_Sim_ schreef:Loetie84 schreef:Maar ook zonder die regel te overtreden, kun je ieder weekend een 'SGW' rijden hoor _Sim_. Er zijn in deze periode ook zo veel oefencrossen van leuk niveau, dat ik 9 weken achter elkaar weg had gekund zonder in de knoei te komen met regeltjes, en misschien wel vaker, maar ik kijk nooit verder dan 80 km. Dus in die zin is het een beetje een dode letter.
Dat klopt wel maar de echte, en dat bedoel ik niet denigrerend, wedstrijdruiters rijden geen oefencrossen zoals jij die bedoelt. Dat ze de tripalon van Laren en Bussloo enzo gaan rijden.
Begrijp wat je bedoeld, maar in dit geval zaten Broekelo en Ermelo ertussen als oefencrossen. Als broekelo idd op 80 staat, zijn beide toch vergelijkbaar met een B cross... Laren en Bussloo zijn idd niet echt aantrekkelijk voor iemand die regulier B of misschien zelfs hoger start. Hoogstens een leuk tijdverdrijf op de zondagmiddag
maar die bedoelde ik in dit geval niet.Maar goed, er is altijd wel wat van te zeggen. Als de KNHS de regels niet versoepeld had in dit geval, waren er ook klachtem gekomen. Het is gewoon lastig om het iedereen naar de zin te maken...