lek.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:44

Ik vind dit ook niet erg ehm... geslaagd om het zo maar te zeggen.
Maar daar is inmiddels wel genoeg commentaar op gegeven lijkt mij.

Moet ook wel eerlijk toegeven dat ik het een behoorlijke domme plek vind om je quad in te rijden..

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:06

gaaf man, vooral dat eerste filmpje echte rodeo.

netjes hoor ik doe je eht niet na.
hoedje af Knipoog

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:19

Seppe schreef:
@Lia Hoe bedoel je dat het paard de quad gewoon uit het water moet trekken?

Is dit niet de meest veilige methode? Als het paard zou schrikken, kan de ruiter het touw loslaten. Als je die quad aan het paard zou vastbinden, zou de commotie nog langer duren en feller zijn.

Precies vind ik ook. Bloos En ik denk niet dat iedere ruiter hem had nagedaan om te blijven zitten!
Met touw is stukken veiliger dan met strengen en een borsttuig. Als hij er dan vandoor was gegaan.. Dan zat je pas dik in de problemen. Mijn complimenten! Lachen Erg knap! Haha!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:29

ik geloof dat ik gratis vliegles had gekregen

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 07:52

Hahaha..attempt 1 ging niet helemaal volgens plan volgens mij.
Gewoon vier benen in de lucht. Duidelijk protest. Paard heeft wel een statement gemaakt in ieder geval.. Lachen

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:34

Ik vind het heel leuk dat ik Amerika de paarden écht nog gebruikt worden.
De commentaren van Amerika staat 75 jaar achter e.d. zijn niet relevant op dit filmpjen naar mijnmening:
we weten immer niets wie de ruiter is, welke omgeving het is, of er wel mogelijkheid was om het met de auto te doen, ...
De ruiter is streng maar correct. Op het 2de filmpje wilt het paard er schijnbaar weer vandoor gaan maar met een lichte hulp vangt de ruiter hem weer op.
Ik snap de commentaren niet..
De ruiter is duidelijk zeer ervaren (ik denk dat de meeste van ons inclusief mezelf in zijn plaats zand hadden gehapt).

Ik vind het prachtig om dit te zien, al rijd ik zelf voornamelijk dressuur,
ik zal altijd een zwak hebben voor de 'cowboys'

Merith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:45

De eerste keer ging niet helemaal zoals de bedoeling was volgens mij.. hihi
Wel knap dat die man dat voor elkaar krijgt, met mij vzpaardje hoef ik dit niet te proberen.. Schijnheilig

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:13

Oud topic, dus hier een slotje. Lachen