dofuzz schreef:VivaLaVida schreef:hoezo jij gaat je paard toch niet bij een trainer zetten paintless, en je hebt ook een jonkie gekocht toch?
wij hebben een 4 jarige gekocht die wat meer allround gefokt is (vader is crosstie lynx peppy en moeder sheza prissy zip) en die leid ik op door naar les te gaan er mee, dus zet ik niet in training (niet vanwege geld-issues maar andere redenen) En ik wil toch echt gaan reinen met die dame. Ik zeg niet dat ik de top wil bereiken, maar wel kijken hoe ver we komen en ik heb zeker ambitie. Ze was zeker niet goedkoop, maar ook niet bovenin de prijsklasse. Ik schaam me daar niet voor hoor....... Ik ben het er mee eens dat je als beginner niet 1 of andere jonge goedkope knol moet kopen en denken dat je daar heel ver mee komt. Maar er zit ook wat tussenin. Vind ik.
de eerste keer dat je op die manier pak'm beet een 72 (NRHA wel te verstaan) betaal ik jou een goede fles champagne. echt ik meen het, ik wens het je toe, maar ik vrees het ergste. zelfs de top nonpro's (hier en in de US) kunnen het niet alleen of hebben met schade en schande geleerd dat het anders moet om een beetje leuk mee te draaien
Ik bedoel er mee te zeggen dat het zeker een risico is om je paard niet bij een trainer te zetten maar het "zelf" onder begeleiding doen. Want je zult minder ver komen als je misschien gewenst had. Maar ook dat ik erg serieus met mijn paarden ben, en niet zomaar wat aanmodder...
Dus dat niet iedereen die het "zelf" doet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zetten etc.
Misschien voel ik me wel (onterecht) aangesproken maar wil niet vergeleken worden met mensen die maar wat aanmodderen en vervolgens gaan janken dat het niet lukt......
) en die leid ik op door naar les te gaan er mee, dus zet ik niet in training (niet vanwege geld-issues maar andere redenen) En ik wil toch echt gaan reinen met die dame. Ik zeg niet dat ik de top wil bereiken, maar wel kijken hoe ver we komen en ik heb zeker ambitie. Ze was zeker niet goedkoop, maar ook niet bovenin de prijsklasse. Ik schaam me daar niet voor hoor....... Ik ben het er mee eens dat je als beginner niet 1 of andere jonge goedkope knol moet kopen en denken dat je daar heel ver mee komt. Maar er zit ook wat tussenin. Vind ik.

prijs staat er niet bij.