[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:54

Wat een fijne buitenritten beide !

Wow Sevke wat een stap en wat een prachtige plek.
Wil je geen volgtopic maken met je hele verhaal ? Vind dat altijd zo gaaf om te zien hoe en wat.
Sowieso 2 knapperds

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 17:01

Wat een heerlijke rijfoto’s komen er voorbij. Wat was het lekker weer vorige week. En wat was het de afgelopen dagen weer slecht :=

Hoe lang moet ze nog Paintlover? Wat een buik :=

Wauw sevke, die zag ik niet aankomen. Wat een stap! En wat een prachtig uitzicht en tof huis!

Wat fijn Evercreek!

Toushie: wat een mooie foto’s zo in het bos!

Hier een mijlpaal. En zo’n logische stap in haar training dat het de normaalste zaak van de wereld leek. Zelfs toen Jim haar kwijt was in de wei en in volle galop naar haar toe kwam rennen en instructrice er net op zat :=
Zo supertrots <3

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 17:03

*\%/*
Er zit iemand op!! *\%/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 17:35

Ja en ze deed alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Echt zo fijn!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 17:43

Vet! Super ook dat ze het gewoon als normaal ervaart....

Uhm tja.... hoelang moet ze nog, nog 34 dagen tot "veilig" (320) maar madam gaat best hard dus ben benieuwd of ze dat gaat halen.

Afbeelding

Buik begint te hangen, banden zijn slap, uier loopt rustigaan vol enz dus ze blijft er de vaart inhouden en dan zit ze dus "pas" op dag 286

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 18:56

Daihyo schreef:
Ja en ze deed alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Echt zo fijn!

Geweldig Daihyo! Echt een mijlpaal inderdaad *\o/* .

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 20:47

Toushi, klopt Chris gaat hem de basis leren. Heel blij mee tot zover en de stappen vanaf de grond die hij maakt. Prachtige foto's met Skylar. Wel balen zeg dat je de onderzoeken weer in moet. Indian helemaal goed hersteld? Ik kan je de hand schudden met eorth, maar ze pakken het ritme ook snel weer op hoor. moed houden. Alles hangt nu inderdaad van de kiezen af en hoe lang die goed blijven. Ik hoop bij Indian nog lang. Prachtig hoofdstel trouwens. Alle tijd en energie die je in je kleintjes hebt gestopt krijgen jij of toekomstige eigenaren dubbel en dwars terug. Hoe makkelijk ze daarvan worden is zoo de tijdsinvestering waard.

Paintlover, aftellen met Frosty, wat een buik zeg. Gecondoleerd met het verlies, dat is niet niks en toch jezelf opnieuw weer uitvinden zonder ouders. Sterkte. Zou een familieopstelling je kunnen helpen?

Mondy, Joker ziet er echt super uit. Wat zal je blij zijn dat hij zo goed de winter uit is gekomen. Zelf ook goed door je operatie heen gekomen?

Ah nee Denise, wat rot van Beeb en inmiddels weer in de lift lees ik in je latere post. Maar wat grijzen haren rijker ben je vast. Alvast heel veel succes met de verhuizing dit weekend.

Ai sorry SCC, dan ben ik in de war :+ Gefeliciteerd met je hengst, prachtig dier.

Amanda, blijf het super knap vinden jouw afvallen. Wat zal je je fijn voelen. Nog gelukt om iets te vinden om te lessen. Whaa en kijk knappe Noura <3 Dat was het wachten toch waard en haar(niet) reactie is een teken n dat je voorbereiding passend voor haar was/is. Altijd heerlijk om die oude foto's terug te kijken. Hij ziet er goed uit zeg ondanks wat minder spieren, toch een knappe man zo.

Super berichten over Miracle Evercreek, hoe fijn voor jou. Jullie plekje lijkt ze ook echt gewend. En je eerste echte ritje, gefeliciteerd. Dat zijn de mijlpalen om in een plakboek te plakken :D

Welkom Zanegrey.

Sevke, wat leuk weer wat van je te lezen. Grote stap hebben jullie gezet, maar hoe gaaf! Zijn jullie kids ook mee? Heel veel geluk hoor daar.

