Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jetluinstra schreef:Alle prijswinnaars en kampioenen gefeliciteerd!!
Vind het maar wat knap, zo makkelijk vond ik de cross niet.
Wat een leuke foto's en verslagen allemaal!!
Heb teleurstelling van gisteren weer verwerkt, dus hier mijn verslagje van de B-cross op zondag
Na een foutloze cross in Neede, Laren (tripalon) en Broekland (2e prijs!!), had ik een goed en zeker gevoel om in Barchem te gaan starten. Was wel ijzer kwijt geraakt in Broekland, Sascha daardoor wat kreupel, en had daardoor niet veel kunnen rijden. Hoefsmid had pas weer afgelopen donderdag tijd, dus paar daagjes in de wei gestaan.
In de ochtend dressuur gereden, ze voelde bij het losrijden goed aan, maar in de ring had ik het gevoel dat ze geen stiften meer in had, zo krabbelig was ze. Toch nog 188 punten. Bij het losspringen was ze zoals altijd erg heet en helemaal toen ze de ring in kwam en alle crosspaarden voorbij zag komen met alle fluitgeluidjes die erbij horen. Ik heb mijn handen vol gehad om haar rond te sturen. Doordat ze zo druk was, balkje geraakt, 4 strafpunten.
Bij DA hartslag van 60 en ze liep keurig op de harde baan. Wel nog even weigeren voor de losspringhindernis.
Toen de cross in. Een ruiter voor me kreeg gelijk 3 weigeringen op hindernis 1 en mocht de cross verlaten. Gelijk kreeg ik visioenen van Gorssel, waar ik ook ben blijven staan voor hindernis 1 (mijn eerste cross). Maar gelukkig, mevrouw startte goed en kwam ging wel wat weifelachtig over 2, super over 3 en hindernis 4, de verschrikkelijke bult, nam ze als een volleerd crosspaard. Dit was de hindernis waar ik het meeste tegenop had gezien. Dus lekker relaxed verder naar 5, het kruis. Dat had ik niet moeten doen, weigering. Alternatief maar gepakt, durfde het ineens niet meer aan. Weigering hindernis 6
, weigering hindernis 7
. Vervolgens alles goed genomen, tot de 2e waterbak. Ze bleef waarempel staan voor het lage stammetje. Ze is er toch overheen gestapt en voor de rest cross goed uitgereden.
In de uitslagen lees ik dat ik toch uitgesloten ben, hebben ze de aarzeling toch als 4e weigering gezien. Maar ik heb de cross wel uit kunnen rijden, gelukkig!
Bij de DA bleek dat het linkerhoefijzer weer weg was! Dat verklaart misschien ook haar gedrag?? Ter plekke naar hoefsmid gegaan, anders weer de hele week problemen gehad, nu kan ik lekker rustig trainen en voorbereiden op mijn laatste cross van het seizoen, Diepenheim.
Zijn er toevallig foto's gemaakt van nummer 88 op zondag?? (het roze gevaarte)Was er trouwens nog een fotograaf?? Heb hier niets over gehoord of gezien.
Zag in de uitslagen dat er ruiters gestart zijn die meer dan 24 strafpunten in het springparcours hadden. Dacht dat dat niet mocht? Weet iemand hoe dit zit, of heb ik het verkeerd gezien?

Misschien kan je er een foto van maken of het mijn ijzer is? haha
Daar moet je dan ook maar niet te veel naar luisteren hoewel die honing idd erg goed werkt! Dat gebruik in namelijk ook bij mijn eigen pony en het verschil is echt te merken!
. Het is een zeer vriendelijke en spontane man!
.. Balkje was jammer, maar je kwam echt niet uit
Succes verder! 

SGWuppie schreef:Ik had een briefje van hindernis 13...