[SGW] SGW Texel, 5/10 verplaatst naar 11/10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Re: Texel 4 en 5 oktober, 5 okt AFGELAST!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:22

Ik moest al aan je denken Kim.
Balen voor je!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:32

Jammer dat het afgelast is zeg. In Laren (tripalon) was dressur afgelast omdat de jury's hun auto's niet meer uit de drek kregen. Hadden al losgereden en al. Daar was het eigenljk heel goed te doen in het terrein Ja T was onderweg soms zelfs droog.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:33

Ja, ik was eruit naar het springen. Erg jammer, maar wel begrijpelijk. Ik reed slecht en heb veel te weinig ritme. Zit nu in utrecht op mijn studie en kan dus alleen in het weekend rijden. Heb wel iemand die hem voor me rijd door de week, maar die springt niet. En dat hebben we nodig, veel ritme. Ik vond het wel erg jammer, want de cross was echt een uitdaging! Mocht niet HC starten jammer genoeg, maar misschien was dat ook wel goed. We zijn daarna naar het strand gegaan en heb ik nog even lekker op het strand gereden.
Afbeelding

Whoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:23

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:08

Wsl omdat we in de minderheid zijn geweest geen verslagen topic, dus dat plaats ik hier.
MJ, ik was al weg en lees je bericht nu pas, stuur je alsnog een berichtje.

Ilse gefeliciteerd.
Ik wil nog wel even iets kwijt over de boom voor het water in het M.
De parcoursbouwer wilde hem laten liggen waar hij voor het Z lag, maar hij moest van de TA naar voor en is daardoor veel moeilijker geworden.

Ik had gister mij Z debuut. In augustus is er bij Rabette Lyme gevonden en daar heeft ze wel een behoorlijke tik van gehad en dit verklaarde ook een hoop vage klachten die ze in het voorjaar had.
Ze heeft nu medicijnen en het gaat echt weer de goede kant op met haar waardoor we op Texel ons Z debuut hadden.

Dressuur viel me niet tegen, wel laatste maar ze deed haar best en bleef ontspannen tijdens mijn proef.
Springen was ze foutloos, het stond niet heel hoog, maar de bodem van zowel het dressuur als springterrein waren wat zwaar en hoger bouwen was zeker niet eerlijk geweest voor de paarden.

En toen moest ik de cross in, was voor het eerst iets gespannen en je eerste Z cross als 1ste starter rijden werkt dan ook niet echt mee.
Ik had een hele knullige stop op de eerste, ze zag van alles en ik reed zelf iets te makkelijk. Rabette springt eigenlijk altijd wel Bloos . 2de en 3de hindernis had ze der kop ook nog iets teveel bij het publiek,mmaar daarna ging het beter. De opsprong voor het water deden we uit draf, want daar stond veel publiek en dat moet je goed bekijken Slapen Ben toen even boos geworden, na het water kwam een behoorlijke picknicktafel met daarachter in een gebroken lijn een smalletje en dat deed ze weer super.
Trakhener met smalletje erachter ging ook goed, had er behoorlijk voor zitten knijpen en mijn benen begonnen helemaal te krampen. Daarna kwam een licht hek en dan moest je een brug op. Dat hek met die brug vond ze zo eng dat ze stilstond. 2de poging ging niet van harte, lees klap meegegeven in de afzet, daarbij hindernis, beenbeschermer en springschoen gesloopt.
De rest liep ze wel weer fijn uit. Uiteindelijk met 2 weigerngen over de finisch, helaas geen winstpunt maar wel heel blij met mijn paard.

Ik merkte wel dat ze weer problemen had met der concentratie, als ze een tijd geen wedstrijden gecrosst heeft ziet ze alles onderweg en is het best lastig om haar aandacht bij een hindernis te krijgen.

Ik vond het een hele mooie cross, zoals Ilse al zei, pittig maa wel eerlijk. Hij was alleen wel een stuk pitiger dan gedacht en gepland Clown . Hoorde ook van de andere Z starters dat het niet de makkelijkste cross was om over te gaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:17

Geen verkeerd debuut dus Roos! Knap gedaan; een Z-cross is geen kattenpis!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:21

netjes gedaan hoor !!!!!! iemand nog foto's van de hindernissen ?? bij het water ?? ik hoor daar zoveel over.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:24

Ben ik iid ook benieuwd naar Ja

@ Roos: ik vind het maar knap hoor!! Neem echt petje voor je af!! T is wel 'ff' Z he!!! OK dan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:29

Trouwens, je mag best zelf een verslagentopic openen GvdT, dat hoeft niet speciaal door een mod gedaan te worden. Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:31

Er staan foto's op de website van texel. http://www.sgwtexel.nl en daar is ook de waterinsprong van het M te zien.
Bij de foto's van de hindernissen staat ook de brug met de lichte hekken.

