[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:20

@ Sychess. nu weer opgeknapt na het vele ziek zijn? en hoe waren jouw lessen?
Gave buitenrit foto! hier durf ik het niet aan met de jonge monsters en buitenrit....

@xDenies ik volg jou en beeb ook sinds een paar dagen (Team cu.......)

@Evercreek fijn dat ze zo op het oog geen last lijkt te hebben van de blessure, en fijn dat ze zich goed voelt om de benen te strekken. jij wat grijze haren rijker? :')
Hoop voor je dat de les doorgaat, maar ik snap dat het qua weer ook echt onvoorspelbaar is.

Hier de paarden nu in de middag even buiten spelen. de zon staat op de rijbak en de toplaag van de bak is eindelijk veilig genoeg ontdooid *\o/* na de eerste "dolle 10 minuten" staan ze heerlijk rustig en genieten van de zon en kijken ze naar wandelaars die langs komen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:34

@SCC, lief dat je het vraagt :)

Was in december al ziek, griep. Vanaf oudjaarsdag tot ik dacht.. 6 of 7 januari buikgriep gehad. Veeeeel vocht verloren (3 kilo). Was ik net even beter, kreeg ik vandeweek weer een verkoudheid (gelukkig geen griep, cadeautje van stage). Nu weer fit (geloof ik) en van plan om heeeel lang niet meer ziek te worden :P

Lessen waren oke, ik rijd eigenlijk alleen nog maar op Q en soms voelt dat meer een beetje alsof ik Q's conditie op peil houd dan dat ik zelf wat leer. Maar de lessen zijn wel leuk :)

Vanaf komende week ga ik lessen bij iemand thuis, op haar paard (nog wel van Ed les). Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dat is natuurlijk niet zo'n lespaard met alle knopjes erop. Heb er wel zin in! Heel leerzaam, denk ik.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:41

Sychess schreef:
Neeeee joh. De meeste gaan gewoon mee. Een paar twee- en driejarigen staan te koop. En Jill.

Wanneer ze precies gaan weet ik niet. Ze zitten er sowieso nog tot april in elk geval.

[ Afbeelding ]

Vanochtend een prachtige buitenrit gemaakt! Ben alleen nu net pas weer opgewarmd, brrr.

Ze hebben de boel ook nog helemaal niet verkocht toch ? :o

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:43

Toushie schreef:

Haha :P Jawel. Ze hadden er al vrij snel iemand voor.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:19

Sychess schreef:
Toushie schreef:

Haha :P Jawel. Ze hadden er al vrij snel iemand voor.

https://www.funda.nl/detail/koop/hengel ... /43283141/

Nou ik zag dit op funda. Want anders staat er toch wel verkocht onder voorbehoud oid. :o?

Of op zn minst onder bod.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:27

Oh..hmm misschien is er dan inmiddels alweer iets veranderd. Zou best kunnen

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 14:25

@SCC: Les ging vanochtend inderdaad niet door, had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar blijft jammer. Maar goed, mijn Alpenpad is gisteren wel binnen gekomen *\o/* Ik manifesteer maar dat ze binnenkort weer langzaamaan wat mag gaan doen. Gisteren laatste laserbehandeling gehad, over twee weken wordt ze los gemaakt en daarna in overleg met de dierenarts wat de vervolgstappen zijn. Ik heb ook nog geen idee hoe ze op de volte loopt, dat ga ik over twee weken met de fysio bekijken. Dan weet ik ook wat ik terug kan koppelen aan de dierenarts. Het blijft mijn doel om van de zomer op buitenrit te kunnen, al is het dan maar in stap.

