[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:34

Ik zie mijn typegebrek. Maar ik bedoelde idd bij Ed gosen , magnolia.

Fijn dat het zo goed voor je werkt. Ah op die manier. Dan kan je er toch zelf bij zijn en precies alles volgen.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:42

Ik kom behoorlijk binnenvallen, excuus. Maar helaas geen westernruiters bij mij op stal om mee te overleggen :+

Ik heb laatst een Professional’s Choice SMx Air Ride pad gekocht. Alleen kwam ik er nu achter dat de kortere versies dus maar 1/2" dik zijn ipv 3/4" ... Ik ben al te laat met terugsturen helaas. Wat denken jullie, is 1/2 te dun of kan het wel? Of kan een extra onderlegger nog iets betekenen? (Zoals bijvoorbeeld https://www.kramer.nl/Paard/Zadeldekjes ... ......S%3e)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:05

Toushie schreef:
Benfan schreef:
https://vm.tiktok.com/ZGduJYN4G/
We dribbellen hier nog steeds heerlijk door de bossen bij Valthe.

Die was lekker wakker.
Weet jij toevallig waar je met trailer kan parkeren om in Valthe te rijden. Ik ga nu naar emmen of Bargerveen. Maar wat anders is ook leuk. Ik kan alleen echt niet vinden waar te parkeren in de buurt van de plekken waar je mag rijden in valthe -O-

Dit is haar standaard snelheid, ze is nu snotverkouden.. en gaat niets langzamer. Aan de Oodornerweg zit een parkeerplaats, en de Melkweg. Laat weten waneer je gaat, rij ik met je mee. Sta zelf tussen Klijndijk en Valthe op een pensioenstal.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:20

Benfan schreef:
Dit is haar standaard snelheid, ze is nu snotverkouden.. en gaat niets langzamer. Aan de Oodornerweg zit een parkeerplaats, en de Melkweg. Laat weten waneer je gaat, rij ik met je mee. Sta zelf tussen Klijndijk en Valthe op een pensioenstal.

Ik zal je binnenkort pben dan kunnen we afspreken :D

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 22:36

Bellatrix schreef:
gefeliciteerd met je dekhengst, welke is dat ook al weer? Foto?
Toushie schreef:
ooooh gefeliciteerd ! , Wat is zijn afstamming precies ? Ben wel benieuwd :D
Ga je vanaf dit jaar aanbieden als dekhengst?

Het is Wayoflife Eagle Eye (roepnaam Eagle) de nu 4 jarige buckskin quarter.
vader is Megas cream dream en moedersvader is Duranglo doc.
vanaf dit jaar bied ik hem aan als dekhengst (ook andere rassen)
Afbeelding

@Evercreek Veel plezier met het zadel samenstellen!
@Toushie. ik ben wel blij dat ik dan niet gestart ben in Haskerhorne, ben er 1 keer wezen kijken en toen vond ik inrijden met ongeveer 8 paarden al vrij druk. Ik heb liever wat meer ruimte :o
mooie foto's van de paarden en wat een gaaf hoofdstel heb je gewonnen! gelukkig maar dat zandhappen binnen en voor je start was...
En fijn dat het herstel van jouzelf goed is gegaan! en dat zand inspecteren, auw!
arme indian met de eotrh |(
@Benfan, jouw paard heeft er zo te zien wel zin in! lijkt mij heerlijk om in zo'n omgeving te rijden...
@Aries_31. Ik heb een western vliegendeken gezien bij Kramer, deze leek mij wel fijn. Ik heb het hier alleen nog niet nodig gehad dus niet aangeschaft. https://www.kramer.nl/Paard/Paardendekens/western-uitrijdeken-tegen-vliegen-met-oprolbaar-halsdeel?depvar_index=%3c183046%3e%3c183046..135.AM%3e
@Daihyo. Fijn dat Noura bijna zo ver is een mens te dragen, zou leuk zijn als je er zelf dan ook op kunt!
ik weet helaas niemand voor les in regio Gelderland, dus daar kan ik je niet bij helpen.
@Icelandshet. Ik heb zelf een 3/4 pad voor dagelijks gebruik, en mij is geleerd dat een 1/2 pad geschikt is voor het rijden met een showblanket eroverheen, of als jij een kleine lichtere ruiter bent.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 00:24

