[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:47

Oh lekker zeg, ben je op een cruise of een all inclusive? Ik heb altijd al een keertje een all inclusive willen doen maar het is er nog nooit van gekomen, ik wilde altijd persee backpacken :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:43

juniper schreef:
Oh lekker zeg, ben je op een cruise of een all inclusive? Ik heb altijd al een keertje een all inclusive willen doen maar het is er nog nooit van gekomen, ik wilde altijd persee backpacken :P

Lekker all inclusive op een heel fijn resort....

Donderdag dagje Luxor in de planning, nu enkel hopen dat mn vriendin dan weer up and running is want die is eergister middag goed ziek geworden maar moet zeggen dat de pillen die ik gister voor haar gehaald heb bij de apotheek wel goed werken en vandaag is ze alweer wat meer op en heeft ze kleine beetjes gegeten.

Nijlcruise staat hier ook nog op mn verlanglijstje maar dat is voor ooit (sowieso moeten we dan geen 4 honden meer hebben ;)).

Vanmorgen even naar het strand gewandeld en de pier opgelopen:
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:18

Paint_Lover schreef:
Vanmorgen even naar het strand gewandeld en de pier opgelopen:
[ Afbeelding ]

Dat ziet er niet heel verkeerd uit {:} .

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:33

@ Paintlover, jaloers!

@Juniper, hopelijk voelen jullie je snel thuis op de nieuwe locatie.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:50

Denies, jullie cowgirl weekend ziet er heel gezellig uit, vast mooie herinneringen voor die en geen. Ik kan helaas niet aansluiten voor een weekend. Wellicht over een paar jaar met Whizper. Wat sta je op een prachtige locatie met je binnenbak en zulke uitrijmogelijkheden. Scheren is trouwens vanwege PPID en al een enorme vacht ontwikkelen rond augustus. Het is zielig om hem dan met warm weer te laten tobben. Hij komt er altijd qua kleur wel prachtig onder vandaan vind ik zelf.

Speedfiets, wat een braverd met je nichtje, die is zijn gewicht in goud waard.

Achterom, gaat je zus wat beter? Sterkte, niet niks van je vakantie zo terugkomen.

Juniper, staat haar mooi dat zachtroze! Succes met de aankomende verhuizing, pluspunten voor jou en Tulip. Sterkte met de wond, het ziet er gelukkig al beter uit.

Toushie, Hailey ziet er idd piekfijn uit zeg als ze nog een veulen aan de voet heeft.

Wat genieten Mondy met Joker en HOE fijn dat je een fijne passende plek voor hem hebt gevonden.

Kirrr, wat een buffel is jullie Fonzie, wauw. Ik mag dat graag zien. Hopelijk ben je inmiddels echt uit de ziekenboeg qua paarden.

Benfan, succes met jullie wedstrijd, laat je weten hoe het is gegaan?

Wat heerlijk je vakantie Paint Lover, geniet ervan.

Maandag is Whizper gecastreerd. Hij heeft het goed gedaan. We mochten erbij blijven, heel interessant om te zien en wat een top team bij DK Emmeloord.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:12

Carien, bedankt. Het is inderdaad een heel breed paard. Ze zijn gelukkig allemaal genezen.
Lucy moet nog gescand worden om te kijken of er een hartslag is. Dan moeten Fonzie zijn tanden ook nog eens nagekeken worden. Er zitten nu een soort tanden uit klei in de 'gaten' waar de tanden zaten. Deze moeten blijven zitten tot alles volledig genezen is. Af en toe moeten die eruit gehaald worden zodat alles eronder ook kan gecontroleerd en proper gemaakt worden.

Is Whizper die walla walla whiz uit je profiel? Bepaalde reden dat je hem al zo 'snel' castreert?
Wat zijn je plannen met hem? Hopelijk een snelle genezing.

Laetifolia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 08:45

Hey ik ben nieuw hier.

Ik rij nu een 4 jaar western... weliswaar met een haflinger, maar hij vindt dit superleuk en ik dus ook! Ik kom gezellig mee kletsen

Mijn zoontje van nu 6 maanden vindt het ook al leuk

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:19

Helaas doen de foto's het bij mij niet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:11

Welkom, ik kan je foto’s idd ook niet zien.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:54

Welkom ! Foto's zijn inderdaad niet zichtbaar

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:18

Hoi allemaal,

Deze dressuurmiep heeft over 2 weken een Pasconsult om een (boomloos) western zadel uit te zoeken!

