[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:52

Ik liep zaterdag en zondag ook rond met mijn SGWay of Life vest! Haha!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:06

@Jetluinstra: Was je tevreden over de hoefsmid? Heb namelijk minder goede verhalen over hem gehoord.
@MelanieB: Leuk filmpje! Jou tinker springt echt super! En een lekker tempo ook nog leek het! Heb het normaal niet echt op tinkers maar deze is wel heel leuk! Net als ''tinker Bart'' die ook meedeed!
Laatst bijgewerkt door Sim op 20-10-08 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd; namen noemen is niet toegestaan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:24

jetluinstra schreef:
Alle prijswinnaars en kampioenen gefeliciteerd!!
Vind het maar wat knap, zo makkelijk vond ik de cross niet.
Wat een leuke foto's en verslagen allemaal!!

Heb teleurstelling van gisteren weer verwerkt, dus hier mijn verslagje van de B-cross op zondag
Na een foutloze cross in Neede, Laren (tripalon) en Broekland (2e prijs!!), had ik een goed en zeker gevoel om in Barchem te gaan starten. Was wel ijzer kwijt geraakt in Broekland, Sascha daardoor wat kreupel, en had daardoor niet veel kunnen rijden. Hoefsmid had pas weer afgelopen donderdag tijd, dus paar daagjes in de wei gestaan.
In de ochtend dressuur gereden, ze voelde bij het losrijden goed aan, maar in de ring had ik het gevoel dat ze geen stiften meer in had, zo krabbelig was ze. Toch nog 188 punten. Bij het losspringen was ze zoals altijd erg heet en helemaal toen ze de ring in kwam en alle crosspaarden voorbij zag komen met alle fluitgeluidjes die erbij horen. Ik heb mijn handen vol gehad om haar rond te sturen. Doordat ze zo druk was, balkje geraakt, 4 strafpunten.
Bij DA hartslag van 60 en ze liep keurig op de harde baan. Wel nog even weigeren voor de losspringhindernis.
Toen de cross in. Een ruiter voor me kreeg gelijk 3 weigeringen op hindernis 1 en mocht de cross verlaten. Gelijk kreeg ik visioenen van Gorssel, waar ik ook ben blijven staan voor hindernis 1 (mijn eerste cross). Maar gelukkig, mevrouw startte goed en kwam ging wel wat weifelachtig over 2, super over 3 en hindernis 4, de verschrikkelijke bult, nam ze als een volleerd crosspaard. Dit was de hindernis waar ik het meeste tegenop had gezien. Dus lekker relaxed verder naar 5, het kruis. Dat had ik niet moeten doen, weigering Boos! . Alternatief maar gepakt, durfde het ineens niet meer aan. Weigering hindernis 6 Boos! , weigering hindernis 7 Boos! . Vervolgens alles goed genomen, tot de 2e waterbak. Ze bleef waarempel staan voor het lage stammetje. Ze is er toch overheen gestapt en voor de rest cross goed uitgereden.
In de uitslagen lees ik dat ik toch uitgesloten ben Huilen , hebben ze de aarzeling toch als 4e weigering gezien. Maar ik heb de cross wel uit kunnen rijden, gelukkig!
Bij de DA bleek dat het linkerhoefijzer weer weg was! Dat verklaart misschien ook haar gedrag?? Ter plekke naar hoefsmid gegaan, anders weer de hele week problemen gehad, nu kan ik lekker rustig trainen en voorbereiden op mijn laatste cross van het seizoen, Diepenheim.

Zijn er toevallig foto's gemaakt van nummer 88 op zondag?? (het roze gevaarte)Was er trouwens nog een fotograaf?? Heb hier niets over gehoord of gezien.
Zag in de uitslagen dat er ruiters gestart zijn die meer dan 24 strafpunten in het springparcours hadden. Dacht dat dat niet mocht? Weet iemand hoe dit zit, of heb ik het verkeerd gezien?

Aah jammer zeg Ach gut
Ik heb je wel gezien Ja
Bij hindernis 1 zag ik wel een ijzer liggen Ja

@ Henkjan, dank je Haha!
Die andere tinker deed het idd ook super (marsafuba ofzo @ Bokt) zij deed er wat langzamer ove rmaar wel foutloos Ja

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:24

@Urose: dank je wel, wist niet dat tijdfouten telden, weer wat wijzer geworden
@henk Jan: hoefsmid maakte op mij een hele goede indruk, gaf ook leuke tips voor brokkelende hoeven (honing!!)en stijve gewrichten. Heb sinds zondag nog niet gereden, weet niet hoe ze nu op haar ijzers staat. Maar hoorde van mijn instructrice ook dat het niet zo'n hele goede was..... Maar deed alles heel rustig en met beleid, hoop er het beste van.
@melanieb: vast mijn ijzer!! dank je. Hele leuke tinker heb je, zie zelden tinkers zo leuk springen!!

O ja, heb nog een vraag voor als iemand dit leest en het antwoord weet... Moet je minimaal een 6 voor stijl hebben, om ook winstpunten toegekend te krijgen in de B?? Dus als je lager dan 6 hebt,maar je springt wel foutloos een cross, tellen de punten dan niet????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:24

klopt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:26

Mijn ijzer is in het springparcours ook los geraakt, en in de cross ben ik hem verloren! Dus misschien ook wel van mij Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:29

Ik had 6,3 voor stijl. Nagelbijten / Gniffelen

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:30

@henk jan: je mag hem hebben hoor, heb hem niet meer nodig.... Laat je nog wel weten of mijn merrie nu goed op haar ijzers staat, voor hetzelfde geld staat ze er super op en dan gaan er inmiddels verhalen rond dat hij niet goed is! Zou ik heel vervelend vinden, leven en laten leven, toch???
@lielle: dank je wel voor je antwoord

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:31

@melanieb: ik maar een 5,8... ben ik even blij dat ik uitgesloten ben na 4 weigeringen, pffffff Knipoog

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:46

Zijn werk zal ook zeker goed zijn! Maar hoe hij soms dingen brengt tegen sommige mensen.... Maar dat is natuurlijk mijn menig!

Aan het ijzer heb ik niks meer, maar de stiften zou wel fijn zijn als ik ze terug kan krijgen... Bloos Misschien kan je er een foto van maken of het mijn ijzer is? haha

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:49

De hoefsmid doet zijn werk wel goed hoor! Hij is onze vaste smid en idd veel praten kan hij wel.. Bloos Daar moet je dan ook maar niet te veel naar luisteren hoewel die honing idd erg goed werkt! Dat gebruik in namelijk ook bij mijn eigen pony en het verschil is echt te merken!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:10

Lijkt mij persoonlijk niet zo heel verstandig om over de des betreffende hoefsmid te gaan praten hier op bokt (ook al wordt er geen naam genoemd). Het is namelijk een bekende hoefsmid hier in de omgeving! Lachen Lachen. Het is een zeer vriendelijke en spontane man!
jetluinstra: ik heb je nog wel zien rijden met het springen.. Hij had er veel zin aan met het losrijden! Lachen.. Balkje was jammer, maar je kwam echt niet uit Lachen Succes verder!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:34

jetluinstra: wat jammer zeg, gelukkig uiteindelijk wel alles gesprongen. Maar Barchem is toch wel even wat anders dan Laren of Broekelo.

Muriel: honing?? Vertel!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:56

Waar ik me dan een beetje zorgen om maak is het stijlpunten formulier.
Daar worden nog steeds oude voor gebruikt, waarbij een 5 wel voldoende is voor een winstpunt. Wat ik me dan afvraag is of de stijljury deze 5 aanhoudt, of toch de 6. Want bij de KNHS zullen ze ongetwijfeld de 6 aanhouden.

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:17

@buenavista: je hebt helemaal gelijk over de hoefsmid, iedereen heeft altijd een andere mening en ervaringen, daar kom je toch nooit uit! Mij heeft hij super goed geholpen!! Pling
@teegee:wat betreft de honing, dat schijnt heel goed te helpen tegen brokkelhoeven. Brokkelhoeven schijnt veroorzaakt te worden door een schimmel en door 4 keer in de week honing (ja maakt niet uit welke honing) op natte hoeven te smeren, schijnt de bacterie dood te gaan en dus de hoeven beter te worden. Geweldig he!!
En Barchem is zeker anders dan broekland en laren, maar Neede was toch ook wel pittig, maar daar pakte ze alles wel. Maar Barchem is inderdaad een stukje pittiger. We gaan gewoon lekker door, en verwachtingen gewoon bijstellen! Het is te leuk om niet door te gaan. Zeg maar rustig verslavend! Haha!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:01

goh wat grappig van die honing zeg! Lachen

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:08

Weet iemand trouwens waar de jury zat op zondag?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:29

Ik had een briefje van hindernis 13...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:44

Die had ik ook, en nog een briefje van de 2de. Maar waar die zat???

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:55

Ik ben mn briefjes helemaal vergeten! Zag op de uitslagen dat ik een 6,7 gemiddeld had.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:19

de eerste zat zaterdag tussen hindernis 2 en 3
Ik neem aan dat ze zondag daar ook zaten.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:54

Wij hebben niet meer gewacht tot de prijsuitreiking zaterdag en daarvoor lagen de stijlformulieren er nog niet.
Zag op de uitslagen dat ik gemiddeld een 6,5 had.

Ik moest tussen hindernis 2 en 3 nog iemand snel roepen om aan de kant te gaan, die liep op dat smalle paadje midden op het pad en ik kwam er aan gegaloppeerd richting hindernis 3 Nagelbijten / Gniffelen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:05

zondag zat er niemand tussen 2 en 3, ben daar diverse malen langs gelopen.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:29

SGWuppie schreef:
Ik had een briefje van hindernis 13...

Welke sprong was hindernis 13 ook alweer?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:30

Opsprongetje met dat bankje erachter.