Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Re: Ommen-Vilsteren Omloop 30 September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:56

ja, een leuk aandenken dat ook nog eens goed van pas komt Knipoog

@linky bij die y-splitsing zat ik ook helemaal verkeerd, belandde tussen de rabobank lintjes.... maar met wat extra gele lintjes was het allemaal soms wel wat duidelijker geweest idd.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:56

hahaah ja, ook niet verkeerd, zo'n gele emmer, die raak je niet zomaar meer kwijt Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:57

Jammer zeg.

Anouar heeft zich ook weer aangetikt, ondanks de beenbeschermers. Achter is het kunststof ook iets gedraaid.
Ik laat ze er nu weer af halen en dan hou ik hem van de winter op blote voeten. We zo makkelijk in het land enzo

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:58

Hebben jullie ook dat hele smalle kronkelpad gehad vlak na die spoorwegovergang tussen het mais?
Dat vond ik zo'n rotpad

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:58

Da's idd niet erg sportief en fair van nummer 8 .

Tegen ons begon hij te zeuren over lintjes die weggehaald waren, wat later niet zo bleek te zijn. En hij zei toen: "Ik zit toch nog wel een beetje goed in mijn tijd?" Toen zei ik dat dat niet zo was aangezien hij pas na 1 uur en 45 minuten bij ons was en hij toen volgens de route 7 km had afgelegd. Ik heb hem nog wel een prettige rit gewenst maar kreeg een bende raar gemompel terug.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:04

Freggel schreef:
Da's idd niet erg sportief en fair van nummer 8 .

Tegen ons begon hij te zeuren over lintjes die weggehaald waren, wat later niet zo bleek te zijn. En hij zei toen: "Ik zit toch nog wel een beetje goed in mijn tijd?" Toen zei ik dat dat niet zo was aangezien hij pas na 1 uur en 45 minuten bij ons was en hij toen volgens de route 7 km had afgelegd. Ik heb hem nog wel een prettige rit gewenst maar kreeg een bende raar gemompel terug.

hij heeft de hele weg lang met dat beest gejakkerd.. Hoorde van de grooms van de auto naast onze dat hij hun op groompunten ook voorbij gecrossed was en bij finish was zijn hartslag te hoor en hij was niet binnen de tijd. (eerder gestart als ik en gelijke tijd binnen en ik ben ook te laat) Maar dat maakt sowieso niet meer uit. Hij word als het goed is gediskwalifiseerd en ik hoop dat hij wat beter na denk voor hij weer mensen zo onbehoorlijk behandeld..

Ik bedoel. Ik weet dat ik dat risico loop, en ik was dan ook wel boos maar dat vond ik nog tot daar aan toe. Maar dat met die recreatie ruiters was echt totaal overbodig en dom en gevaarlijk gedrag. Er reed zelfs een klein meisje bij!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:07

Ik ben benieuwd naar mijn snelheid.
Hoorde ergens dat ik net onder de 13 zat. Vind ik heel netjes.
Ik rij het liefst iets boven de 13, maar nu waren we een stuk verkeerd gereden (kwartiertje verloren), dus dan zou ik dat ook wel ongeveer gereden hebben (niet officieel, maar daar gaat het me niet zo om)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:12

Mijn verslagje Lachen

Het begon al goed vanochtend om zeven uur. Nors opkijken Tammy die het vertikte om zich te laten vangen... Na vijf minuten vrolijk in de drek gebaggerd te hebben en een kletspoot rijker kon ik haar pakken. In de trailer en op weg. Eenmaal op het terrein moesten we door een tractor op onze plek getrokken worden Bloos! Het was er ook een beetje nat Haha! Paddockje opgezet, geinstalleerd en op naar de voorkeuring.