Simmie, ik weet het, maar iedereen had zijn verslag al hier gezet Clown
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 05-10-08 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:43

knap gedaan Roos, Z is niet mis.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 19:54

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:58

zo zeg.. dat ziet er heftig uit!!!!

Prizzcil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:35

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:41

Oh wat erg, die foto's!!! Ik moest er eigenlijk om lachen net, zo triest vind ik het. Alle moeite van zoveel enthousiaste vrijwilligers, en nou dit. Zo jammer!

Goed gedaan GvdT! Toch goed uitgereden in ieder geval. Het slechte weer maakte het ook niet makkelijker, de paarden zijn toch allemaal wat schrikkeriger.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:44

Zaterdag was het op de wind na goed crossweer. Raakte alleen zelf 1 stuk wat kortademig met de wind recht op de kop.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:50

Ik startte L pony's
Het begon heel goed 198 gedeelde 1e pl Haha! .
Foutloos springen en (dacht ik ) foutloze cross met toppie tijd..
Maar helaas was bij hindernis 7 niet duidelijk hoe wij moesten springen (we liepen de cross tijdens het Z paarden) .. Er zou 1 stijltje komen ipv een ruit. (4 stijltjes in een blok) maar ja wij kwamen aanrijden en er stond een onbruikbare stijl voor het zicht van "onze" stijl en daarnaast stond een WEL zichtbare stijl maar ja de afvlagging was wat vaag waadoor je niet vanuit volle galop kon zien dat je tussen 2 witte vlaggen doorsprong.
Hierdoor waren 5 van de 8 L pony's een fout parcours reed....
Anders had ik de 1e prijs in ontvangst kunnen nemen Schijnheilig Schijnheilig ..
Het was een mooie cross en alle mensen op Texel waren zeer gastvrij en aardig! Mijn knappe pony deed het super!
Zal later wat foto's plaatsen Lachen !

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:30

Vanavond hebben we in de sgw-commissie besloten dat we met man en macht aan het werk gaan om de klassen B-paarden en B en L-pony's, die vandaag vanwege de enorme regenval afgelast werden, te verschuiven naar 11 oktober.

Deelnemers kunnen zich opgeven via sgw-texel@live.nl of via 06 36154967.

De dressuur en het springen zal zo goed als zeker naar een ander terrein verplaatst worden en het terrein moet natuurlijk wel behoorlijk afdrogen.

Donderdagavond 22.00 u is bekend of het terrein goed genoeg is om de wedstrijd definitief door te laten gaan. Dat wordt bekend gemaakt op www.startlijsten.nl en op www.sgwtexel.nl

We hopen dat we hier toch weer een grote groep sgw-ers blij mee maken en zullen alles op alles zetten om er net zo'n mooie dag van te maken als afgelopen zaterdag.

Niet alleen de deelnemers die al op de startlijst stonden kunnen meedoen, ook nieuwe aanmeldingen zijn van harte welkom.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:48

Ik heb net alle foto's gezien van de wedstrijd .......wat erg... Huilen Huilen al die spullen zo omgewaaid etc. Wat sneu voor een parcoursbouwer die zijn examen doed en dat het vervolgens niet gereden is, ongeacht of het al beoordeeld is of niet. Vind het echt jammer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:11

Ik hoop van harte dat de bodem genoeg opdroogt en dat er alsnog gereden kan worden op 11 oktober. Wat een domper na zoveel werk maar wel een goede instelling om niet bij de pakken te blijven zitten. Mijn seizoen zit erop maar ik hoop dat er nog velen jullie kant opkomen Ja
Succes ermee !!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:13

Het is ongelooflijk, maar het land waar de dressuurbanen lagen en de springtuin, is nu al weer goed. Daar zou zo op gestart kunnen worden....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:12

Ik hoop van harte dat jullie meer geluk hebben op 11 oktober. Volgens de voorspellingen moet het kunnen.
Alle lof voor de moeite die jullie hiervoor nemen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:54

11 oktober valt samen met Boekelo, dagje later zou fijn zijn. de kaarten voor Boekelo heb ik al binnen, daar wil ik ook graag heen.

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:23

ik ben der 11oktober weer bij hoop dat het nou mooier weer is haha, wel echt erg en jammer van zondag maar hopenlijk komt het zaterdag nu allemaal goed Haha!

texelse

Re: SGW Texel, 5/10 verplaatst naar 11/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 06:31

Gisteravond hebben we geprobeerd iedereen te bellen. Niet alle telefoonnummers klopten, zelfs via bokt is er contact gelegd..... In ieder geval doet een groot deel van de mensen die afgelopen zondag aan de start zouden verschijnen weer mee. Sommigen hebben al iets anders gepland, maar er is dus nog ruimte voor nieuwe inschrijvingen. Een aantal heeft zich al aangemeld, maar er is nog meer ruimte in de B-paarden, B-pony's en L-pony's. "zegt het voort, zegt het voort" Knipoog de weersverwachtingen zijn prima. Het terrein gaat ook de goede kant op, dus we gaan er weer voor!!