[SGW] En wat gaan de crossers in het najaar doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: En wat gaan de crossers in het najaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:40

Maar ik trek me adviezen van gevorderden echt wel aan...
En daar hoor jij ook bij.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:45

Of in de week voor WW gaan springen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:48

Wat Scum zegt zou mooi zijn Nickel. En dan is je springen een mooie voorbereiding voor WW.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:50

Maar hoe doe jij dat dan op een meerdaagse wedstrijd Sim? Dan spring je ook de dag na de cross. Ik ben van mening dat je je paard wel steeds iets zwaarder moet belasten wil je verder komen. Als Nick nog steeds doordeweeks 5 dagen stilstaat is het een ander verhaal, maar een paard dat gewoon goed getraind wordt, moet dit toch kunnen.

Edit: de meerwaarde van een springwedstrijd ná een cross zie ik overigens niet zo. Parcoursen springen in die weken ervoor is uiteraard effectiever.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:03

SGWuppie schreef:
Maar hoe doe jij dat dan op een meerdaagse wedstrijd Sim? Dan spring je ook de dag na de cross.

Ik ben nog niet zover dát ik meerdaagse cross-wedstrijden rijd en de dag na de cross moet springen, Mariek Knipoog . Als ik een meerdaagse wedstrijd heb dan geldt dat de dressuur bv op vrijdag is en springen en cross de dag daarna. Met deze basiswedstrijden is dat geen probleem. Als je echt op het niveau rijdt dat je pas ná je cross moet springen, dan heb je ook een heel andere training dan dat wij hebben.

Citaat:
Ik ben van mening dat je je paard wel steeds iets zwaarder moet belasten wil je verder komen. Als Nick nog steeds doordeweeks 5 dagen stilstaat is het een ander verhaal, maar een paard dat gewoon goed getraind wordt, moet dit toch kunnen.

Dat ben ik met je eens, maar dan moet je daar wel op een goede manier naar toe trainen. Nick wordt ook niet de hele week gereden volgens mij.
Ik zeg verder ook niet dat het helemaal niet kan, maar dat ik dat persoonlijk nooit op die manier zou doen. Zie het nut er ook niet van in om de dag na de cross nog een springwedstrijd te rijden. Precies zoals jij in het citaat hieronder ook zegt. Knipoog

Citaat:
Edit: de meerwaarde van een springwedstrijd ná een cross zie ik overigens niet zo. Parcoursen springen in die weken ervoor is uiteraard effectiever.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:07

Week er voor is er niks in de buurt...
En tegenwoordig loopt Nick 5 dagen per week...
Maar ik denk dat ik hem niet post...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:11

Dan zijn we het wel eens geloof ik Tong uitsteken

Vroegah moest je overigens altijd ná de cross springen en in Belgie heb ik ook nog weleens de dag na de cross moeten springen, dat was in de M.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:16

Tja Nick, als jij er een goed gevoel bij hebt, doe je het toch gewoon? Mijn zusje heeft trainingsweekenden gehad toen ze in de selectie zat en dat was een crosstraining van 1,5 uur op pony** nivo en de dag erna meerdere parcoursen springen....en dan geen BB, maar 1.20-1.30. Wél met een supergetraind beest natuurlijk.

In jouw geval zou ik dan 's avonds na de cross een half uur over het harde stappen, paard 's nachts buiten zetten en voordat je gaat springen hem eerst dressuurmatig goed loswerken en dan na een paar kleine huppeltjes op het voorterrein het parcours in.

Denk dat wij over het algemeen eerder te weinig dan teveel van onze paarden vragen qua lichamelijke arbeid. Geestelijk is weer een ander verhaal.

Edit: voor jonge paarden geldt dat overigens niet. Meeste jonge beesten doen juist veel te veel voor hun leeftijd. Je ziet dan ook relatief veel 6 jarigen met blessures door overbelasting staan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:25

SGWuppie schreef:
Denk dat wij over het algemeen eerder te weinig dan teveel van onze paarden vragen qua lichamelijke arbeid. Geestelijk is weer een ander verhaal.