Ik wil dit zadel vooral gaan gebruiken om lekker lange buiten ritten mee te maken en af en toe een rondje in de bak mee te rijden.

Wat zijn dingen waar ik op moet letten? En waar zal ik het meeste aan moeten wennen?

Groetjes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:38

Ik heb nooit moeten wennen aan een Westernzadel, zeker niet vanuit een dressuurzadel. Ik kan ook alleen maar switchen naar een dressuurzadel als ik nog eens 'klassiek' wil rijden, veelzijdigheid of springzadel kan ik niet meer in zitten :D

Je moet - denk ik - vooral opletten of je niet in een stoelzit gedrukt wordt. Mijn ervaring is dat dat met Westernzadels snel kan gebeuren.

Met boomloze Westernzadels heb ik verder geen ervaring (althans, de enige ervaring die ik heb was geen positieve), dus of daar nog speciale aandachtspunten zitten voor jezelf als ruiter kan ik je niet over adviseren. Ik weet wel dat ook boomloze zadels echt niet op ieder paard passen of voor ieder paard geschikt zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:42

Daar kan ik me wel in vinden :j
Zelf ben ik vooral fan van de Freemax, bij een pasconsult bleek die het best passend en meest comfortabel voor zowel mijn paarden als mijzelf. Maar boomloos of niet, een zadel moet gewoon goed passen voor zowel paard als ruiter :j

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:19

welkom Laetifolia !

@_Carien. hoe gaat het nu met Whizper na de castratie ?
@Gerardyolo heb je zelf al weel een idee wat je qua zadel zoekt? of ga je er gewoon open in?
het belangrijkste is dat het zowel voor paard als voor jou past!

Ik ben nu bezig met het AQHA rulebook uit te spitten naar info voor zondag (wedstrijd)
wat een hoop regels zijn er :wow:
ik start beginners trail onder het zadel, en ik start walk/jog pleasure heb er zin in!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:04

Gerardyolo schreef:
Hoi allemaal,

Deze dressuurmiep heeft over 2 weken een Pasconsult om een (boomloos) western zadel uit te zoeken!

Ik wil dit zadel vooral gaan gebruiken om lekker lange buiten ritten mee te maken en af en toe een rondje in de bak mee te rijden.

Wat zijn dingen waar ik op moet letten? En waar zal ik het meeste aan moeten wennen?

Groetjes!

Wat leuk! Ik heb ook een Edix Equis aangeschaft, een boomloos westernzadel. Ik moest wel enorm wennen aan het boomloze, en moest echt mijn houding en draai weer vinden in het (stijve) zadel maar nu zadel is ingereden en ik eraan gewend ben zit ik heerlijk en Marnix loopt er goed onder!

Welkom Laetifolia!

Ik heb mijn eerste westernles de 26e van oktober! Veel zin in. Zij is ook centered riding instructeur naast western instructeur dus ik ben erg benieuwd wat we van haar kunnen leren.

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:13

Ik ben al een dressuurzadel gewend, dus dat wennen zal dan gelukkig wel meevallen!

Ik laat een erkend zadelpasser komen, heb zelf ook nog nooit een boomloos of een westernzadel gehad. Dus ik laat me goed adviseren.

@scc
ik ga gewoon lekker kijken en vooral voelen. Het moet natuurlijk goed liggen voor knollie, maar een beetje comfort voor mezelf is ook wel fijn.
Ik heb een dressuur zadel met diepe zit en veel wrong, super fijn om te trainen. Maar ik merk dat ik op lange buitenritten etc toch wat meer vrijheid wil.
Paardlief veranderd met de seizoenen ook erg veel (buitenbak) dus zo werd in overleg met de passer al snel de keuze voor een boomloos western zadel gemaakt!

Ik ben erg benieuwd in ieder geval!

@monody
Fijn om te horen dat het zo goed bevalt!
Wie weet trek ik ook ooit de stoute schoenen aan om te gaan western-lessen

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:12

Wij hebben met al die regen in t vooruitzicht maar even wat voorzorgsmaatregelen genomen :))

De rest staat in zn topic, wat kan je toch trots zijn op je beest he <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 01:21

Wat knap van Joker!

