[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 10:36

De 1 april is wel leuk :)

Evercreek , haha poepzakje viel niet direct op.
Maar wat een leuke foto van jullie samen. En fijn dat dit ook zo goed ging :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 10:38

Idd een super leuke foto! <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 14:26

Bedankt! Ben echt zo trots op haar. Dit weekend gaan we echt alleen, dus ook geen vriend als backup. Heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt <3

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:06

Wat een super leuke foto <3
En spannend Jen !!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:54

Knap Toushie :=

En wat een leuke foto Evercreek!

Noura is vandaag voor de 2e keer onder de vrouw geweest. En ze heeft gewoon los gestapt over de track <3
Ik heb wel meegewandeld. Maar we hebben een eerste oortjesfoto ooit :))
Afbeelding

En even een eetpauze tussendoor. Tis af en toe net een koudbloed :+
Afbeelding

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:55

Verhip... is ze al zo "oud" :oo
Wat knap !

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:56

Wat fijn dat ze het zo goed oppakt! <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 17:02

MondyJoker schreef:
Verhip... is ze al zo "oud" :oo
Wat knap !

Ze is al 6 :))

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 17:06

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 18:00

Ze doet het braaf zeg!! Je was erg bang dat ze zou exploderen toch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 18:34

Ik rol even binnen omdat ik rare dingen om posts heen zie. Is dit de 1 april? :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 18:42

Yep, je moet de BIC even doen. :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-26 18:44

Ja die had ik gedaan maar op verzenden geklikt. Nouja nog 10puntjes erbij nu hahaha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 18:49

Goed zo! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 11:50

MondyJoker schreef:
Jeetje.. wat gaat de tijd snel.

Hier even genieten van t oude baasje
[PP] Als je zoveel vertrouwen van je paard krijgt...

Heerlijke foto's <3

Ja, de tijd gaat heel snel. Ik kan me dat kleine veulen nog wel herinneren. En vooral de groeispurts. Ik dacht dat ze minstens 1.70 zou worden, maar gelukkig is ze bij 1.60 gestopt _O-
Of misschien zelfs nog wel een paar cm lager. Ik kan er nog net overheen kijken :')

Bellatrix schreef:
Ze doet het braaf zeg!! Je was erg bang dat ze zou exploderen toch?

Ja klopt. Als ze mentaal of fysiek iets moeilijk vindt, dan kan ze ineen keer op haar achterbenen staan. Ze is van zichzelf op zich heel nuchter en braaf, om de donder niet bang.
Maar extreem gevoelig en heeft een hele duidelijke mening over dingen. En dan explodeert ze. Ze vloeit overigens net zo snel weer af.

Maar ik heb gewoon veel tijd gestoken in het management om haar heen. Zo is ze letterlijk op en in haar lijf heel gevoelig. Dus snel spierpijn van de kou bijvoorbeeld. Of bij net verkeerde voeding meteen een hoefzweer. En heel gevoelig op haar huid met bijvoorbeeld vliegen, een deken, dekje, zadel, enz. Dus daar heb ik op getraind. Daarnaast had ze van die rare groeispurts, dus fysiek ook echt nog niet klaar voor een ruiter.
Tegelijkertijd is ze mentaal ook heel sensitief. Dus snel overladen. Dus de trainingen zijn niet dagelijks en kort.
En alles kan nu wel langer, ze is meer gedesensibiliseerd, ze weet beter hoe ze met haar gedrag om moet gaan (en ik ook :+ ) zodat ze niet explodeert, maar een blik of oren even plat ook genoeg is.

En nu ben ik blij dat ik de tijd heb genomen, want door alle training, alle stappen te nemen, is opstappen en wegrijden gewoon een hele logische volgende stap in de training. Ze is er zo braaf en ontspannen onder dat dit op een hele fijne manier kan gaan. En hopelijk ook veel profijt van heb in de toekomst.