Onze Whiz is op kamers in Grathem voor 3 weken bij Chris Lucchina. Zeer onder de indruk, wat een paardenman. Zulk wederzijds respect, leider- en vriendschap richting de paarden. Ik leer er ook weer van. Alles bouwt hij zo op dat het zadel allang geen verassing meer is. Hij heeft er inmiddels een paar keer opgezeten en de eerste stappen onder de man gezet. Iedere cent waard, ieder paard en mens zou ik zo'n start gunnen. Ik raak er niet over uitgepraat, het is echt iets magisch.
Afbeelding
Afbeelding

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 12:34

Wat super goed Daihyo! Wat fijn dat ze het zo goed oppakt, dat beloofd alleen maar veel goeds :D

Wordt nog spannend PaintLover!

Dankjewel Carien, voelt echt goed om er weer op te kunnen, ook al is het maar voor een klein ritje en in stap. Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat, en dat het allemaal op een vertrouwde manier wordt opgepakt. Super!

Morgen zou vriendlief wandelend mee door het bos, wordt ons tweede ritje buiten de bak en voor het eerst alleen, maar denk eigenlijk wel dat ze heel nuchter is. Mocht er wel wat gebeuren dan kan ze achter mijn vriend aan lopen en als er echt iets serieus gebeurd kan hij de ambu bellen _O- Grapje hoor, als ik het niet had vertrouwd dan had ik dit zeker niet geprobeerd. Maar omdat de dierenarts zo specifiek zei dat rechte stukken beter zijn, en ik niet altijd afhankelijk wil zijn van een ander is het ook de bedoeling dat ik alleen met haar weg kan. Hoef gelukkig niet de weg over om in het bos te komen, dus dat scheelt ook weer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 13:30

Wat goed Carien! Ziet er heel relaxt uit inderdaad. Zo belangrijk!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 16:30

Hoi allemaal, ik kom me hier toch maar eens melden om wat mee te kletsen als jullie dat goed vinden. Ik ben Jennifer en rijd met mijn Haflinger extreme cowboy race en bij pck in Eersel de cattle penning en three men two gates bij de westerndays. Mijn haffie is ondertussen ouder aan het worden (20) en nou ben ik op zoek naar een opvolger waar ik al het leuks wat ik met hem nou doe voort kan gaan zetten. Ik heb ook nog een Welsh a pony waar ik aangespannen mee rijd.
Mijn zoektocht is net pas begonnen naar een opvolger al heb ik wel al een hele leuke bezocht waar ik nog eens ga kijken!

Dit ben ik met Winnie
Afbeelding

Ik lees dat er een paar bezig zijn met hun jonge paarden, super leuk!! Ze staan er allebei echt super relaxed op op de foto's!!
En een baby op komst (paint lover, ik heb jou merrie denk ik afgelopen week zien staan toen ik met een vriendin mee was naar jullie stal :j)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 16:50

Welkom! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D wat een gave foto!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:09

Welkom Jennifer! :D Naar wat voor iets ben je op zoek?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:19

Welkom!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:50

Daihyo: Met recht een mijlpaal. Super dat ze zo relaxed was. Duidelijk dat je dan goed hebt gedaan aan je opbouw en het wat uitstellen.En gewoon met een halstertje he. <3 *\o/*
(Niet om te zeuren , maar ik denk voor je instructrice wel handig om niet met zulke gladde gympen op te stappen de volgende keer. Stel je voor dat ze wel een keer er doorheen glijd , dan is de ervaring voor Noura misschien direct wel heel naar. En ik weet niet precies hoe jou aansprakelijkheid zit in zulke gevallen als er dan wat gebeurd. Wellicht handig om even te checken? )

Paint_Lover : ze gaat goed hard. Kan zomaar dat ze straks toch gewoon lekker doordraagt hoor. Hier ook 1 keer gehad en uiteindelijk heeft ze zelfs overgedragen terwijl we dachten die haalt de 320 nooit!

Carien : Wauw wat ziet hij er relaxed uit zo met zadel. Ook al echt een heel paard. Hij heeft ook een heel zacht oog op de foto's. Van dat je zo blij bent met je keuze om hem naar chris te brengen.
De kiezen van Indian lijkt niks mee aan de hand. Als die ene voortand niet kapot was geweest had de DA niet eens aan Eotrh gedacht omdat ze geen verder duidelijke vertoning ervan had. Tijdens normale behandelingen is het ook nooit opgevallen. Ja ze is goed hersteld en niks aan haar te merken. Ze eet als een bootwerker. Ze kreeg wel nog een Abcess in haar kin ( losstaand van de eotrh) maar dat was natuurlijk beetje banketstaaf voor der. Die is opgebarsten en hebben we dus ook een week opgehouden en schoongemaakt. Momenteel is hij zo goed als weg en geen pijn meer.