@Sychess, wat een heerlijke foto en prachtig weer! Hier is het behoorlijk guur, koud en regen :=
Hopelijk is diegene die de Magnolia Ranch overneemt van plan om de trailtuin aan te houden, het lijkt me zo gaaf om dit ooit nog met Miracle te kunnen doen!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:54

Sychess schreef:
@SCC, lief dat je het vraagt :)

Was in december al ziek, griep. Vanaf oudjaarsdag tot ik dacht.. 6 of 7 januari buikgriep gehad. Veeeeel vocht verloren (3 kilo). Was ik net even beter, kreeg ik vandeweek weer een verkoudheid (gelukkig geen griep, cadeautje van stage). Nu weer fit (geloof ik) en van plan om heeeel lang niet meer ziek te worden :P

Lessen waren oke, ik rijd eigenlijk alleen nog maar op Q en soms voelt dat meer een beetje alsof ik Q's conditie op peil houd dan dat ik zelf wat leer. Maar de lessen zijn wel leuk :)

Vanaf komende week ga ik lessen bij iemand thuis, op haar paard (nog wel van Ed les). Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dat is natuurlijk niet zo'n lespaard met alle knopjes erop. Heb er wel zin in! Heel leerzaam, denk ik.
Dan heb je het goed te pakken gehad dat je zo lang ziek bent geweest en zoveel vocht bent kwijt geraakt! Ik duim voor je dat je voorlopig niet meer ziek raakt.
De lessen "conditie op peil houden" is kwa gevoel wel lastig. anderzijds, heb jij het gevoel niet juist omdat je het goed kunt wat de instructeur je probeert te leren? Dan zou het een mooi teken zijn als je iets kunt zonder dat het veel moeite kost :). En alvast veel plezier met het andere paard en de lessen!

Evercreek schreef:
@SCC: Les ging vanochtend inderdaad niet door, had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar blijft jammer. Maar goed, mijn Alpenpad is gisteren wel binnen gekomen *\o/* Ik manifesteer maar dat ze binnenkort weer langzaamaan wat mag gaan doen. Gisteren laatste laserbehandeling gehad, over twee weken wordt ze los gemaakt en daarna in overleg met de dierenarts wat de vervolgstappen zijn. Ik heb ook nog geen idee hoe ze op de volte loopt, dat ga ik over twee weken met de fysio bekijken. Dan weet ik ook wat ik terug kan koppelen aan de dierenarts. Het blijft mijn doel om van de zomer op buitenrit te kunnen, al is het dan maar in stap.
*knip*
Jammer dat de les niet doorging! maar als zijn bak zoals de mijne was snap ik het wel, ik had stukken ontdooide bak maar ook stukken ijsplaat. Ik heb mijn eigen paarden vandaag dus ook niet buiten durven zetten.
Oeeee wat voor Alpenpad heb je gekocht? Ik vind ze mooi, maar helaas tot nu toe niet de juiste gevonden voor mijzelf....

Ik hoop voor je dat je doel van buitenrit vd zomer mag uitkomen met Miracle! Is ze al verkeersmak?

Ik ben nu bezig met onze jonge hengst en als het goed is kan ik zeer binnenkort heel mooi nieuws delen....
Maar ik ben nu al bij :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:59

@SCC, te vroeg gejuicht. Vanochtend weer met koorts wakker geworden :+ ik weet niet wat het is de laatste tijd.. ik was voorheen nooit ziek. Misschien omdat ik nu meer rust voor mezelf neem. Eerder te druk om ziek te worden, denk dat veel mensen dat wel herkennen :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:38

@Sychess heel herkenbaar inderdaad! Ik lijk altijd ziek te worden tijdens vakanties, net alsof je lichaam dan in de rust komt en weet dat je tijd hebt om ziek te zijn :') Niet leuk iig, beterschap!