Wij zijn vandaag verhuisd en gelukkig ging alles soepel. Tulip liep zo op de trailer voor een reis van welgeteld 10 minuten. We hebben haar gelijk bij de twee ruinen gezet want dat deden ze in het verleden ook met andere pension paarden. Er werd een paar rondjes gerend en daarna werd het al snel rustig. Voor we het wisten stonden ze met z’n drieën hooi te eten. Daarna lieten ze Tulip zien waar het water was en heeft ze even gerold en de geitjes bekeken. Mijn vriendin en ik hebben de zadelkamer ingeruimd en de stallen opgestrooid, en daarna vond ik het wel mooi geweest. Misschien verbeelde ik het me, maar ik had het idee dat Tulip het gelijk naar haar zin had!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 07:57

Ziet eruit als een super mooi plekje!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:43

juniper schreef:
Wij zijn vandaag verhuisd en gelukkig ging alles soepel. Tulip liep zo op de trailer voor een reis van welgeteld 10 minuten. We hebben haar gelijk bij de twee ruinen gezet want dat deden ze in het verleden ook met andere pension paarden. Er werd een paar rondjes gerend en daarna werd het al snel rustig. Voor we het wisten stonden ze met z’n drieën hooi te eten. Daarna lieten ze Tulip zien waar het water was en heeft ze even gerold en de geitjes bekeken. Mijn vriendin en ik hebben de zadelkamer ingeruimd en de stallen opgestrooid, en daarna vond ik het wel mooi geweest. Misschien verbeelde ik het me, maar ik had het idee dat Tulip het gelijk naar haar zin had!

Geweldig dat de verhuizing zo goed ging! Dat ziet er inderdaad een hele mooie plek uit.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:42

Wat een heerlijke plek lijkt me dat !

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:08

Ziet er mooi uit. Echt Amerikaans ook (naar wat ik van youtube films herken)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 23:34

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik de juiste keuze gemaakt heb! Ze was eigenlijk vanaf het begin af aan op haar gemak, veel meer dan bij de oude stal. Daar stond ze constant 'aan' omdat er wel eens elanden op het terrein kwamen en ze dan geen kant op kon. Hier staat ze gewoon relaxed te eten met de jongens. Ze is ook helemaal niet meer onder de indruk van de geitjes, ze loopt er gewoon naar toe om te neuzen.

Vandaag (dag 2) heb ik haar ff uit de wei gehaald zodat ik haar benen kon afspoelen en insmeren, en daar gaf ze ook weinig om. Ik was bang dat ze te veel naar de ruinen zou trekken maar dat valt zat mee. Ze houdt ze wel in de gaten maar ze let ook op mij.

Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:49

- xDenies: Mij lijkt het super leuk om mee te doen als Fudge iets meer ervaring heft
- Mondy: Wat lekker om zo naar buiten te kunnen. Leuk koppie trekt die met de paraplu.
- Juniper: Tulip haar wang begint al mooi te genezen. Wel heel jammer dat die stalhouder niet even jouw paard en die van andere heeft gecontroleerd. Wel heel fijn dat ze nu op een beter plekkie staat
- Paintlover: Lekker even vakantie pakken
- Carien: Hoe is het nu met Whizper?
- Laetifolia: Welkom! Ik kan helaas niet de foto's zien
- SCC: hoe was de wedstrijd gegaan?
- Monody: Hoe was je eerste les gegaan?

Afbeelding

Hier gaat die lekker. Mister Fudge heeft zondag zijn eerste ranch riding en trail les gehad. Wat goed tips gehad mbt zijn schouder naar binnen laten vallen. Hij heeft meerdere obstakels kunnen pakken. Ben ook heel trots dat ik het poortje met hem kon doen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast heeft meneer nog en cursus ongewenst aangeraakt worden gehad. Een merrie die mee reed drufte niet over het zeil. Hij mocht voorop zodat het merrietje strak er achteraan kon lopen zodat ze het wel durfde. Hij vond zichzelf erna wel heel erg zielig :') Als afsluiter mocht mijn nichtje hem beetje rondrijden. Doet meneer gewoon.(als iemand nog tips heeft voor een blouse die niet zo poef is in deze kleuren hoor ik het graag)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:22

Wat doet ie dat knap zeg !!! Ik ben altijd een beetje verliefd als ik zn manen en pony zie in combi met dat snoetje. Een beetje een ondeugende surferdude uitstraling :D