Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Adrienne schreef:Het dragen van een cap is niet wettelijk verplicht dus kan ook een organisatie je dit niet verplichten. Ze kunnen alleen een advies uitbrengen.

Margee schreef:Ik zit met stijgende verbazing de slepende discussie te lezen.
Hoe kan een vereniging die voorstaat de westersport (SPORT) te promoten nu de leden voorschrijven een hoed te dragen in wat voor level dan ook tijdens de wedstrijden. Mensen kiezen voor hun veiligheid en willen daarin vrijgelaten worden, op wat voor niveau of level dan ook. Hoeveel mensen zouden het nu eigenlijk doen? Alleen die op dat moment menen er een goede reden voor te hebben!
Ook het onderzoek naar de verzekering verbaast me. Hoe simpel is het de polis van de TS op te vragen en gewoon te lezen of het er in staat ipv te twijfelen aan haar woorden. We weten allemaal wel dat maneges het niet voor niets verplicht stellen, waarom zou een sportvereniging het dan uit willen sluiten.
Het enige argument dat voor de verplichting van de hoed is, werd traditie genoemd. Dus de aankleding als cowboy. Juist daarop wordt altijd zo fel gereageerd als het over de bepaalde kleding gaat. "Het is geen cowboy'tje spelen maar een serieuze sport, topsport soms zelfs". Behandel het dan ook zo en accepteer de meekomende risico's en laat mensen hun eigen verantwoordig mogen nemen.
Dat een helm niet staat, verschilt per persoon, net al de hoed (en sommige kleding). Puur smaakverschil trouwens. Een helm met een hoed erop..... is dat dan fraai om te zien? Dan maak je juist die traditie belachelijk.
Margee schreef:Ik zit met stijgende verbazing de slepende discussie te lezen.
Hoe kan een vereniging die voorstaat de westersport (SPORT) te promoten nu de leden voorschrijven een hoed te dragen in wat voor level dan ook tijdens de wedstrijden.
Het enige argument dat voor de verplichting van de hoed is, werd traditie genoemd.
Jeddah schreef:Helemaal mee eens. Ik begrijp echt niet waarom er "tegenstand" is voor de vrijekeuze...

Anya schreef:Vervang hoed voor dat achterlijk ogende traditionele witte befje, witte broek, witte bloes. Dat wordt ook verplicht gesteld. Vanuit traditie. Want welke goed bij zijn hoofd zijnde sportorganisatie verplicht zijn sporters nu in volkomen onpraktische, volkomen uit de tijd zijnde wedstrijdkleding te verschijnen. Hmmm het zou zomaar de dressuur- en springsport kunnen zijn. Vanwege traditie denk ik.![]()
)
Probleempje... Jeddah schreef:@Peter. Jep! daar ga je dus al!Probleempje...
spatter schreef:peter succes met deze kluif!
zitten weer een hoop haken en ogen aan
ik vrees dat we onze amateur ruiters echt niet kunnen vergelijken met de Z klasse dressuur
dan mogen straks alleen de open ruiters nog met hoed en dat zou wel erg jammer zijn![]()
nogmaals succes!