Knap dier!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:04

Ah die kwam ik al op facebook voorbij van Westernwayoflife! Erg leuk dier :j

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:07

@SCC: Prachtig dier! <3 Ja die deken van Kramer kwam ik ook tegen inderdaad, word er nog niet helemaal warm van.. Maar misschien is het ook een kwestie van gewoon wat gaan proberen

@Daihyo: Wat ontzettend knap zeg dat je al zoveel bent afgevallen én natuurlijk dat het hangen op Noura nu goed gaat!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:22

SCC schreef:
@Icelandshet. Ik heb zelf een 3/4 pad voor dagelijks gebruik, en mij is geleerd dat een 1/2 pad geschikt is voor het rijden met een showblanket eroverheen, of als jij een kleine lichtere ruiter bent.

Dat dacht ik ook, vandaar mijn verbazing. Dit is de pad:

https://profchoice.com/i-19760031-comfo ... orado.html

Dus niet bedoeld om nog een blanket over te doen. Nu ben ik zelf niet zo zwaar, maar ik had gehoopt dat iemand hier mij meer duidelijkheid kon geven ...

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 23:11

Evercreek schreef:
Ah die kwam ik al op facebook voorbij van Westernwayoflife! Erg leuk dier :j

Dankjewel! en klopt dat je het zag, ik had stal getagd aangezien hun de fokkers zijn.

@Aries, ik ben toen naar een aantal winkels geweest om te voelen, want vind de kwaliteit per deken echt zo ontzettend verschillend! misschien is dit ook een optie voor jou?

@icelandshet. ik kan je verder niet helpen met die pad, aangezien ik zelf dus echt met de dikke pads rij.
Ik denk maar zo, de zadels bevatten geen kussens, dus alle schokdemping komt uit mijn pad. Dan liever een dikke (mits dit wel goed past)

Mensen wat een heerlijk weer! wie geniet er nog meer zo van dit zonnetje? {:}
Ik heb vd week voor het eerst weer even 5 minuten te paard gezeten maar wat was dat genieten<3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 21:09

Hier genieten we ook van het mooie weer. Ondanks dat het snachts nog niet echt warm is, wel besloten om Miracle iig tot en met vrijdag zonder deken te laten. Overdag wordt het 17 graden, heerlijk! Vindt mevrouw ook heerlijk, die houdt niet zo van dekens :=

Afbeelding
Lekker in haar blote billen <3

Ohja, en we zijn inmiddels verhuisd naar de paddock paradise. Ze kijkt nog wel wat de kat uit de boom en heb ook nog niet gezien dat ze uit de hooiruif eet met de rest (momenteel maar 1 voederplek + land). Hopelijk voelt ze zich snel thuis, blijft voor mij ook spannend tot ik zie dat ze samen eet met de rest :')

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 11:26

Scc : oeh dat ziet eruit als een mooi stevig dier. :D
Ja Haskerhorne was krapjes , maar dan heb je mensen die in zulke drukte dan ook nog vinden dat ze kunnen gaan longeren ( hoe haal je het in je hoofd) Of gaan gillen ja aan de kant ik heb een hengst. Tsja heb hem onder controle of doe niet mee weetje. :o Ik kan daar heel slecht tegen.

EverCreek : Oh zonder deken is echt wel fijn voor ze nu. Ik heb alleen Indian onder dek. Maar die heb ik nu alleen nog snachts op.
Hopelijk went ze snel op haar plekje

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 14:25

Nou veulens deze winter niet mee getraind oid. En toen ze bij de moeder liepen eens samen met moeders over mudcontrol platen , netjes voetjes optillen ( staan ook gewoon te relaxed bij de smid) Wandelen en de trailer ect.