@Scc: de bak bij ons op stal is wel goed, het land is wel nog bevroren dus bij ons komen de paarden om de beurt in de bak/paddock zodat ze allemaal wel even buiten hebben gestaan.
Ik heb geen idee hoe Miracle op verkeer reageert, heb niet het idee dat ze verkeersmak is maar gezien ze niet zo snel onder de indruk is denk ik niet dat dit een probleem gaat worden. Voordeel is dat wij dicht bij een bos zitten en ik maar een klein stukje in het verkeer hoef deel te nemen voor ik er ben. Scheelt ook dat ik zelf niet bang aangelegd ben en echt in de mindset zit van "gewoon doen en we zien wel hoe het gaat" _O- ben wel van plan om de eerste twee a drie keer met een ervaren paard naar buiten te gaan, ben niet helemaal roekeloos :')

Edit: Ohja, ik heb gewoon de standaard square Alpenpad:
Afbeelding

Ik denk dat deze heel mooi gaat passen bij mijn nieuwe zadel, niet te overdreven en neemt geen aandacht weg van het zadel; die moet ik binnenkort maar eens laten aanmeten en bestellen. Kan wel drie maanden duren voor het uit Amerika aankomt (en met die constante import/export wijzigingen daar kan het zo nog wel langer duren). Ik wil een donkerbruine cutting of barrel zadel, met zwarte seat en flower tooling <3

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 16:24

Sychess schreef:
@SCC, te vroeg gejuicht. Vanochtend weer met koorts wakker geworden :+ ik weet niet wat het is de laatste tijd.. ik was voorheen nooit ziek. Misschien omdat ik nu meer rust voor mezelf neem. Eerder te druk om ziek te worden, denk dat veel mensen dat wel herkennen :')
Ah neeeee. dat meen je niet! |(
snap het te druk om ziek te worden stukje, inderdaad altijd ziek als ik eens aan mijzelf denk door rustiger aan te doen..

@Evercreek het niet bang zijn, en jouw mindset zijn echt wel het beste voor buitenritten met een jong paard!
zo zeg ik ook vaak, ik kom altijd weer thuis, alleen de snelheid waarmee we thuis komen moeten we nog bepalen... :D maar de eerste keer en ervaren paard mee is al goud waard!

die opmerking over het neutrale pad om de aandacht van het zadel niet weg te halen is een hele goede!
nieuw zadel, ik dacht dat je er al 1 had? Laat je er 1 op wens maken via Way of....? Ik ben gek op mijn aanvraag zadel (totaal tegenovergestelde van jouw kleur).

Aan de mensen hier, wat voor type zadels hebben jullie? Ik heb eigenlijk alleen maar met ranch en calfroper type zadel gereden...

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 16:35

Dat klopt SCC, ik had bij Westernwayoflife inderdaad een zadel gekocht, maar die bleek achteraf niet goed te zijn, skirts lieten los precies bij de ruggengraat. Had hij zelf ook niet gezien en heeft hij supernetjes opgelost hoor! Nu is die inmiddels gemaakt dus als ik het andere zadel laat aanmeten dan kan ik dat zadel weer gebruiken om weer op te bouwen. Dit zadel krijgt Simon dan weer terug wanneer mijn nieuwe zadel er is.
Dat zadel dat ik van Westernwayoflife had overgenomen was tweedehands en gebruikte hij voor een van zijn eigen paarden.
Gezien ik toch al veel geld ben in deze maanden met de dierenarts, laseren etc. kan een nieuw zadel er ook nog wel bij, dan weet ik 100% zeker dat het past en dat ze daar iig geen problemen van kan krijgen. Wil nadat ze is opgeknapt van deze blessure de dierenarts voorlopig niet meer zien :=

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

Degene die al eens obstakel clinics / courses gedaan hebben

Weten jullie toevallig hoe dit noemt?
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Geen idee. :+
Draaien die barrels rond?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:48

Bellatrix schreef:
Geen idee. :+
Draaien die barrels rond?

Ja haha. Wil het zelf maken voor mijn schriktraining maar heb heel google al afgezocht. Wordt gebruikt in extreme cowboy racing.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Sentir schreef:
Degene die al eens obstakel clinics / courses gedaan hebben

Weten jullie toevallig hoe dit noemt?
[ Afbeelding ]

Het is een barrel push. Of push the barrels.

Eigenlijk gewoon heel letterlijk dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Ik ken dit niet, in een gewoon trail parcours zit dit niet. :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29