[SGW] SGW Markelo - Nabespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:10

Voor ons mensen uit het Westen is het al snel wat pittiger als we naar het Oosten komen :D

Ik vond het wel meevallen... alleen hindernis 8 en 9 waren wat meer aan de maat en die heb ik dan ook finaal afgebroken. Ik denk dat je hier in het westen wat minder vaak flinke borden, waaiers en een triple tegen zal komen in het spring parcours voor de cross....
Laatst bijgewerkt door manic op 03-04-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Re: SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:13

Ik vind het altijd wel een beetje vreemd dat mensen aankijken tegen een parcours van nog geen normale B hoogte. Terwijl er daarna gecrosst moet worden over vaste hindernissen die niet meegeven. Ik persoonlijk vind de parcoursen op sgw's in de B echt laag staan. Vooral als je ziet hoe sommige mensen rondrijden en daarna dus nog wel een cross in mogen. Als het iets hoger zou staan, haal de de stuntpiloten er ook wel tussenuit. Die zullen dan helemaal niet meer rondkomen.

Manic, dat is inderdaad ook een verschil. Hier in het oosten word er altijd wel redelijk aan de maat gebouwd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:14

Ik hou het er vooral op dat het psychisch is bij de ruiters, vooral een triple is voor een paard heel simpel te springen en gaat vaak fout omdat de ruiters zitten te mutsen

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:19

Tsja, ik kom nu al niet meer rond :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:24

Je hebt ook mensen met pure pech he Manic! maar ik zie soms mensen rondrijden en dan hou ik mijn hart vast als die heelhuids uit de cross komen.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:25

Mja, meld hier me ook nog even!

Dressuur maar 5 minuten kunnen losrijden! uiteindelijk wel 208 punten en stond daarmee 4e!
losrijden springen ging heel fijn, beter dan normaal! Is het parcours een beetje slordige lijnen maar maar wel fijne sprongen ertussen zitten, ging dus goed tot hindernis 7! Toen moest ik d'r terug nemen omdat ze overkruist zat maar toen ging het fout bij de dubbel ik kwam er denk ik iets te kort bij en toen ging ze in de ankers en toen viel ik er nogal stom af!
Dus uiteraard ook geen cross mogen rijden!
Balen maarja, niks meer aan te doen! volgende keer beter! :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:26

bvw schreef:
Ik hou het er vooral op dat het psychisch is bij de ruiters, vooral een triple is voor een paard heel simpel te springen en gaat vaak fout omdat de ruiters zitten te mutsen

Ja, het is voor mij inderdaad psychisch. Ben een keer met m'n pony in/door een triple geklapt, balk tussen z'n benen, samen over de kop. Hier in het noorden hangt het er erg vanaf hoe hoog ze het B bouwen. Emmeloord bijvoorbeeld staat altijd best aan de maat, de wat kleinere wedstrijden minder hoog.

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:27

@Thaampje: Ik heb je nog zien vallen inderdaad. Hopelijk heb je je geen zeer gedaan? Wij vonden iig wel dat je een hééle mooie pony hebt!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:34

Afbeelding

Zo moet het dus niet :D

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:35

Oeps, altijd fijn als dat soort momenten worden vastgelegd! :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:35

Je paard wil eronderdoor Manic :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:38

Hij wou het hekje van Hekwereld van dichterbij bewonderen :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:55

tientjeh schreef:
Ik vind het altijd wel een beetje vreemd dat mensen aankijken tegen een parcours van nog geen normale B hoogte. Terwijl er daarna gecrosst moet worden over vaste hindernissen die niet meegeven. Ik persoonlijk vind de parcoursen op sgw's in de B echt laag staan. Vooral als je ziet hoe sommige mensen rondrijden en daarna dus nog wel een cross in mogen. Als het iets hoger zou staan, haal de de stuntpiloten er ook wel tussenuit. Die zullen dan helemaal niet meer rondkomen.

Manic, dat is inderdaad ook een verschil. Hier in het oosten word er altijd wel redelijk aan de maat gebouwd.

Ik kom niet uit het westen, dus daar kan het niet aan liggen :D Zoals ik zei, spring ik altijd eerst BB vooraf, omdat ik B in een keer (psychisch) zo hoog vind. Ik ben gewend dat het parcours ongeveer op BB niveau staat met een SGW. Hier stonden een aantal hindernissen, waaronder 8 en 9, toch bijna tegen de meter aan. (ok, 6 en 3 stonden wat laag)
Wat betreft de triple, dat zit idd vaak tussen de oren, maar alle oxers stonden toch een stuk uit elkaar. Dat ben ik zelfs niet op een gewone B wedstrijd gewend!
Het is niet erg dat het aan de maat stond (en misschien zoals je zegt, juist wel goed), maar ik was gewoon een beetje onder de indruk, omdat ik niet gewend ben om vanuit het niets (bijna) B te springen. Ik ben namelijk geen stuntpiloot, maar gewoon een scheiterd :P

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:59

Ik vond de oxers ook nogal breed staan toen ik het liep! Maar eigenlijk waren alleen 8 en 9 wat meer aan de maat. BB progressief ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:00

manic schreef:
Hij wou het hekje van Hekwereld van dichterbij bewonderen :D

ik denk dat hij gewoon de kwaliteit wou testen :+

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:05

Nou die is goedgekeurd... Airjacket ook :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:07

Achja in vergelijking met een B parcours stond het niet hoog natuurlijk, maar in vergelijking met sgw Wieringerwerf bijvoorbeeld wel ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:09

Echt geweldige foto Manic :P Heb je die ook besteld in groot formaat?! Hahaha. Naja, wel balen natuurlijk, Uiteindelijk kom je voor de cross...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:09

manic schreef:
Nou die is goedgekeurd... Airjacket ook :D
En, hoe (be)viel die? :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:13

Ik vind ook dat ze het springen met de sgw wat hoger moeten doen persoonlijk :o
Ik heb ook al vaak genoeg parcoursen van 1.20 voor me neus gehad.
Maar dan rijd ik een stuk netter dan het zo laag stond als in Markelo.
En je haalt nog beter de Kamikaze piloten er uit!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:16

1.20 maakt het nou niet echt toegankelijk of B(eginner) niveau.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:18

Bedoel ook niet dat er 1.20 moet staan hoor!
Maar als je vaak genoeg al parcoursen van 1.20 hebt gesprongen dan is de sgw wel heel laag.
Van mij mogen ze het gewoon lekker goed 1m bouwen.
Maar dat is natuurlijk ook wat persoonlijks.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:23

Tsja de cross en het springparcours horen in de B paarden beide op maar 80-90 cm hoogte max gebouwd te worden, als je het springen dan zo laag vindt ga je toch over naar een hogere klasse met SGW. Maar als je een parcours van 1.20 kunt rijden moet je imo ook een parcrous van 80 cm netjes kunnen rijden.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:24

Ik vond het prima zoals het stond! :)
Denk zeker niet dat het lager moet, dan is het nog lager als sommige hindernissen in de cross.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:55

marijkiiii schreef:
Ik vond het prima zoals het stond! :)
Denk zeker niet dat het lager moet, dan is het nog lager als sommige hindernissen in de cross.

Het springparcours moet idd eigenlijk niet lager staan dan de hindernissen in de cross. Ik ging nu met veel vertrouwen de cross in, omdat dat allemaal 'huppeltjes' waren vergeleken bij hindernissen uit het springparcours! Maar tot nu toe ben ik alleen lage parcoursen tegen gekomen tijdens SGW... Bathmen vond ik bv erg laag staan, terwijl er stevige sprongen in de cross stonden die naar mijn idee echt wel hoger en breder waren dan de hindernissen uit het springparcours.