Evercreek: Als ze vandeweek zo braaf was komt dat vast goed. En direct het bos in kunnen is sowieso fijn. Lekker je vriend mee en gaan !

Welkom Jen : Wat een leuke haf ! lekker veelzijdig bezig. Waar ben je nu naar opzoek?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:23

Ik ben op zoek naar een quarter, paint of leuke kruising rond de drie ouder mag ook wel maar ik heb een bepaald budget. Een ruin tot ong 1,55 groot en heel koel in zn koppie aangezien ik er allerlei gekke hindernissen mee moet gaan rijden :+ Lekker het bos in, vrijheidsdressuur met de koeien trainen en extreme zijn een beetje mijn doelen. Uiteindelijk wil ik ooit eens meerijden met een working cowhorse wedstrijd :+ maar dat is echt voor de toekomst. Ik vind de kleinere compacte quarters het knapste. Wie weet waar ik mee thuis ga komen :wow:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:39

Toushie: ze heeft korven over de beugels, dus dat gaat niet. Ik zei precies hetzelfde, maar toen had ik de korven nog niet gezien.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:57

Daihyo schreef:
Toushie: ze heeft korven over de beugels, dus dat gaat niet. Ik zei precies hetzelfde, maar toen had ik de korven nog niet gezien.

Aaah die had ik even gemist :j Fijn dat je er verder zelf ook alert op was.

Jen: niet elke paint of quarter heeft natuurlijk die cowsense. Hier drijven ze wel duidelijk op elkaar. Maar koeien is dan wel een heel ander verhaal :')
Budget is altijd een lastig ding. Ik snap dat mensen zoeken binnen een bepaald budget. Maar ik weet vanuit eigen perspectief ook dat je met 6000 euro net aan je veulen gedekt hebt ,alles goed is gegaan en je een klein beetje overhoudt. :o

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:07

Welkom Jen! Ow leuk, staat het paard van je vriendin aan onze kant of in de kudde?

Toushie: I know al blijft mn onderbuik gevoel zeggen dat ik op moet blijven letten.... we gaan t zien/merken, ze is maiden en ik weet dat die behoorlijk tricky kunnen zijn ;)

Gelukkig niet mijn 1e veulen en niet mijn 1e maiden (dit wordt mijn 6e veulen en is mijn 3e maiden).

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:10

Ja die maidens moet je altijd in de gaten houden. Komt vast goed ! Heb je zelf ook al gegokt voor een geslacht en kleur ?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:14

Ik weet voor 75% wat t kwa geslacht wordt en had sowieso al een idee (wat bij de scan bevestigd werdt) en kwa kleur.... heb er 2 die voor mij jackpot zijn maar mij kennende zal ik wel een zwarte of bruine gaan krijgen (en bij zwart moet er sowieso kleur getest worden want hengst draagt creme).

Ach als het maar gezond is dan vind ik alles best...

Iedereen in mijn omgeving is naast nieuwsgierig ook aan het vissen naar wat ik weet en wil maar ik hou dat echt lekker voor mezelf, veel te bang dat ik mezelf jinx :D

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:31

Toushie: degene waar ik nou voor de tweede keer wil gaan kijken heeft wel ouders die cow sense hebben, hun fokken ook wel specifiek hierop. Hij heeft ook echt een mega fijn karakter! Ergens hoop ik dat dit wel echt een match is maar dan moet hij ook nog door de keuring komen. Kwa budget is het wel te doen met wat ik zoek, snap dat voor fokkers dat ze echt wel de onkosten eruit willen hebben. Het is allemaal niet goedkoop.

Paint lover: die van mijn vriendin staat in de kudde, al ken ik ook iemand die aan jullie kant in de stallen staat (Sjors en bella zijn van haar). Wel echt mega fijn dat jullie daar zo weer op stal kunnen staan ipv dat ze alleen de grote kudde hebben! Niet alle paarden zijn daar geschikt voor. Succes met de laatste loodjes voor je merrie!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 19:55

jen schreef:
Toushie: degene waar ik nou voor de tweede keer wil gaan kijken heeft wel ouders die cow sense hebben, hun fokken ook wel specifiek hierop. Hij heeft ook echt een mega fijn karakter! Ergens hoop ik dat dit wel echt een match is maar dan moet hij ook nog door de keuring komen. Kwa budget is het wel te doen met wat ik zoek, snap dat voor fokkers dat ze echt wel de onkosten eruit willen hebben. Het is allemaal niet goedkoop.

Ooh dat is leuk dan . Ik duim voor je dat het een match is en hij dan door de keuring mag komen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 09:14

Nou gisterochtend was een mooie dag. Beide jonkies weer samen meegenomen omdat het zo goed ging vorig weekend. Erg praktisch dat ze besloten hebben om nieuw fietspad aan te leggen maar nergens bordjes dus gewoon ineens bam boem lint en je kan nergens door.Sta je dan met je goede gedrag. Gewoon hoppaaa volledig ruiterpad afsluiting.
Afbeelding
Dus andere weg gezocht , wederom zelfde probleem. En vervolgens maar besloten dan geen ruiterpaden en we maken wel een leuk rondje waar we wel kunnen komen.
Dat resulteerde in wel 2x zelfde blokje maar agh dat mocht de pret niet drukken.
Veel bomenkap dus dat was al een hele indruk ansich.
Hardlopers , mensen met honden en mountainbikers. Iedereen liep natuurlijk tegen dezelfde problemen aan.
Op 1 pad zat een kuiltje waar normaal water staat met regen , nu dus droog maar modderig. Skylar deed een sprong erover en paar passen galop daarna.

Dat stukje kwamen we dus nog een keer overheen. Dus ik had mijzelf voorbereid op een sprongetje en dan klaar. Tsja Skylar dacht daar anders over. Die deed sprongetje , omhoog en bedacht toen dat hij een buckinghorse was -O-
Dat ging ongeveer zo.

Vraag mij niet hoe , maar ik ben uiteindelijk blijven zitten. Al landde ik net als die man helemaal achterop en vloog ook helemaal de lucht in. Gelukkig kunnen stoppen daar hem opzij in de noodrem te krijgen :')

Hailey daarentegen reageerde er helemaal niet op dus dat was natuurlijk echt super braaf.

Ondanks dat Skylar al word dit jaar is hij gewoon ook nog wat onervaren. Hij is lang slungelig en onstabiel geweest waardoor hij alles moeilijk vond dus heel veel de tijd gehad om paard te worden.

Maar hij heeft ooit 1 keer eerder galopje in het bos gedaan , zo anderhalf jaar terug achter een ander paard. En nu hebben we dus voorop galop gedaan en ma met onervaren Hailey erachter. Super gaaf dus en heel trots <3 *\o/*

Al met al heel veel nieuwe en goede ervaringen en indrukken.
Ik ben dus wederom heel blij en gewoon zo gaaf met mijn twee zelf ingereden en getrainde ponys.

Afbeelding

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 19:20

Wat fijn dat het ondanks je rodeo waar je gelukkig bij bent blijven zitten het toch goed gegaan is!!

Ik wilde gistermiddag nog een rondje bos gaan doen toen ik gebeld werd dat ik smiddags nog een keer bij dat leuke paardje kon komen kijken waar ik al eens geweest ben(hij staat bijna om de hoek dus dat is wel heel fijn). Dus de bosrit is niet doorgegaan :Y) Vriendin van me was weer mee, die zij de eerste keer al dit wordt m := Gister de stoute schoenen aangetrokken en er even opgezeten, hij is net drie en kent kwa rijden amper iets. Ze hebben er een aantal keer even opgezeten meer niet.Maar hij was echt zo mega braaf, dus we gaan een afspraak plannen voor de keuring en dan moet hij ook nog gecastreerd worden. Als hij goedgekeurd wordt heb ik er een paard bij *\%/*

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 20:15

Wat spannend Jen! Ik duim voor je :D

Heftig Toushie! Goed dat je dat hebt kunnen uitzitten, gelukkig is het goed gekomen!

Wij zouden zondag samen op buitenrit, of naja, ik te paard en mijn vriend met de hond :') maar omdat ik ziek ben geworden toch maar besloten om het niet te doen. Omdat ik me vanavond al een stuk beter voelde en het ook nog eens mooi weer was, besloten om nu een blokje te gaan doen. En wat was ze braaf! Ze had er zin in, was de eerste paar minuten wat trippelig, maar zodra we daar overheen waren was het een heerlijk ontspannen ritje. Vriendd moest behoorlijk doorlopen, blijkbaar is haar ontspannen staptempo hoger dan die van hem :=

Afbeelding
(Onderweg had ze gepoept, dus dat moest vriendlief oppakken voor het mestonderzoek, omdat ik het sneu vond dat hij daarmee om moest lopen heb ik gezegd dat het aan het zadel mocht hangen :') Niet echt meer over nagedacht bij het maken van de foto :+ )