Afgelopen week zijn de samen meegeweest op de trailer naar de dierenarts voor de tweede enting. Echt liepen er zo op en super braaf en rustig.

Vandeweek mijn eigen gemaakte brug neergelegd.
En zonder spanning of morgen ook beide er zo overheen.

Dat is toch wel zo ontzettend gaaf he. Als je gewoon zo lekker de basis bezig bent geweest en dan ook terug krijgt. Ik ben in de wolken.
Verder doen ze hier vooral graag slapen en zichzelf vies maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 21:39

@Evercreek. lijkt heel erg op een locatie waar een kennis van mij ook staat met haar paard...
Is dit toevallig in B.rg.m? ziet er uit als een leuke locatie!
hopelijk voelt Miracle haar snel thuis!

@Touchie. Jij hebt leuke veulens! Op die leeftijd is "trainen" met mama al genoeg.
En de basis erin is zoooo fijn en ik snap dat je in de wolken bent met de schatjes.

De mijne is inderdaad een stevig dier! (is ook de bedoeling met zijn stock type)
Zijn volle broer is ook van mij, en die ruin is ook zo groot/breed.
Ik hoef mij met mijn 1,84 lengte geen zorgen te maken want het past goed :)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 11:22

Dat klopt SCC :D Staat jouw kennis aan de ruinen of merrie kant?
ik hoop ook dat ze zich snel thuis voelt, gisteren heb ik namelijk voor het eerst haar niet kunnen vangen. Het pad waar ze liep was nog erg modderig en ik wil het niet riskeren om een laars kwijt te raken _O- Ze kwam op me af lopen maar toen ze bijna bij me was jaagde een van de paarden haar weg, tsja toen kwam ze natuurlijk niet meer terug. Ben het ook niet van haar gewend dat ze zich zomaar weg laat sturen; vorige groep was zij de baas :')
Wel komt Simon dinsdag voor het aanmeten van het zadel en de week daarop de dierenarts voor een echo, ben benieuwd wat hij gaat zeggen!

@Toushie, kan me voorstellen dat je trots bent op je veulens! Wat zijn ze dapper zo in de trailer en op de brug! <3

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 14:20

merrie kant denk ik (gezien de naam) zij rijdt westernpaard G3orgi@.

denk dat ze in de nieuwe groep echt moet wennen. vooral als ze nu ipv de baas zijn, zich weg laat sturen!
Ik ben benieuwd naar de echo uitslag en duim voor je dat het goed nieuws is

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 16:56

Ik weet nog niet alle namen van iedereen, maar als het een Quarter is dan weet ik denk ik wel wie het paard is, geloof niet dat ik al kennis heb gemaakt met het baasje.

Bedankt voor het duimen!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 16:15

Klopt dat het een quarter is.

En als ik het goed heb gerekend moet je nu nog een paar dagen wachten op de uitslag van de dierenarts toch?

hier 2 super nieuwsgierige paarden, we zijn het erf aan het aanpakken en er was een kraan aan het werk... Als paard moet je natuurlijk proberen om zo dichtbij mogelijk te komen! gelukkig staan ze veilig op afstand tussen metalen hekken....

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 09:15

Yes, dat klopt! Woensdag komt de dierenarts. Super spannend :=
En toevallig is Simon van de week ook geweest voor het zadelconsult, boom gepast etc. Hij gaf aan dat hij een zadel had met deze boom en dat ik deze ook kon overnemen. Omdat de prijzen natuurlijk omhoog zijn gegaan en ik het zadel wel supermooi vond, besloten om dit te gaan doen. Scheelde me een paar ruggen :') Het is dus wel weer een tweedehandsje geworden. Het bijzondere is, dat we dit zadel een half jaar terug ook hebben gepast en toen was dit net te breed, blijkbaar is de pony breder geworden. Ben toen wel verliefd op het zadel geworden, het nieuwe zadel zou dan ook op dit zadel geïnspireerd zijn. Hij ligt nu nog thuis want wilde het nog even poetsen maar zodra ik een goede foto heb deel ik hem!