Mwah, die van mij staat van 's morgens 7.30 tot 18.00 uur buiten en ik rijd haar 1 keer per dag. Dressuurmatig een keer of 4, een keer springen een keer longe en een keer buitenrit. Longe wordt soms afgewisseld met een vrije dag (ze loopt dan alleen buiten).
Ik rijd haar plm een uur, maar dan wel intensief en de arbeid is kwalitatief goed te noemen. Ik ben dan liever 1 keer goed bezig dan meerdere keren half werk bij wijze van spreken.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

Klopt, Oasis (6) is na een weekeinde als Maarsbergen behoorlijk leeg. En dan vooral geestelijk.
Hij mag dan ook lekker 2 dagen lummelen in de wei en daarna pakken we heel rustig de boel dressuurmatig op. Pas in de week erop gaan we weer harder aan het werk.
En die staat dan verder ook 24x7 in de wei.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:06

Ik zou ook niet zo snel daags na de cross nog een wedstrijd rijden. Wat betreft meerdaagse wedstrijden, dan is het iig nog een beetje verdeeld en nu moet alles op 1 dag.

Mijn planning is alweer iets aangepast, ik ben iig in Dijkgatsbos rij stijljury.
Voor mijn paard durf ik niets meer te plannen, we hebben op stal een ruin met hengstenkuren en iedere keer als de merrie hengstig is probeert ie erop te klimmen. Heb nog nooit zo vaak een onregelmatig paard gehad. Boos! En de staleigenaar wil ze persé bij elkaar hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:10

Daar ben je dan lekker mee, GvdT.
Er valt niet over te praten met de staleigenaar?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:16

Nee, niet echt. Merrie beschermt mijn pony als ze niet hengstig is. Als ze hengstig is doet ze dat minder en die zijn hele hals is al 3 keer tot bloedens toe opengehaald (twijfelachtig of te laat om te hechten). Hij noemt dat stoeien Slapen Als ze niet hengstig is tolereert ze die andere ruin, maar als ze hengstig is, is hij wel interessant.

Ik ben ook al aan het rondkijken voor iets anders, heb vanaf april iedere maand al een week 2 paarden ziek en inmiddels een goed contact met de DA

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:41

Jemig, dat zou ik toch echt niet pikken Boos!

kan er geen draadje tussen dan?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:41

Ik heb mijn coupons voor Lisse op de bus gedaan, en Princenhage moet ik me nog opgeven.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:12

Hallo,

weet er iemand waar je je kan opgeven voor Bathmen??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:40

Via de site van Bathmen kan dat.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:52

Mijn lijstje is veranderd, het word Gorssel, Heino, Ysselstyen, Barchem en Bathem

Als dat allemaal gaat lukken Haha!.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:03

Je hebt een mooi rijtje uitgezocht Amber. Het zijn stuk voor stuk leuke crossen!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:55

Ik ga dit najaar in Ysselsteyn nog de veterinaire keuring doen en groomen. De rest van de wedstrijden ga ik niet bij zijn, omdat ik dan in Berlijn zit!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:13

Simmie schreef:
Je hebt een mooi rijtje uitgezocht Amber. Het zijn stuk voor stuk leuke crossen!

Ja Haha! ? Mooi, dan heb ik iets om naar uit te kijken !

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:18

Ik heb dit jaar uitgezocht
Gorssel, Neede, Diepenheim, Barchem en Bathmen.

Volgend jaar hoop ik mn L debuut te hebben.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:02

Ik ga ook naar Gorssel, Neede, Barchem, Diepenheim en Bathmen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:14

ik heb besloten dat ik nog naar de oefencross in Vasse ga en naar de crosstraining in Nijeberkoop Lachen
En dan hopelijk volgend jaar officieel gaan starten

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:21

Ik heb Lisse en Texel nog in mijn rijtje staan. Moet nog even bedenken of ik het hierbij laat voor dit jaar of dat ik er nog 1 uitkies.