Moderne caps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Moderne caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 17:16

Ik vind m ook fijn zitten maar als ie tot op mn wenkbrauwen komt…: dat is denk ik ook niet de bedoeling? Baal ervan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 18:20

Muze schreef:
Ik vind m ook fijn zitten maar als ie tot op mn wenkbrauwen komt…: dat is denk ik ook niet de bedoeling? Baal ervan.

Kun je hem niet iets in hoogte verstellen?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 20:13

Nee dat kon met de kylo niet..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 16:44

Vandaag een totaal ander model gekocht.
Qhp Miami. Zonder mips. Die zat nog beter en ook een andere maat.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 08:08

Ik heb net een nieuwe cap gekocht omdat er 30% korting is bij de ej. Weer de uvex exxential met MIPS :Y) , maar nu het nieuwste model (III).

Qua looks exact hetzelfde als de II die ik in 2020 kocht. De oude is niet direct mee gevallen (ok weleens, maar niet op mijn hoofd := ) maar wel 5 jaar oud en vol met krasjes van meegaan in het vliegtuig, auto, keer vallen van een krukje etc. Hou hem wel nog als reserve. Ben echt zo blij met de pasvorm en koeling van deze cap. Er zijn mooiere modellen maar nu voor 110 euro hopelijk weer jaren comfortabel en goed beschermd.

Heb mijn duurdere back on track eq3 lynx verkocht, die pakte ik gewoon niet.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 12:28

Hier toch gisteren weer voor een Samshield gegaan. Weer wat modellen met MIPS gepast, maar het zit gewoon niet.
Samshield zet ik op en zit meteen. Vanochtend les gehad, en merk niet eens dat ik een cap op heb. Blij met m’n keuze dus. Ook al zit er geen MIPS in…

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:32

Op meerdere plaatsen lees ik zeer negatieve berichten over samshield. Weet iemand waarom dat is?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:41

Waar dan wel, en wat?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:59

Op Facebook, insta TikTok. En als je dan vraagt wat er niet goed is, dan komt er geen uitleg. Dacht misschien weet iemand hier wat er “mis” mee zou zijn

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:17

Ik hoorde laatst mensen klagen over pasvorm van nieuwe 2.0 uitvoeringen van samshield. Zou dat het zijn?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:23

Ik durf het echt niet te zeggen. Zie de reacties van nee een samshield moet je echt niet nemen, die zijn echt niet goed. Die zijn echt niet veilig. Dat soort opmerkingen, terwijl mij eerder is gezegd dat Samshield strenge eisen stelt aan de cap. Vandaar dat ik benieuwd was of iemand hier daar meer over weet.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:29

Ik heb er zelf nog niet over gehoord eigenlijk. Zijn het wel 'echte' mensen? Misschien is er een ander merk dat bots inzet voor slechte reclame :+

Samshield voldoet inderdaad gewoon aan de eisen trouwens, anders mogen ze niet verkocht worden in Nederland

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:45

Lithya schreef:
Op Facebook, insta TikTok. En als je dan vraagt wat er niet goed is, dan komt er geen uitleg. Dacht misschien weet iemand hier wat er “mis” mee zou zijn

Ik heb er niks over gezien/gehoord. En eens met Kidde :j

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:59

Ik heb er ook nog niks over gelezen. Hoor juist alleen maar positieve verhalen.
En de pasvorm, dat is bij iedereen verschillend. Bij mij pas de 2.0 perfect.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:46

Ik ben fan van m'n oude Kep. Heb een heel smal hoofd en die staat niet zo megabreed. Zo jammer dat de nieuwere veel breder zijn.. -O- (van model, pasvorm is redelijk gelijk vond ik) heb ook een Br gepast, dat stond ook wel aardig, maar die zat totaal niet lekker. En Uvex was het beide net niet. Mocht iemand nog tips hebben voor een comfortabel wat smaller model dan hoor ik het graag!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:22

De equitheme! Ik heb een heel smal hoofd en die zat perfect

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:12

MarjanB schreef:
De equitheme! Ik heb een heel smal hoofd en die zat perfect

Wat hier vlak boven staat: pasvorm is héél individueel. Bij mijn enorm ovale hoofd paste deze niet. Enkel een Samshield zat comfortabel en goed stevig zonder te drukken. Zowel een 1.0 (gewone klep) als 2.0 (ladyshield).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:24

De Kylo is er dacht ik in verschillende soorten. Die voor meer ovaal hoofd en voor meer rond hoofd.
Mijn dochter heeft nu haar tweede CO Kylo. Vorig jaar de S gedaan voor een meisje van 7,5 jaar. Nu net 9jaar en past gewoon mijn Antares Sellier en Samshield (maat 56). Mevrouw wilde die wel voorzichzelf, maar gezien de groei van haar hoofd weer een Kylo met Mips. Ze vindt het super fijn zitten en onlangs heb ik hem ook eens gepakt en als ik weer een cap moet overweeg ik hem serieus.

Overigens bevalt Samshield mij super! Zit heerlijk. Heb ook een KEP crosshelm, maar die was plots te ruim (door gebruik) en vond ik echt minder comfortabel. Heb een hele mooie Antares Sellier met brede klep. Prachtig, maar zit toch niet zo fijn als de Samshield.
Hij gaat nu wel beter zitten omdat hij zich meer naar mijn hoofd vormt.

Nu wel op zoek naar een crosshelm. De Samshield is best veilig, maar wil in de cross toch wel een echte crosshelm. Denk zelf dat ik wel bij de CO uit ga komen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:31

OneK vond ik ook vrij smal.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:44

Ah dan ga ik nog eens even een rondje doen, moet wel echt passen, daar ben ik al wel achter. Bij de nieuwe Kep heb ik ook een voedingspatroon groter dan de oude :+ Equitheme moet ik even opzoeken waar ze die hier in de buurt hebben :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:24

maessie schreef:
Ah dan ga ik nog eens even een rondje doen, moet wel echt passen, daar ben ik al wel achter. Bij de nieuwe Kep heb ik ook een voedingspatroon groter dan de oude :+ Equitheme moet ik even opzoeken waar ze die hier in de buurt hebben :j

Epplejeck heeft in ieder geval Equitheme.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:32

Oh daar heb ik ze niet zien liggen, daar was ik geweest nl. Dan toch nog een keertje kijken. Heb haar ook nog specifiek gevraagd voor smalle modelletjes :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:58

maessie schreef:
Oh daar heb ik ze niet zien liggen, daar was ik geweest nl. Dan toch nog een keertje kijken. Heb haar ook nog specifiek gevraagd voor smalle modelletjes :+

Ze staan wel op de website.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:38

Ik was even gaan googlen en kwam tegen dat Virginia tech een groot wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan naar verschillende soorten helmen, waaronder caps. Op basis van de resultaten hebben ze ze sterren gegeven. Waarbij de samshield shadowmatt bijv. maar 2 van de 5 sterren scoort. Wel interessante uitkomsten, niet alle merken zijn bekend hier, trauma void lijkt back on track te zijn als ik naar de modellen kijk.

https://www.chronofhorse.com/article/updated-virginia-tech-helmet-ratings-represent-a-step-forward-in-testing/

En de ratings van de helmen:
https://www.helmet.beam.vt.edu/equestrian-helmet-ratings.html

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 07:11

Maar kep en kask scoren er net zo slecht