En wat knap dat jouw paarden dit niet spannend vonden! Is toch vaak wel een heel apparaat wat er dan staat te lawaai maken :=

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:06

Was weer eens interessant vandaag in het bos! Niet grote weg motoren om wandelpaden interessan, maar slapende man in blauwe slaapzak langs bospad interessant.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 18:42

Ik heb voor het laatst op 22 februari gepost, dus ik dacht dat het wel weer wijs is om even te updaten. Want er is een hoop gebeurd.

Maar zal eerst even op de rest reageren zover dat kan.

@ SCC,
Haha, 'alweer', ja als je het bekijkt binnen een jaar is het inderdaad alweer. Als je het groter bekijkt over 16 jaar dan valt het wel mee. Maar helaas. Gelukkig zelf al wel weer wat beterder, maar mijn energiepijl blijft erg laag helaas.

Wat ontzettend gaaf dat je een AQHA hengst hebt, van harte gefeliciteerd. Super dat ie zo overal door heen is gekomen! Wauw hee, prachtig dier ook!

@ Toushie,
Wat een heerlijke sneeuw foto's zeg. Ik blijf helemaal weg van je bonte dametje. Wat een gigantische mooie resultaten zeg! Welke wedstrijden staan er nu nog op de planning? Hoop je zeker eens tegen te komen!
Die tanden, wat bizar!
Jullie veulen ABC is wel lekker uitgebreid zeg, heeeel tof!

@ Aries_31,
Die van mij komt bij Kramer weg dacht ik. Die heeft genoeg varianten dacht ik zo.

@ Daihyo,
Wat leuk! Die hang foto, wauw - het komt er eindelijk aan! Waar je zou kunnen lessen durf ik je echt niet te zeggen. Ik vrees dat dit vlakbij niet meer echt haalbaar is. Ik hoop dat je iets gevonden krijgt! En super zeg, het afvallen. Petje af.

@ Icelandshet,
Volgens mij kan 1/2 best, maar inderdaad wordt 3/4 vaak gehanteerd. Ik heb 1/2 onder een showblanket liggen. Ik ben zelf niet zo'n fan van dingen proberen. Je kan tot 14 dagen terug sturen en anders zou ik hem wellicht verkopen. Maar blijf het wel gek vinden trouwens. Misschien kan je de shop benaderen en kunnen ze een uitzondering voor je maken? Foutje kan gebeuren toch.

@ Evercreek,
Ze ziet er goed uit zeg! Fijn een andere stal, dat went vanzelf wel. Hoe gaat het nu qua bewegen etc? (of haal ik je door de war met iemand anders?) Hier ook aan blote billen gedaan hoor ;)

Zo dat was de bijlees post. Dan nu mijn update.

Mijn gevoel zat goed, erg blij dat ik die vertrouwd heb en naar Edigit ben gegaan. Hoewel ze redelijk goed liep, bleef ze toch reageren op mijn gewicht dus het was gewoon een no-go. Op de foto's was geen zweer te zien maar een beginnende ontsteking aan het hoefgewricht. Dat is niet perse in die woorden gezegd maar meer 'er is gerommel'. Dus we waren er echt in die zin nog extreem vroeg bij. Toch handig zo'n kleinzerige merrie. (het kan zijn dat er wel een zweer heeft gezeten en die is 'opgelost' en dat deze hitte vervolgens het gerommel heeft gecreerd, maar goed. Kan kan kan kan)

Er waren een paar behandel opties maar ik koos voor het injecteren van het hoefgewricht. Ze moest dan 3 dagen op boxrust & daarna mocht ze in een kleine aparte paddock. Dat was op stal schijnbaar een issue, verder wijd ik daar niet te veel over uit voor alle meelezers. Gelukkig is het redelijk goed gekomen. Ze gedroeg zich met het 10 tot 30 minuten stappen wonderbaarlijk en een aantal stalgenoten konden helpen.