Bij de voorkeuring was de hartslag 44 OK dan! Zo laag hebben we hem nog niet gehad! Voorkeuren duurde verder wel vréselijk lang, aangezien mijn vetdinges alles uitgelegd kreeg. NIet handig met een paard wat niet graag stilstaat. Toen voordraven. Tammy huppelt altijd vrolijk mee, dit keer ook. Maar een keer was niet genoeg, we moesten nog een keer. Twee dierenartsen kijken. "is wat stijfjes", dus een B Verward Nou, Tammy is nooit stijf, ik hou het maar op het steekloopje wat ze zien als stijf.

Begonnen aan de rit, en die was vreselijk zwaar. Aangezien we thuis alleen maar harde zandpaden hebben was dit echt afzien. Boomstronken, mulle zandpaden en een hele hoop plassen. Tammy was na 20 kilometer nog steeds overtuigd dat ze droge voeten had en dat wilde houden, dus die glipte langs of over elke plas Rolleyes Dat betekende helaas ook af en toe boomstronken ontwijken en glibberen..
Ruim voor de p/a gaan stappen, ik vreesde het ergste voor de hartslag. Ik merkte wel dat ze moeier was dat thuis, en de p/a was pas op 23 kilometer. Bij de p/a na 4 minuten aangeboden en was 60 Lachen Toen weer voordraven, nog steeds een B.
De rest van de rit ging wel lekker, al merkte ik wel dat Tammy het écht zwaar vond. Tussendoor nog wat stukken gestapt en op 2,5 kilometer mijn rijmaatje Karin gedag gezegd en gaan stappen. Dat laatste stuk hebben we ook echt relaxed aan gedaan. Rustig stappen, af en toe een hapje eten... In de laatste kilometer kwam Esther met Andreas ons achterop en in ongeveer hetzelfde tempo zijn we naar de finish gestapt. Vlak voor de finish nog gekoeld en bij de finish was de hartslag 60, waar ik allang blij mee was Knipoog
Weer terug naar de paddock, even uitrusten en bijkomen en naar de nakeuring toe. Hartslag was volgens mij 52 of 54, nog steeds best hoog. Toen weer voordraven, één keer was weer niet genoeg. De tweede keer door groom/vriendin Maaike laten doen, zodat ik zelf kon kijken en dit keer liep ze inderdaad écht niet helemaal lekker.... Verdrietig Dus een C en niet goedgekeurd. Gelijk even benen gechecked en ze bleek zich aangetikt te hebben met het ijzer, snee in de hoefbal. Begrijpelijk dus, maar wel jammer.

Vind het verder niet zo'n ramp. Met dit terrein vind ik het al heel wat dat ze verder goed de 37 km is doorgekomen OK dan! Maar wel even op zoek naar een paar mooie schoentjes en dan zien we volgend seizoen wel weer Lachen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:17

Jammer van de c...hopen dat het plekje snel hersteld. Wel super dat de hartslag elke keer goed was! Mijn vader was erg blij met de hulp van je vriend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:21

Wij zijn ook weer terug. Vond de route niet overal even goed maar heb slechter gezien.

Cloud is helemaal goed gekeurd, maar door de modder een ijzer verloren en een aantal wondjes.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:47

woeliej schreef:
ik hoop dat hij wat beter na denk voor hij weer mensen zo onbehoorlijk behandeld..

En zijn paard Ach gut

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:48

Jammer Wendy van die C. Maar top van Tammy dat ze de finish heeft gehaald!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:53

Freggel schreef:
woeliej schreef:
ik hoop dat hij wat beter na denk voor hij weer mensen zo onbehoorlijk behandeld..

En zijn paard Ach gut

ja die inderdaad ook. Het was of rengallop of stappen wat hij deed, totaal geen constand tempo. Als hij altijd zijn ritten zo rijd vrees ik dat dat beestje het niet lang meer doet Nagelbijten / Gniffelen

maargoed ik denk dat meneer zijn laatste wedstrijd van dit jaar wel heeft gereden. Er is een protestbrief onderweg naar de KNHS over het vooral van vandaag.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:56

ik sta niet bij de uitslag bij, is dat omdat ik minder als 9 km/h heb gereden? Je krijgt dan toch nog wel winstpunten of ook niet meer?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:21

Nee, als je buiten de tijd bent krijg je niets Ach gut Had ik in Onstwedde...net 5 minuten te laat...

Wij waren nog binnen de tijd...9,44 km/u. Valt me nog mee, gezien de stukken die we gestapt hebben en ik er ook naast heb gelopen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:31

Ik ben ook weer thuis.Ook hier een heel dtuk verdwaald (samen met oa Lenneke!)
Ik denk dat het ons wel een klein half uurtje gekost heeft al met al.
We zijn uiteindelijk nog 17-e geworden in de klasse 2 met 13,5. Maar in werkleijkheid denk ik rond de 15 te hebben gereden.
Maar wat boeit het, we hadden gewoon weer als vanouds 3 keer een A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:32

En ik heb Jamika gezien!!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:35

Wij zijn net thuis top weekend gehad!
Allemaal goede waardes en eerste prijs!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:14

Ja, je kwam ons met een noodgang voorbij en we hebben je niet meer terug gezien, haah!
Gefeliciteerd hoor!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:21

zo ook wij hebben het gister goed doorstaan.
Sterker nog eigenlijk geen centje pijn.
Streven was 10kmh, maar dat is bijna 11 geworden. Op de PA had Oasis een mooie hartslag van 48, op de finish 53 en bij de nakeuring 44.
We hebben hooguit 200meter verkeerd gereden en de blubber was geen enkel probleem. Vond het wel een goede oefening voor de cross van volgende week.
Beide heren hebben heerlijk gelopen, lekker veel kunnen draven.

Top dag dus, volgende keer Wanroij.

Enige wat ons stoorde waren een paar blinde klasse 2 ruiters die niet doorhadden dat de finish ergens anders was en kwamen daardoor ongehoord, onaangekondigd langs galopperen. Zelfs een paar voetgangers werden op een meter afstand voorbij gevlogen. In mijn ogen dom en onnodig, zeker als er in de verste verte geen "concurrent" aanwezig is.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:37

Paard weer lekker in de wei............ hoe gaat het met Femcke Jamika?
Mijn nicht is met haar slagschip (1.76) toch nog 20e geworden! Ik had dus 10 min. bij de finish, maar het gaat elke keer een stukje beter!
Volgend jaar nieuwe kansen, moet je maar denken!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:48

Ik heb vanmorgen een kwartier met Femcke gestapt en haar daarna los gehad met haar vriendin. Haar ogen lopen nog steeds en ze begon wat stijf met stappen maar dat werd erg snel beter en ze vond het ook fijn om even lekker te lopen. Los in de bak had ze weinig praatjes, ze stond er een beetje vermoeid bij.
Vanmiddag en vanavond maar weer stappen. Helaas is het land zo slecht op het moment dat ze daar niet in kan.

Ik zag al een link met foto's...weet iemand of er nog meer foto's te vinden zijn?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:49

Ik heb ook enkele van jullie voorbij zien komen ik rijd zelf met mijn fries door het bos heen. De p/a was ook achter bij ons.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:09

18 combinaties niet in de uitslag vermeld, vind het wel erg veel. Route was dus echt niet duidelijk

Vind het heel erg jammer. Ik had zo graag wanrooij klasse 2 gestart maar dat lukt nou dus niet meer.. Baal erg best wel van. Maar de rit was verder wel erg leuk. Was alleen wel fijn geweest dat die lui bij het stap traject me hadden gezegt dat ik fout zat

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:10

shelltje schreef:
Ik heb ook enkele van jullie voorbij zien komen ik rijd zelf met mijn fries door het bos heen. De p/a was ook achter bij ons.

Ja, ik ben je tegengekomen Lachen

Wel een leuk Bokt-gehalte gisteren, ik heb Freggel, Lenneke, Mazzeltje, Linky en WendyBZ ook gespot :-D