Ik heb ook nog een stukje bewegend beeld van het laatste rondje op de track. Ze is nog wat op zoek naar haar evenwicht en wat wiebelig. Maar dit is ook pas de 2e keer dat er iemand op zit. Dus dat mag :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 12:55

Even kijken, op 15 maart heb ik voor het laatst gepost. Toen was ze net terug onder het zadel, liep zuiver en ik had mijn stal opgezegt. Kan je wel zeggen dat dit laatste de beste keus ever was. Ik kan niet alles online plaatsen maar er is een hoop verandert op deze stal. Natuurlijk is de hoofdbeslissing geweest dat Beeb nu dichterbij staat, en dat scheelt echt aanzienlijk! Maar dingen als dat ze maar 24/7 binnen moest staan omdat er geen plek is en ze voor een nieuw paard een nieuwe paddock bouwen ... Tsja. -O- Sta je er dan 8,5jaar.
Op het moment dat ik Beeb heb ingeladen was er ook niemand van het personeel aanwezig om gedag te zeggen. De stal eigenaar niet (hoewel die achteraf gezien gebeld had moeten worden, maar het was ook een gekke tijd om ineens niet aanwezig te zijn) en de stalmedewerkster negeerde me gewoon compleet. Ach, wat had ik daar ook van mogen verwachten .... Geloofde er toch al geen reet van toen ze zei nog iets te willen doen =:)

We zijn met open armen ontvangen op de nieuwe stal! En WAT EEN VERADEMING! Zoveel rust, zoveel gezelligheid, oprechtheid, vriendelijkheid. Ik moet er enorm aan wennen merk ik. Kreeg al vrij vlot de eerste fotootjes via de app dat Beeb lag te pitten of een gekke bek trok voor de foto. Heerlijk.

Ze krijgt nu onbeperkt hooi. De eerste 24 uur heeft ze zich helemaal lens gegeten. Logisch ook, want ze stierf van de honger. Ze kregen tegenwoordig maar een heel klein frupje hooi. Als grapje maakte ik wel steeds dat ze sprietjes aan het zoeken was, maar ze bleek gewoon honger te hebben. Voor het eerst in een enorm lange tijd heeft ze een heel hooi net leeg gegeten onderweg naar de nieuwe stal. Normaal kom ik thuis met nog meer als de helft gevuld. Op de trailer eet ze niet snel.
Ze heeft toen ook haar bak in de paddock nog leeggegeten en de helft van haar 2 meter hoge hooiruif.

Ondertussen is dat wat stabieler en waar nodig wordt het aangevuld als ik er zelf niet ben. Het is nu wel zelf mesten, daar heb ik bewust voor gekozen. Maar mijn lichaam is het er minder mee eens en daar baal ik enorm van. Ben nu dus een constructie aan het bedenken hiervoor, om het lichter te maken.

Verder is Beeb relaxed, doen we lekker ons dingetje en hoop ik snel het natuurgebied te verkennen. Wij staan nu in de omgeving van Gorinchem/Altena, wie nog meer?

Even wat foto's van onze 1e week!

Afbeelding
Uitkijk vanuit de binnenbaan

Afbeelding
Buiten met haar hooiruif

Afbeelding
Altijd vrolijk!

Afbeelding
Dit is het binnen ruif

Afbeelding
Van de week even in de roundpenn, welke droog is!

Afbeelding
De eerste dagen al, lekker liggen!

Afbeelding
En vanochtend hadden ze uitgebreid siesta.

Jeetje Paint Lover, wat een heftig nieuws. Veel sterkte! Je landhippo ziet er goed uit! <3

Fijn dat het beter gaat met Mircale! Evercreek. Mooi zadel ook! Wat super van het groene licht!!!! Heerlijk van je buitenritje, eindelijk!

Ik zit wel naar die wedstrijden te kijken Bellatrix, maar weet nog niet of ik ze door zet. Eerst het NK op van DLW straks! Sterkte met het infuus!