Verder was de echo schoon. Geen kanteling, geen atrose. Eigenlijk netjes. Zool ook dikker dan enkele jaren geleden. Dus al met al vrij positief.

Sinds afgelopen woensdag mochten we weer meer bewegen dan stappen aan de hand. Ik koos er voor om eerst aan de longe een paar tellen te laten bewegen en ben er toen zonder zadel even opgeklommen. Dat resulteerde eigenlijk continu in een goed lopende Beeb; dus helemaal happy! En ik was op tijd voor de rhino enting haha.

Donderdag & vandaag ook gereden. Heel lichtjes op de timer stappen & draven. Vandaag een paar tellen galop beide kanten. Ook dat gaat goed. Nieuw supplement erbij, dus we gaan zien hoe dit nu blijft gaan! Spannend vind ik het wel. Of gewoon doodnerveus dekt wellicht meer de lading.

Wel is er een andere stalling op mn pad gekomen. Ik heb dus vorige week zondag mijn stal opgezegd, na maar liefst 8,5 jaar. Ik heb iets gevonden wat iets dichterbij huis is, maar waar ik het idee heb dat het voor ons veel geschikter is. Nog beginnende stal, maar niet beginnende eigenaren. Ik ken er ook sowieso al iemand en de eerste ontmoeting was gelijk helemaal goed. We zijn zeeeer welkom!

Dus 28 maart gaan we verhuizen. En als Beeb echt goed blijft gaan hebben we nog een wedstrijdje voordat we terug rijden naar de nieuwe stal.

Nog even wat fotootjes van ons!

Afbeelding

Afbeelding

Zondag na het opzeggen van mijn stal, lekker in het bos revalidatie stappen.

Afbeelding
Woensdag eerste keer er weer op. Ja lekker verantwoord :Y)

Afbeelding

Afbeelding
Donderdags poging met zadel, erg spannend.

Afbeelding
En dit was vanochtend.

Ziet er allemaal niet perfect uit ofzo, hoeft ook niet. Ik ben extreem voorzichtig en langzaam aan komen we straks gewoon weer terug op niveau <3

Oh, en ik ben zo iemand die bewegende beelden aan Chat GPT/Gemini laat zien. En ik vind dat heel waardevol want het houd mijn overthinking een beetje in bedwang. Dus toen een computer dit zei was ik wel happy.

Afbeelding
Dus dat volg ik maar op dan, even trots zijn (en alle negatieve berichten negeren -O- )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 19:20

Fijn dat je je gevoel gevolgd hebt Denies en dat die ook correct bleek te zijn! Zo ziet je maar weer dat je gevoel er niet vaak naast zit....

Hier ook al een poos stil, beetje veel aan mn hoofd gehad. Eerst Frosty die imo te vroeg begon aan een uier maken dus da erbij en scannen op placentitus (ondertussen alweer ruim 4 weken geleden), bleek gelukkig niets te zijn maar mevr is gewoon snel aan het afbakken lijkt t.
Ze moet nog 46dgn tot ze "veilig" is en ik denk nog steeds dat ze net daarvoor al wel bevallen zal zijn. Ze doet het verder supergoed dus blij mee en die kleine in haar buik is prominent aanwezig dus daar geniet ik gruwelijk van!

Mijn landhippo op dit moment:

Afbeelding

Sinds donderdag ook mn camera opgehangen (op aanraden van mn da), dit beeld is toch best schattig.... een liggende landhippo

Afbeelding

Ze is wel echt breed aan het worden...

Afbeelding

Vorig weekend het bericht gekregen dat mijn moeder toch wel onverwacht overleden is, dus de hele week semi blanco rondgelopen....

beter voor haar (ze zou in Sept 80 worden maar had lymfeklierkanker en die was vol gas teruggekomen) maar ik heb geen afscheid kunnen nemen dus dat geeft toch wel een beetje een rotgevoel.

