[SGW] Voorbespreking SGW Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:44

Percy schreef:
Met dat zweepje een paard pijn doen, dan weet je echt niet waar je het over hebt.

;

Deze opmerking is volgens mij niet echt nodig, niemand heeft het over het paard pijn doen, alleen over het bovenhands zweepgebruik was mijn inziens onnodig is.

En misschien hebben we hier in het topic dan wel geen verstand van "talentvolle jonge hengsten" opleiden, maar dat neemt niet weg dat we niet mogen zeggen wat we gezien hebben.

Apple

Re: Voorbespreking SGW Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:46

Lisse dit jaar was inderdaad niet te vergelijken met Lisse voorgaande jaren. De BB stond ook mooi gebouwd. Voorgaande jaren was de BB 'struikelhoogte', maar nu was vrijwel alles in de BB op 70cm en kun je de BB mooi gebruiken als 'opstapklasse' om te kijken of je klaar bent voor de B :-)

En dan inderdaad, als je de BB foutloos uit kunt rijden ben je B klaar, als je de B foutloos uit kunt rijden (zonder de alternatieven te nemen) kun je denken over de L :-) Dat is ook een beetje mijn idee.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:58

Ben ik deels met je eens Apple. Mijn paard is mega fanatiek. Zette ik hem voor de punt (6) zou hij 99,9% zeker de L stijl ook genomen hebben. Ik vond die niet prettig staan zo.

Daarom nam ik het alternatief. Alleen paardlief had de punt al in vizier en was beledigd dat ik hem daarvoor weg stuurde. Stomme stop op het alternatief daardoor.

Vond het vorig jaar beter staan. Toen was de punt met daaraan de stijl helemaal afgevalgd. Dus kon je gewoon een halve volte rijden zonder dat je weg stuurde voor een hindernis of je in de L lijn kwam. Punt stond wel in de L lijn, stijl niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:01

Klopt hoor Henny, hangt natuurlijk ook helemaal af van paard en situatie :j

(in de BB heeft mijn wederhelft nog erg moeten sturen om paardlief na de waterbank langs de B-sprong te krijgen ipv eroverheen :)) )

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:03

Haha ja die stond er ook erg bij van "kom maar, spring me"

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:55

smurffie schreef:
Daaraan wil ik toevoegen dat ik je met een korte zweep best wil laten voelen hoeveel pijn je kan aanrichten :+ zal je vies tegenvallen en kan flinke blauwe plekken geven.

Ik vind je heel nongalant omgaan met de onkunde van je dochter. Ongehoord gedrag tegen het paard omdat ze het rij technisch niet afkan en boos was dat ze er bijna naast lag.. Zonde van het paard

Ik hoorde idd over een zweep gebruik (na aanleiding volgens mij van een foto) de manier waarop en de knhs dit niet moet zijn..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:07

Overigens op fb foto's en linken van fotografen
Boelo Meijer
En Marcel van der bos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:11

kiddokids schreef:
Overigens op fb foto's en linken van fotografen
Boelo Meijer
En Marcel van der bos

Waar zie jij die dan?
edit: Ah, sorry. Die zijn al een paar dagen geleden geplaatst. Ik dacht dat er nog nieuwe bij gekomen waren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:21

op hun eigen site Nickeltje

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:29

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:44

Weer leuke foto's. Thanx kiddokids! Foto's van het ringsteken zijn ook leuk zeg!

Percy leukd foto van Caressa op het heksenoog in de link van kiddokids. Toen ik door het heksenoog kwam zag ik ook een vrouwelijke fotograaf staan. Vorig jaar ook, maar ook toen de foto nooit gevonden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:47

Dank maximiliano. Heb die foto nog niet gezien, ga eens zoeken.

Als je goed kijkt naar de foto's zie je het misschien niet maar ze slaat nou niet bepaald raak. Het gaat om het geluid, niet om het dier pijn te doen. Snap werkelijk niet hoe mensen van een paar foto's zulke oordelen kunnen geven. Toen hij door de waterbak ging is hij meer dan uitgebreid beloond en het paard in kwestie is geen watje maar een paard die zijn ruiter echt wel afrekent als die niet fair is. Paard is verder prima in orde, zowel geestelijk als fysiek.