Ja wij kunnen alles nog doen Toushie! En we hebben nu ook een buitenbak en stiekem heb ik dat enorm gemist. Hier komt nog een reining bodem in. We zullen wel even erg moeten wennen aan de bodems, want deze zijn wat nieuwer. De binnenbak is wel een stuk kleiner maarja ik had ook een unikum. Het kon me echter niet daar houden :P
Zo leuk hoe je met de veulens bezig bent!

Wat heeft Joker toch een heerlijk snoetje!

Welkom Zanegrey!

Wat leuk om weer iets van je te horen sevke, dat is even een flinke verandering zeg. Wat een pracht omgeving.

Wauw Daihyo, wat gaaf! Gaat het eindelijk gebeuren? Wat tof zeg, genieten! En wat gaat ze goed zeg, wauw!!!

Ja die grijze haren verf ik wel weer Carien, haha. Wat een ellende. Ik hoop echt dat het verleden tijd is. Maar haar benen en hoeven voelen zoveel beter sinds ze op haar nieuwe stal is. Wat leuk dat het zadelmak maken is begonnen!

Welkom Jen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:11

Bizar zeg. Maar fijn dat jullie zo snel al goed kunnen aarden op de nieuwe plek! Ziet er heel relaxt uit allemaal <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:44

Bizar! Denies hoe mensen dan ineens omgaan met andere mensen en de paarden (denk dat ik dat laatste nog wel het ergste vind! Een paard mag nooit honger lijden!!!).... wel fijn dat jij en Beeb zo goed terecht zijn gekomen, is altijd wel even wennen op een nieuw plekje maar zo te zien heeft Beeb t prima naar haar zin!

Hoe is het met jouw nu Bellatrix?

Daihyo wat gaaf zeg!

Hier alles nog lekker rustig, mn land hippo begint t wat zwaar te krijgen en dat is te merken aan haar humeur tegen andere paarden :')

Die mogen eigenlijk niet eens naar haar kijken, veulen is soms ook erg aanwezig dus tegenwoordig vind ik dr vaak zo:
Afbeelding

En toch... toch is ze nog steeds een knapperd <3
Afbeelding

Mss ga ik nog wel even snel een volgtopic met poll maken.... heb ik nog helemaal geen tijd/zin voor gehad (hectische weken achter de rug en ergens denk ik dat er nog wel een staartje zal komen na het overlijden van mn moeder....)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:58

Die 1e foto _O-
De marestare :+ }:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 17:06

Resting B*tchface zeg ik steeds _O-

En dan ineens klapt ze die oren terug naar voren.... kan dan echt niet stoppen met lachen :Y)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 18:04

Wat fijn dat ze het zo goed doet daihio! Lekker relaxed tussendoor een hapje eten :))

Jeetje xdenies, wat een verhaal. Fijn dat beeb zo snel op haar plekje is op jullie nieuwe stal!

Ze is echt al flink zeg, snap die gemene blikken naar andere paarden wel :')

Ik heb besloten om de drie jarige te gaan laten keuren, woensdag 15 april is de afspraak op de kliniek := vind het heel spannend want hij is echt heel erg leuk dus ik hoop echt dat hij oke is. Volgend weekend rijd ik met mn haffie mee bij de westerndays in eersel :):) heb er echt mega veel zin in :)) komt er nog iemand van hier naar Eersel?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:17

Ze hoeft in principe ook nog maar tot eind deze maand dus schiet aardig op!

Ik kom mss even kijken bij pck, een vriendin rijdt ook mee innde reining...

Keuring is altijd spannend want je weet t gewoon niet.... succes alvast!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 19:20

Denise, wat goed dat je op deze stal staat, zo te horen is die veel beter en ook dichterbij. Hopelijk kom je een keer naar een show waar ik ook ben, ik wil jullie graag es zien rijden. :)

De hippo staat op springen, ik ben zo benieuwd!! Maak maar een topic met kleurkansen, ik gok graag mee. :D

Slim dat je laat keuren Jen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:18

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 11:03

Klinkt heel fijn Denise!