[WN] Barrelracing op het NK Western Riding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roseellen

Re: Barrelracing op het NK Western Riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:05

Scherps schreef:
Banjer schreef:
leuke foto's! en gefeliciteerd Marianne Haha!

en bedankt Haha!

van mij ook nog gefeliciteerd !! want afgelopen zaterdag was het zo,n gekkenwerk na de barrelrace dat ik de kans niet kreeg jou te feliciteren .
Groet,
Ellen ( met de red dun merrie )

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:13

even een vraagjevoor de barrelaars, niet om te stangen maar gewoon interesse...
waarom rende er zoveel paarden direct na de eerste barrel of al voor de eerste barrel direct naar de uitgang???
vinden die het dan niet leuk? om te barrelen moet je toch een blij en gewillig paard hebben???
of doen ze dat omdat je toch met 300km per uur terug gaat? Clown

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:20

@yerry, geen idee... Jae heeft het eerder nooit gedaan. Volgens mijn man schrok Jae van John (the voice) maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.

Dat mijn rondje wat minder goed ging was mijn eigen schuld, ik had gewoon het verkeerde bit gekozen Gestoord

roseellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:41

yerry schreef:
waarom rende er zoveel paarden direct na de eerste barrel of al voor de eerste barrel direct naar de uitgang???
vinden die het dan niet leuk? om te barrelen moet je toch een blij en gewillig paard hebben???

hai Yerry , ik weet niet of je het gezien hebt maar mijn merrie wou nog een keer om een ton heen
toen ik op het rechte stuk naar de uitgang ging ,ik moest echt met mijn been haar weer recht zetten
heeft me toch een paar seconden gescheeld , en wat je dan toch kunt zeggen is dat zij toch gewillig
om de ton heen gaat en het ook leuk vind . is dat mischien een antwoord op jou vraag ?

gr,AfbeeldingAfbeelding
Ellen.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:42

roseellen schreef:
van mij ook nog gefeliciteerd !! want afgelopen zaterdag was het zo,n gekkenwerk na de barrelrace dat ik de kans niet kreeg jou te feliciteren .
Groet,

hou op schij uit wat een top drukte, maar vandaag sta ik in de krant en morgen komen we weer eens op TV Tong uitsteken maar dank je wel Ellen.
En uuhhh volgend jaar weer he.
Gr Marianne

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:07

yerry schreef:

Veel jonge paarden en de paarden die het barrel publiek en de herrie eromheen nog niet zo gewend zijn kunnen angst krijgen en terug willen naar de uitgang.
De ervaren barrel paarden gaan juist nog sneller en korter om de tonnen vanwege de aanmoedigen maar de minder ervaren paarden moeten meestal de eerste paar wedstrijden nog wennen. Als er meer Barrel wedstrijden in NL zouden zijn dan kun je dit normaal rustig opbouwen zodat je dit probleem niet hebt tijdens het NK maar die luxe is er in NL nog niet.
@ Gera : Mooie fotos OK dan! @ Scherps : Gefeliciteerd Cool
Las ik nog iets over Shanks en eenhandig rijden. Het is eigenlijk meest voorkomend om op 2 handen te rijden en alleen om de ton op de binnenhand (en met de buitenhand houd je de knop vast vanwege de scherpe bochten Haha! ) Zie : http://www.barreltube.com/view_video.ph ... ec19b37151
De normale Shanks worden gewoonlijk niet bij de barrel racing gebruikt maar speciale barrel race bitjes zoals de tender touch zijn een stuk fijner voor de paardjes plus heb je daar meer buiging (normale shanks houd het paard te recht op de barrels) zodat ze dan beter en sneller om de ton gaan

roseellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:48

Scherps schreef:
roseellen schreef:
Groet,

hou op schij uit wat een top drukte, maar vandaag sta ik in de krant en morgen komen we weer eens op TV Tong uitsteken maar dank je wel Ellen.
En uuhhh volgend jaar weer he.
Gr Marianne

Yes zeker weten volgend jaar weer Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:56

trickrider89 schreef:
Las ik nog iets over Shanks en eenhandig rijden. Het is eigenlijk meest voorkomend om op 2 handen te rijden en alleen om de ton op de binnenhand (en met de buitenhand houd je de knop vast vanwege de scherpe bochten Haha! ) Zie : http://www.barreltube.com/view_video.ph ... ec19b37151

Deze ruiter rijdt juist de hele run op één hand, ze wisselt wel van reinhand maar stuurt volgens mij nergens tweehandig Verward

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:00

wat een geweldige foto's
wil spontaan weer rijden!! nog max 6 weekjes hoop ik. en dan GAS!!

die haf die gewonnen heeft ziet er erg gaaf uit zo in die steiger pose

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:07

nee hoor.. ze komt op 2 handen binnen, draait de 1e ton op de rechterhand, pakt dan over 2e ton op de linkerhand, dan nog klein stukje voor de 3e ton op 2 handen en 3e ton op linkerhand en terug op een hand. Zoals het hoort Pling bij de barrel racing anders als bijv bij de reining op 1 hand rijden ! We hebben niet de teugels de hele tijd in dezelfde hand en met de barrel racing heb je de teugels dus ook niet in het midden vast maar bij de 1e knoop links als je links draait of bij de 1e knoop rechts als je rechts draait! Je stuurt dus wel op 1 hand (altijd de binnenhand) als je om de tonnen gaat, maar rijd niet de hele tijd op dezelfde hand zoals bijv op de fotos draai je normaal niet rechtsom met je linkerhand Knipoog en barrel reins zijn dan inderdaad makkelijker

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:11

Maar dit ziet er wel ff anders uit dan op het afgelopen NK Knipoog
Waar van een aantal paarden de leeftijd vanuit de kantine zowat was vast te stellen, vanwege de opengesperde monden door tamelijk grof shank-gebruik Lips are sealed

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:22

Op t filmpje is een van mn fav. trainers Liz Pinkston, zij werkt veel op de basis waardoor de paarden meer vanzelf gaan wenden, dat is echt mooi om te zien en ook super snel. Dit is een korte trailer van haar trainingsvideo
http://www.barreltube.com/view_video.ph ... 442636b55f

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:27

roseellen schreef:
yerry schreef:

hai Yerry , ik weet niet of je het gezien hebt maar mijn merrie wou nog een keer om een ton heen
toen ik op het rechte stuk naar de uitgang ging ,ik moest echt met mijn been haar weer recht zetten
heeft me toch een paar seconden gescheeld , en wat je dan toch kunt zeggen is dat zij toch gewillig
om de ton heen gaat en het ook leuk vind . is dat mischien een antwoord op jou vraag ?

gr,AfbeeldingAfbeelding
Ellen.

ja ik was gewoon benieuwd want het viel me op omdat het niet 1 paard deed maar meerdere...
en ik snap best wel dat het moeilijk is als er zoveel herrie gemaakt wordt...ik heb immers ook voor 10 man geschreeuwd!! haha Haha!

roseellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:23

dus jij was dat die ik er helemaal bovenuit hoorde schreeuwen !!
hahahahaha

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:01

Marianna gefeliciteerd !!! ik kan op de foto s gut zien dat jou paard er veel plezier in heeft.
ik doe met mijn pony ook barrel race en vrijheiddressuur.

Volgend jaar doen wij ook mee met het nk maar nu konden we niet want hadden al teveel gereist de laatste tijd.
Alle fotos zijn mooi! Jea vind ik een mooi paard!!!
ik rijd ook op de grotere paarden op 2 handen met start en om de ton met 1 hand vooral als ze hard gaan en kort wende is dat beter zoals mein zus al zei.

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:39

barrelracer schreef:
Marianna gefeliciteerd !!! ik kan op de foto s gut zien dat jou paard er veel plezier in heeft.

Rudy is gewoon zo gek als een draaideur
Maar dat is zijn baasje ook dus dat komt goed uit.