Wat wel waar is, wat Apple ook al zegt, is dat we de cross veel gemakkelijker hadden verwacht naar aanleiding van vorig jaar. Wij vonden dit een prima cross voor een jonkie met het niveau van vorig jaar in ons hoofd en we keken wel even op toen we de cross liepen. Maar dan sta je al voor een voldongen feit.

Ze heeft bij de hoed het alternatief gepakt omdat dat toch echt te gek was maar hij pakte zo prima en enthousiast aan.

De waterbak had ze net zo moeten nemen in de B dus is er geen reden om daar over B of L starten te beginnen.

Paard heeft in elk geval nergens last van. Wel jammer dat er een paar zijn die weer een stok zien om de beer te slaan.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:54

Ze hebben het ook allemaal over het beeld heh Percy. Niet de gevolgen. Geen van ons is erbij geweest maar het beeld is niet prettig.

Ik denk als jij de foto zo van mij gezien had, je hetzelfde idee erbij kreeg. En al was het niet zo, heb je een strenge hindernisjury dan werd dit gezien als overmatig zweepgebruik. Maar denk dat we er dagen over door kunnen gaan maar toch een ieder een andere mening houdt.

Het was een leuke wedstrijd, die in mijn ogen vooruit gegaan is.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:03

Percy niemand heeft het hier gehad over pijn doen. Maar het is gewoon niet toegestaan in de sport. (En het staat zo slordig als je met eem bovenhandse zweep het www overgaat, maar dat terzijde) Dan kun je 100x roepen dat het allemaal wel meevalt. Maar een strenge jury heeft daar echt geen boodschap aan. Je hoeft je tegenover ons niet te verdedigen, het is je eigen verantwoording. Maar neem het mee als leermoment zodat je dochter zich de volgende keer niet hoeft te verdedigen richting knhs of jury. Want dat is een stuk rotter dan een discussie op bokt.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:07

Nee hoor dan lees je niet goed. Ik zie het niet als een stok om mee te slaan maar snap de logica niet. En heb daar ook naar gevraagd.
Ik heb ook nergens gevraagd of het paard ernstig gewond is of psychische hulp nodig heeft. Ik ga er helemaal niet vanuit dat het paard ergens last van heeft, dat heb ik ook al eerder geschreven.
Die zweep maakt hetzelfde geluid als je hem op de gebruikelijke manier hanteert. Dus waarom bovenhands en daarmee diskwalificatie riskeren?

Voor mij zit er een verschil in een paard overtuigen, waarschuwen, corrigeren, aanmoedigen door middel van een zweep en het bovenhands meerdere keren slaan.
Dat laatste lijkt in jouw dochters geval in mijn ogen op het uiten van frustratie nadat ze een klapper op paards nek Had gemaakt.
Zo gebruik je die zweep gewoon niet, je zet je cap toch ook niet achterstevoren op?

Daarnaast viel er ook niets meer te winnen of verliezen aangezien ze uitgesloten was.

Al met al zijn dit de scenario's die elke springruiter wel eens tegenkomt en hoe moeilijk ook, rust kan je redden op zulke momenten....

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:26

Freggle_Edge schreef:
Percy niemand heeft het hier gehad over pijn doen. Maar het is gewoon niet toegestaan in de sport. (En het staat zo slordig als je met eem bovenhandse zweep het www overgaat, maar dat terzijde) Dan kun je 100x roepen dat het allemaal wel meevalt. Maar een strenge jury heeft daar echt geen boodschap aan. Je hoeft je tegenover ons niet te verdedigen, het is je eigen verantwoording. Maar neem het mee als leermoment zodat je dochter zich de volgende keer niet hoeft te verdedigen richting knhs of jury. Want dat is een stuk rotter dan een discussie op bokt.

Gelijk mijn vriendin zei precies het zelfde laat de knhs het maar niet zien

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:57

Sommige mensen willen het gewoon niet inzien ;)