Mijn moeder haar buren hebben alles geregeld (ze heeft dus mij en mijn neef aan de kant geschoven, mijn moeder was een beetje een aparte) en die vonden het blijkbaar niet nodig om mij een kaartje te sturen of mij op de kaart te vermelden.... ik heb foto's van de kaart gekregen via mijn tante (van mijn vader zijn kant omdat die niet snapte waarom ik er niet op vermeld stond en dus contact met mij opnam) en toen ging bij mij het lampje even uit. Ik ben zo op mn ziel getrapt dat het niet slim was voor mij om naar de crematie te gaan (daarnaast ging dat al niet meer omdat ze vrijdag de dienst al hadden en ik pas halverwege de dienst een foto van de kaart kreeg). Mijn moeder woonde op meer dan 1u rijden van mij af dus was ook niet even naast de deur, baalde er wel even van want had graag nog even afscheid willen nemen maar het mocht niet zo zijn.

Nu heb ik mijn beide ouders niet meer en bij beide heb ik geen afscheid kunnen nemen en dat doet toch best wel zeer.... zal moeten slijten...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 19:25

Gecondoleerd met het verlies van je moeder. :(:)
Ook erg triest dat je geen afscheid hebt kunnen nemen.
Wat erg ook dat je niet op de kaart staat en dat ze contact met je hebben opgenomen.

Denise wat gijn dat je een nieuwe stsl hebt gevonden en nog dichtbij huis ook! Heeft de stal een reiningbodem?

Hopelijk blijft het bergopwaarts gaan met Beeb.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 19:29

Hele dikke knuffel :(:) blijf het bizar vinden dat het zo moet lopen... :n
Gelukkig heb je iig oa Frosty waar je je op kan richten en naar kan loeren. Een kleine schrale troost.
Telkens als je denkt dat ze niet breder kan ... is ze weer breder _O-
Snel weer even komen kroelen met dr.

Denise wat een mooie update ! Idd je eigen gevoel volgen hierin is zo belangrijk. En gefeliciteerd met je nieuwe plekje, hopelijk vind je daar ook wat je zoekt en kunnen beeb en jij weer vele mooie kms samen maken <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:10

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder PaintLover, wat een vervelend afscheid op deze manier :( Hopelijk kun je het snel een plekje geven :knuffel:

Frosty ziet er prachtig uit en ben heel erg benieuwd naar het veulentje!

@Denies:
Wat goed dat je toch verder bent gaan zoeken, een kleinzerig paard hebben heeft inderdaad grote voordelen, scheelt enorm dat je er op tijd bij bent :j Fijn dat het nu weer beter gaat. Een nieuwe stalling is altijd spannend, hopelijk aarden jullie beiden snel! Met de benzine prijzen van tegenwoordig is het ook helemaal niet zo erg om niet zo ver te hoeven rijden :')
Ook ik vraag veel aan Chatgpt, dus ik kan me het heel goed voorstellen dat je dit gebruikt, al is het maar om te bevestigen dat je het goed doet idd _O- Neem het wel met een korreltje zout, maar dat wist je denk ik al.

Met Miracle gaat het heel goed idd, woensdag de dierenarts erbij en hopelijk mogen we dan rustig aan beginnen. Ze loopt goed en is ook kalmer in het koppie sinds we zijn verhuisd. Wandelen hebben we (bijna) niet gedaan sinds ze in de paddock paradise staat omdat ze zelf al veel meer aan het lopen is hier en mocht het nog niet helemaal goed zijn dan wil ik het in deze weken niet erger maken. Blijft spannend hoor, heb de eerste paar dagen na de verhuizing ook getwijfeld of ik wel op het juiste moment ben verhuisd. Ze heeft toch een paar dagen heftig staan bokken en rennen in de nieuwe weides :') Ook toen was ze geen stap kreupel, maar had er wel stress van _O-
Laatst bijgewerkt door Evercreek op 16-03-26 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt