Bolieke schreef:Jeetje wat een reacties weer allemaal. Wij kennen het paard niet, de ruiter niet en het filmpje is niet duidelijk. Wat voor een conclusie kunnen we daar uittrekken? Niets toch?
Ik zie een paard dat uiteindelijk wel die quad uit het water trekt. Ten eerste is het zeer moeilijk voor een paard om zoiets zwaar voor te trekken, dat en vast zit en in het water zit. Die quad is duidelijk mee gas aan het geven en eenmaal uit het water rijdt die bijna recht op het paard af. Dat hieronder vrij rustig blijft! Ik zie heel veel paarden dit niet doen.
Het eerste filmpje zie je duidelijk dat het dier schrikt, maar dan begint te bokken. Geen normale schirkreactie dus, maar (zoals ik al zei), kennen wij de omstandigheden niet.
@ Nuldertien: inderdaad is dat erg. Maar als je ziet hoe mensen hier in Europa soms nog paarden zadelmak maken, daar valt mijn mond ook van open hoor. Het is nog net niet zo erg zoals jij het beschrijft, maar dikwijls scheelt het niet veel.
Je hebt helemaal gelijk. Zo stond hier laatst nog vrij en vrolijk beschreven hoe je een veulen moet wennen aan vaststaan.
Bokker schreef dat een bekende van haar met een stal/manege zo'n veulentje vastzet in de buitenbak en het beestje dan net zo lang laat flippen en worstelen tot ie half bewusteloos is en dan opgeeft. Dan was het missie geslaagd. En volgens die bokker 'was dat echt de ENIGE manier!'.
OMG
schiet mij maar lek.